Meerdere laders op 1 voeding?

Ik zou graag 2 laders op 1 voeding aansluiten. Mijn laders zijn van E-Flite van max 3,0 Amp. en eentje van Parkzone max 2,0 Amp.

De voeding is van Graupner en die kan 12 Amp. aan. Als ik nu een draad met stekkers maak waar ik ze alletwee tegelijk op aan kan sluiten?

Laden ze dan ook alletwee of is dit te simpel gedacht en komt daar meer bij kijken.

Vliegen lukt al een beetje. Maarje de kennis van stroom is nog steeds niet op orde;)

Laders parallel aansluiten, de voedingstroom verdeelt zich over de laders. Niet in serie, want dan verdeelt de voedingsspanning zich over de laders, waardoor ze lagere spanning krijgen.

Daar heb je me.

In de pluggen een rode en een zwarte zitten gaatjes waar ook weer dezelfde pluggen in passen. Dus ik dacht dat ik die er zou bij in kon prikken.

Dan krijg je dus twee rode in de rode aansluiting en twee zwarte in de zwarte aansluiting.

Klopt dat dan?

Daar heb je me.

In de pluggen een rode en een zwarte zitten gaatjes waar ook weer dezelfde pluggen in passen. Dus ik dacht dat ik die er zou bij in kon prikken.

Dan krijg je dus twee rode in de rode aansluiting en twee zwarte in de zwarte aansluiting.

Klopt dat dan?

Dat klopt helemaal. De rode wordt normaal gesproken op de + (plus) aangesloten en de zwarte op de - (min).

... Maarje de kennis van stroom is nog steeds niet op orde:wink:
Erg belangrijk onderscheid, zorg ervoor dat de concepten goed in je hoofd zitten:
wikipedia...Parallelschakeling
wikipedia...Serieschakeling

E-flight 101 by RCG member Ken Myers, will at least save you a ruined LiPo (or worse!), a burnt motor and a fried ESC:
The Ampeer
-> Electric Power Basics

followed by
The Ampeer
-> Everything youw wanted to know about e-flight (Ed Anderson)

1. Six Keys to Success for New Pilots
  2. Important Note About Motor and Propeller Safety
  3. The Mythical Best First Plane
  4. Things To Check On a Ready-To-Fly (RTF)
  5. What You Need To Know About Receivers
  6. What function goes on which stick?
  7. Battery Basics
  8. Amps Versus Volts Versus C
  9. Lithium Battery Chargers
  10. Extending Flight Times While Maintaining Balance (proper CG)
  11. Understanding the Electronic Speed Control (ESC)
  12. he Low Voltage Cutoff Feature (LVC) Of Your ESC
  13. The Role of the Battery Eliminator Circuit in Your ESC (BEC)
  14. Sizing Power Systems for Electric Airplanes
  15. Prop Versus Amps
  16. What Do the Kv Numbers On Motors Mean?
  17. Who Needs a Wattmeter/Power Meter?

Bedankt Ron. Nu moet het goed gaan komen. Tis alleen wel erg veel om in 1 keer te lezen.;)

En dan heb ik het nog niet eens over het onthouden gehad.:)

Back