ME 262

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Dickie, 19 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dickie

    Dickie Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2018
  2. Dickie

    Dickie Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2018
  3. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Nou in elk geval mooi dat het waarschijnlijk helemaal opgelost is.
    We houden er tegenwoordig toch helemaal geen rekening meer mee dat een ontvanger ermee ophoud.
    Je hebt nu inderdaad 2 types wat nou het echte verschil is vind ik zelf lastig.
    Kan namelijk nergens vinden hoeveel stroom de goedkoopste kan hebben heel vreemd.
    Of dat de bedrijfszekerheid soms beter is omdat de bec buiten de ontvanger ligt.
    Dit kan de warmte uitgifte zeker ten goede komen natuurlijk.
    Zelf gaf je 12 amp aan maar heel raar dat dit nergens staat ook niet in de beschrijving.
     
  4. Dickie

    Dickie Guest

    staat in het bedieningsvoorschrift kun je downloaden onder aan de pagina.

    http://www.ripmax.de/media/download//f/u/full-manual_r7018sb-1350_2.pdf
     
  5. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Voor deze is het nu inderdaad wel duidelijk maar voor de andere zonder de externe bec is dat eigenlijk dezelfde ontvanger type is wel hetzelfde.

    Dit is wel link als je dat niet op tijd ziet.

    OPMERKING: Bij gebruik van 7.4V LiPo-batterijen als ontvangerbatterijen, moeten de aangesloten servo's ook geschikt zijn voor deze spanning. De ontvanger heeft geen interne spanningstransformator voor de servospanning!

    Dit product is exclusief ontwikkeld door RIPMAX in samenwerking met Futaba en is exclusief verkrijgbaar via RIPMAX.

    Dacht dat je bij de simpele uitvoering wel kon kiezen maar kan het niet zo snel vinden nu.
     
  6. Dickie

    Dickie Guest

    Ik gebruik LIFE accu,s in al de kisten 6.6 V, je kunt spoken zoeken achter elke boom heeft gewoon geen zin.
    en wat Ripmax bedenkt moeten zij weten, JETI HEEFT PRIMA SPANNINGS VOORZIENINGEN WELKE WIJ OOK AL WEER HEEL WAT JAREN GEBRUIKEN.
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Wat hebben ze dan aangepast? Als die ontvanger standaard niet deugt moet je hem gewoon niet kopen lijkt me.
     
  8. Dickie

    Dickie Guest

    Volgens mij niets als ik het probleem goed inschat moeten de accu ingangen gelijk van spanning zijn wanneer een accu een te lage spanning heeft gaat de andere accu hem via de ontvanger weer gelijk trekken.
    je kunt deze ontvanger gewoon met 1 accu voeden wil je toch 2 accu,s gebruiken dan pak je toch een JETI voeding ziet er nog netter uit ook in plaats van rommelige zooi van Ripmax
    Dan er word een product geleverd wat niet voldoet moet je zelf nog eens 100 euri dokken voor een update.
    maar goed bij de zender zat een prima 8 kanaals ontvanger.
    Voor de rest het gaat hier toch over een ME262 bouw
     
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Ah, dus eigenlijk hebben ze gewoon beide accu aansluitingen intern doorverbonden? Bij uitval van 1 accu door kortsluiting brand je de ontvanger dan op....... da's een slecht ontwerp en ik snap de problemen dan ook wel. Dat hebben Spektrum en FrSky dan ook beter :)
     
  10. Dickie

    Dickie Guest

    VERZOEK INGEDIEND OM HET DRAADJE TE STOPPEN.

    Reden gezondheid.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jan 2018
  11. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Gaat inderdaad over de me 262 Dickie.
    Was ook inderdaad wat afgedwaald mijn excuses.
    Helaas gebeurt dat soms.
    Maar hoop dat we t.z.t. weer de bouw van de me 262 kunnen volgen.
    Net zo lang totdat hij vliegt.
     
  12. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Da's erg jammer. Sterkte.
     
  13. Dickie

    Dickie Guest

    Herman en Arjan het gaat niet om jullie er zijn problemen die al lang spelen ik trek mij terug om diverse redenen, waar ik helaas nog niet over praten kan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina