ME163 ACT Niet moeilijk!!!

Ik heb ook zo'n Me 163 van act en heb dar niets van problemen mee. Hij zakt niet door bij het smijten en het landen is ook een makkie. Hij is uitgerust met een speed 400 6V en 8x 500AR cellen? het gewicht is nog geee 400gr vliegklaar, wel moet je het zwaartepunt iets meer naar achter leggen dan aangegeven.

afb19259.jpg

Mooi printje zit erop joh. :P Ik zou alleen de cockpit nog n beetje detaileren. ;)

Maare, een 6v motortje op een pack van 9.6v? Das martelen. :P

@Anthony
heb je hem ook al gevlogen op 7cellen? Indien ja, lukt het dan ook wat?

@Freakazoid
8 cellen op een sp400 6V is te doen, ik weet niet wat dat geeft voor de levensduur van je motor maar 6€ of zo voor een motortje, dat is nu niet echt de kost he

Nee das waar, maar die krengen worden warm genoeg om vanalles te smelten denk ik. :P

Ik heb in mijn space scooter ook een S400 6v zitten op 8cell, en die moet ik om de 5 minuten aan de grond zetten omdat die motor zo ongelofelijk warm wordt.

.. Ik moet toch eens zon infrarood hitte metertje kopen.. :P

Ivm met de hitte:
welke prop zit erop? Is je motor getimed? is die "nat" ingelopen? is er koeling voorzien?

eu ja,

als je motor getimed is en nat ingelopen, dan zakt de stroom en neemt het toerental toe.
Wat voor propje heb je erop? Ik vind het raar dat je om de 5 min moet landen.
Ik haal trouwens belange de 5 min niet met 500AR...

Ik vlieg op n dikke klomp AA cellen van 2000mAh.

Et ding is nog splinternieuw, en heeft eergister eigenlijk maar 10 minuten gelopen, maar ondertussen n beetje gecheckt wat die motor doet met 9.6v :P Werdt dusdanig warm dat ik even niet verder durfde.

Welke prop weet ik niet, en offie getimed is weet ik ook niet. Tis standaard spul dat bij de spacescooter bijzat, van multiplex.

Ik heb eigenlijk maar niet de moeite gedaan om die motor even te verzuipen, want ik heb zo t gevoel dattie hooguit 10 vluchten mee gaat.

Hoi Theo,
Ik ben ook wel benieuwd hoe die van jou nu vliegt.
Volgende keer kom ik wel mee kijken.
Over dat lamineren.. dat is nog niet eens nodig voor de stevigheid. Ik heb hem gewoon met latje en de vleugel is nog nooit gebroken.
En dat terwijl hij best zwaar was met de hacker b20 met 8 cellen 500.

Succes er mee, hij ziet er wel super uit!

groeten Vincent

IK heb met 7 cellen ook gevlogen en dat gaat zeker even goed juist kan ik met 8 cellen iets steiler omhoog. Mijn setup is dus sp400 nat ingelopen en getimed en apc 4.7x4.7 pylon prop, heb hem gunther ook gevlogen maar tweede accupakket is de schroef aan diggelen gedraaid een beetje teveel toeren voor dat schroefke.

Grappig dat er nog anderen zijn die ook een ACT me-163 vliegen.
Zelf heb ik hem vorig jaar gebouwd en gevlogen.
Het is inderdaad geen makkie en de eerste keer had ik veel te weinig uitslag op de roeren.
Toen ik op een hoogte van zo'n 5 meter over het veld scheerde, maakte hij door een storing een roll en was er geen houden meer aan : recht de grond in. De schade viel mee, alleen de neus lag eraf.
Na reparatie en veel meer roeruitslag is er veel beter mee te vliegen, landen blijft lastig maar niet ondoenlijk.
En ja hij is erg snel met deze set-up :
speed 480
gunther prop
3s1p 1500 lipo

Uit m'n hoofd was de vliegtijd iets van 8 a 10 minuten, maar ik vloog hem nooit helemaal leeg, omdat een lipo dat niet leuk vind en omdat het model slecht wilt zweven en als je dan net te weinig "sap" hebt om terug te komen ....

Back