Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Bungeehaak van twee lagen 1,5 mm epoxyplaat. Ik gebruik al tientallen jaren naar volle tevredenheid het oude systeem van JePe met wielen en een dunne staaldraad die achter het kistje in een voetrelease wordt vastgehouden. Zo staat de bungeespanning niet op de haak in de wachttijd van “scherpstellen” tot de vrijgave.
Het krimpen van een cockpitkap met een colafles om de mal van Rob was helaas niet volledig geslaagd. Het resultaat was wel goed genoeg als tijdelijke kap voor de malden.
De mal had ook lichte vervormingen opgelopen doordat het schuim aan de voorkant was ingedrukt bij het krimpen met temperaturen tot boven 150 graden. Daarom moest de mal sowieso worden opgeknapt maar het leek ons beter om een GFK mal te maken.
Dus eerst de mal opgeknapt en met een basis uitgebreid om een negatieve mal te maken.
De schuim oermal heeft het ontvormen niet doorstaan. Gelukkig is de negatieve mal na wat lichte nabewerking goed bruikbaar.
Ook de neuswielpoot is verend uitgevoerd, echter stugger dan de mains.
Voor een goede stabiliteit en tracking heb ik gekozen voor een vorkconstructie. De veren zijn om de afgebeelde staaldraad gebogen.
Met de “helmstok” is het neuswiel in principe bestuurbaar te maken. In eerste instantie probeer ik of het star ook lukt. Door de lengte van de dunne draad kan het neuswiel iets meebewegen in een met rudder gestuurde bocht. Althans in theorie…
Verder met de afwerking. Paneellijnen invijlen, plamuren, bijwerken en bijspuiten.
De matige spuitbusverf blijft me dwarszitten, het verbruik is hoog en het schap bij de bouwmarkt leek leeg…