Medicin Man wordt de VGG cup-zwever (was: Grosse UHU samen aanschaffen)

Als je met de tekening naar de copyshop gaat printen ze hem zo op origineel formaat.

In DIT draadje heb ik denk ik alle info over de Medicine Man verzameld, dan kunnen we daar verder met bouwverslagen, ervaringen, vragen, ideeën.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou had ik bijna de West Wings Skylark besteld, zie ik dit draadje (ik zocht even op het forum naar 'West Wings').

Wat nu? :confused:

Ik vind het geen lelijk ding, hoor, die Medicine Man!

Nog maar eens even rustig over nadenken . . .

jan.

Ja...niet denken maar doen :-)

MM044.jpg

Hoeveel meer heb je nog nodig om overtuigd te raken? En je kunt dan mee doen met de VGG Cup.....

Wat gebruiken jullie daar nu voor de hoogtestart?

Gummi, lijn . . . ?

Hoeveel van wat?

Dank.

Overigens: heeft er al iemand in de thermiek gevlogen met hem?

jan.

Dit is de lichte hoogstart van Conrad. Ongeveer 30 meter elastiek en ik meen 100 meter lijn.
Thermieken heb ik er al eens mee gedaan, gaat heel goed. al is die van mij niet erg licht gebouwd, er kan heel makkelijk flink wat gewicht af maar ik heb alles degelijk uitgevoerd.

Je link werk niet helaas (je moet de directe productlink hebben). Ik zag hem laatst niet meer op de site staan maar het is de "standaard" hoogstart van Conrad, die is tot 1,5kg en daar kan de Medicine Man prima aan. Alleen geen 35 passen uittrekken :-)

Ik gebruik de 6 mm rekker van Hobbyking - klik, en deze gaat prima voor de MM. Maar omdat ik een balsa ligger heb ipv een vuren durf ik niet te veel spanning op de rekker zetten, daardoor is de behaalde hoogte tijdens het starten maar pover.

Ik heb toch de West Wings Skylark besteld . . .

'It's a free country!' ;)

Vind het een ERG mooi ding om te zien.

jan.

Laatst bewerkt:
Voor de geinterresseerden onder ons blijkt dat de Grosse UHU bij Graupner weer leverbaar is:

Graupner WP DER GROßE UHU

Deze kist zou 630 gram wegen. Maar dat zal wel zonder accu zijn. Zou deze naast de Medicine Man kunnen vliegen ofwel vergelijkbaar zijn?

Denk dat ze goed vergelijkbaar zijn...maar één manier om het zeker te weten. Iemand moet er één bouwen.... :-)

Beste allemaal

Op marktplaats staat een mosquito voor 30 euro er is inmiddels 24 Euro geboden.
Zie advertentie model zweefvliegtuig graupner.

Ko

Volgende VGG meeting

Hebben jullie al gezien dat Willem een draadje geeft geopend voor een VGG najaarsmeeting?

Met vriendelijke groet,

Jacob Bos

Back