Hallo,
vraag 1:
Ben m'n heli mechanisch aan het afstellen en nu moest ik voor de goede werking de Aileron op reverse zetten.
Heb op midstick de swashplate geleveld, gebruik elavator als eik; Pitch en Aileron afgesteld totdat alles netjes was.
Nu moest ik bij L en H stick de travel van Pit en Ail aanpassen. Bij Pit ging dat goed, deze staat op norm, maar bij Ail kan ik de travel niet aanpassen in revers wel in norm. Is dit normaal?
Nu kan ik wel bij H&L stick de Ail als eik aanhouden en Pit & Ele met travel aanpassen maar liever doe ik dat niet, al weet ik niet waarom niet.
Heb ook geprobeerd om in het swashplate menu de waarde van de AIL VAN + naar - te zetten en AIL weer op norm maar dat werke niet, wat precies de
functie van swashplate menu is weet ik nog niet.
vraag 2:
kan ik met de platte kant van de main roter holder de pitchhoek instellen, heb nog geen pitch gauge maar zag op you-tube iemand die het met z'n iphone zo deed.
vraag 3:
in de handleiding van Align staat dat de afstand van de rudder control rod hart op hart 345 mm moet zijn en dat de uitslag van de rotor bladen dan 4 mm moet zijn. Als ik dit doe gaat de heli tegen de klok in draaien.
Is een goed uitgangspunt de tail pitch assembly precies in het midden te zetten. De bewegings ruimte is 18 mm dus het hart van de tpa op 9 mm.
Of moet ik de arm waar de ingkage rod van de tail rudder control op zit ook op 90 graden zetten net als de servo. Dat is nu niet het geval.
Hopelijk ben ik duidelijk, voor velen is dit misschien appeltje eitje maar voor mij is dit de eerste keer dat ik zoiets doe.
Alvast bedankt maar weer.
vraag 1:
Ben m'n heli mechanisch aan het afstellen en nu moest ik voor de goede werking de Aileron op reverse zetten.
Heb op midstick de swashplate geleveld, gebruik elavator als eik; Pitch en Aileron afgesteld totdat alles netjes was.
Nu moest ik bij L en H stick de travel van Pit en Ail aanpassen. Bij Pit ging dat goed, deze staat op norm, maar bij Ail kan ik de travel niet aanpassen in revers wel in norm. Is dit normaal?
Nu kan ik wel bij H&L stick de Ail als eik aanhouden en Pit & Ele met travel aanpassen maar liever doe ik dat niet, al weet ik niet waarom niet.
Heb ook geprobeerd om in het swashplate menu de waarde van de AIL VAN + naar - te zetten en AIL weer op norm maar dat werke niet, wat precies de
functie van swashplate menu is weet ik nog niet.
vraag 2:
kan ik met de platte kant van de main roter holder de pitchhoek instellen, heb nog geen pitch gauge maar zag op you-tube iemand die het met z'n iphone zo deed.
vraag 3:
in de handleiding van Align staat dat de afstand van de rudder control rod hart op hart 345 mm moet zijn en dat de uitslag van de rotor bladen dan 4 mm moet zijn. Als ik dit doe gaat de heli tegen de klok in draaien.
Is een goed uitgangspunt de tail pitch assembly precies in het midden te zetten. De bewegings ruimte is 18 mm dus het hart van de tpa op 9 mm.
Of moet ik de arm waar de ingkage rod van de tail rudder control op zit ook op 90 graden zetten net als de servo. Dat is nu niet het geval.
Hopelijk ben ik duidelijk, voor velen is dit misschien appeltje eitje maar voor mij is dit de eerste keer dat ik zoiets doe.
Alvast bedankt maar weer.