Meeting Drachten 25 oktober

• Topicstarter Topicstarter frans989
  • Startdatum Startdatum
F

frans989

Guest
Hallo iedereen
Ik ben nu al een paar maanden bezig met de rc helicopter sport, ik heb al een paar mensen ontmoet maar ik zou graag op 25 oktober in drachten een meeting willen organiceren om meer geintereseerden te ontmoeten of mensen die al een hele tijd met deze hobby bezig zijn;)
De locatie staat nog niet vast maar waarschijnlijk bij friespaardencentrum moet nog even contact opnemen of het goed is dat we daar vliegen.
Hoop dat het een leuke dag word met veel medevliegers.
Voor meer informatie kunt u kijken op deze link (Heli-Addicted • Bekijk onderwerp - nieuwe meeting)
of stuur anders even een mailtje naar mijn mailadress(frans989@hotmail.com) het gaat alleen door als er genoeg mensen komen opdagen dus geef het zo snel mogelijk door anders weet ik niet wat mij te wachten staat
MVG
Frans de Haan:)

Frans, bestaat de vliegclub nog in drachten?

Ik heb ook wel interesse om te komen, even afhankelijk van wat mijn rug met me van plan is.

Lijkt mij wel leuk om te komen.
Hou me maar op de hoogte.
Kun je er ook met vliegtuigen vliegen?

Het is speciaal bedoelt voor helicopters maar opzich zou een vliegtuig geen kwaat kunnen, maar moeten niet teveel vliegtuigen worden.

Frans, bestaat de vliegclub nog in drachten?

Ik heb ook wel interesse om te komen, even afhankelijk van wat mijn rug met me van plan is.

Hey
nee de vliegclub in drachten heeft op het moment geen plaats om te vliegen heb ik zelf wel eens contact mee opgenomen vroeger vlogen ze volgens mij op vliegveld maar is nu niet meer zo. Maar dit is gewoon een meeting om wat meer mensen te leren kennen en als het leuk is zal ik het opzich wel vaker willen organiceren.

Ik weet nog wel dat ze vlogen op het industrieterrein. Dit moet rond 1992 - 1994 zijn geweest.

Ik kan wel een heeeeeel klein helicoptertje meenemen.

We verplaatsen dit meeting draadje naar meeting algemeen.
Die sectie is speciaal voor "helicopter" meetings door het hele land.
Dan krijgt het ook een wat bredere aandacht.
De Microsectie is zoals aangekondigd niet langer actief.

Bedankt voor de medewerking.
Eric

Ik weet nog wel dat ze vlogen op het industrieterrein. Dit moet rond 1992 - 1994 zijn geweest.

Ik kan wel een heeeeeel klein helicoptertje meenemen.

Is goed hoor maakt niet uit of je 1 vliegtuig meeneemt maar niet te veel.

Ik heb geen vliegtuig, maar 4 helies.

De Robbe Mosquito vliegt niet wegens gebrek aan enkele onderdelen.
De Graupner Bell 47 is incompleet en zo oud, die kan nooit weer vliegen.
De PicooZ vliegt goed
De HX 251 vliegt, maar dat is wel een drama (slechte kwaliteit van fabrikant)

Misschien dat er in tussentijd iets bij komt.

Ik ben wel van plan om van de Graupner een replica te maken van carbon, waar mogelijk originele onderdelen in worden verwerkt. Maar dat project zal een behoorlijke tijd in beslag nemen. Hij kan natuurlijk wel mee als statisch model.

Neem ik mijn Mini Titan mee en misschien nog een vliegtuigje.
Maar in drachten hoorde ik wel eens over een soort dragstrip waar van die tunings meetings worden gehouden...is dat geen mogelijkheid?

jah maar maakt op zich niks uit er is genoeg ruimte alleen moet ik nog even atwoord of het goed is of we daar vliegen en het maakt niks uit of je nou boven gras vliegd of boven een geasvalteerde weg wel voor vliegtuigen maar voor de heli's niet
en over het weer ik geef zo snel mogelijk het weerbericht door als het niet regend en het waait niet te hard kun je makkelijk buiten vliegen een stabbiele heli met een goeie gyro kan aardig goed tegen de wind maar heel meschien de kans is klein kan ik regelen dat we ook binnen in de hal mogen vliegen is een grote overdekte hal voor paardensport maar ik ken een paar mensen die toch liever buiten vliegen

Neem ik mijn Mini Titan mee en misschien nog een vliegtuigje.
Maar in drachten hoorde ik wel eens over een soort dragstrip waar van die tunings meetings worden gehouden...is dat geen mogelijkheid?

Ik weet niet hoe groot joun vliegtuig is en hoeveel die nodig heeft om op te stijgen maar er zit wel een pad naast het grasveld van ongeveer 8meter en net zo lang als het veld als je een beetje kan vliegen kun je daar wel opstijgen maar dan moeten we dat aangeven met pionetjes voor de veiligheid en dan vlieg je gewoon even naar links en je zit boven het veld

Kan landen in gras met een vliegtuig. Maar heb ook een mini titan dus kan daar ook weer mee oefenen. Ben nog maar een beginnend heli vlieger

Kan landen in gras met een vliegtuig. Maar heb ook een mini titan dus kan daar ook weer mee oefenen. Ben nog maar een beginnend heli vlieger

ik ook hoor ik kan nog niet eens rondjes vliegen maar ben bezig om het te leren ben nu aan het hoveren en ga telkens verder kan nu al met de neus naar recht en links nu nog nose in leren als ik dat kan ga ik rondjes proberen

maar er komt zeker een ervaren piloot kan al 3d vliegen enzo dus kun je dat ook meteen even zien voor als je dat nog niet hebt gezien ook wel leuk voor mensen die net beginnen en interresse hebben om gewoon eens te kijken

:offtopic:

Frans, deze post is niet bedoeld om te pesten, maar om je te leren wat je op school tegenwoordig kennelijk niet meer leert.

Probeer om je zinnen te beginnen met een hoofdletter en te eindigen met een punt. Hou de zinnen in beginsel kort, langere zinnen eventueel delen met een komma. Als je iets organiseert dan komt dat namelijk zakelijker en serieuser over. Het is zonder twijvel beter leesbaar, en dat is makkelijk als je iets bespreekt in een draad waarin het één en ander wordt georganiseert.

Deel langere berichten op in alineas, dan krijg je korte stukjes die makkelijk leesbaar zijn. Veel spelfouten maak je niet, niet meer of minder dan gemiddeld. Als je de zinnen laat beginnen met een hoofdletter, laat eindigen met een punt en met alineas werkt dan leest men ook gemakkelijk over een spelfout heen.

Jou posten zijn nu één lange zin die heel moeilijk leesbaar zijn. Veel mensen die dat zien haken af en beginnen al niet eens met lezen. Door het zo in te delen als ik in deze post doe is het gemakelijk leesbaar, de post zal vaker worden gelezen wat tot resultaat leid dat er mogelijk ook meer mensen komen.

:ontopic:

Ik heb het vermoeden dat je een plaats bij een manage hebt. Je zou dus eventueel binnen en buiten kunnen vliegen. Ik weet niet of het ook de bedoeling is of er publiek komt, maar het is zo-wie-zo makkelijk dat vliegtuigen en helicopters binnen kunnen worden gestald. Je moet gewoon rekening houden met slecht weer of snel opkomend slecht weer. Het is nou eenmaal herfst.

Daarbuiten kunnen de meeste microhelicopters alleen maar binnen vliegen. Zelfs een stevige tocht kan ze al uit de koers blazen. Met helicopters als de PiccooZ kan je alleen buiten vliegen als het echt helemaal windstil is.

:offtopic:

Frans, deze post is niet bedoeld om te pesten, maar om je te leren wat je op school tegenwoordig kennelijk niet meer leert.

Probeer om je zinnen te beginnen met een hoofdletter en te eindigen met een punt. Hou de zinnen in beginsel kort, langere zinnen eventueel delen met een komma. Als je iets organiseert dan komt dat namelijk zakelijker en serieuser over. Het is zonder twijvel beter leesbaar, en dat is makkelijk als je iets bespreekt in een draad waarin het één en ander wordt georganiseert.

Deel langere berichten op in alineas, dan krijg je korte stukjes die makkelijk leesbaar zijn. Veel spelfouten maak je niet, niet meer of minder dan gemiddeld. Als je de zinnen laat beginnen met een hoofdletter, laat eindigen met een punt en met alineas werkt dan leest men ook gemakkelijk over een spelfout heen.

Jou posten zijn nu één lange zin die heel moeilijk leesbaar zijn. Veel mensen die dat zien haken af en beginnen al niet eens met lezen. Door het zo in te delen als ik in deze post doe is het gemakelijk leesbaar, de post zal vaker worden gelezen wat tot resultaat leid dat er mogelijk ook meer mensen komen.

:ontopic:

Ik heb het vermoeden dat je een plaats bij een manage hebt. Je zou dus eventueel binnen en buiten kunnen vliegen. Ik weet niet of het ook de bedoeling is of er publiek komt, maar het is zo-wie-zo makkelijk dat vliegtuigen en helicopters binnen kunnen worden gestald. Je moet gewoon rekening houden met slecht weer of snel opkomend slecht weer. Het is nou eenmaal herfst.

Daarbuiten kunnen de meeste microhelicopters alleen maar binnen vliegen. Zelfs een stevige tocht kan ze al uit de koers blazen. Met helicopters als de PiccooZ kan je alleen buiten vliegen als het echt helemaal windstil is.

Hey

Sorry dat ik het zo slecht typte, maar zou het vanaf nu beter doen.

Ik begrijp dat de PiccooZ niet buiten kan vliegen of nauwelijks dit is ook een heel klein model, deze meeting is speciaal bedoelt voor de grotere RC helicopters zoals de 450 size.
Deze helicopters kunnen met aardig wat wind toch nog goed buiten vliegen, ze zijn ook een stuk groter ongeveer 60-70cm.
Andere formaten zijn natuurlijk ook welkom het gaat erom om meer mensen te leren kennen die deze hobby met mij delen.

Maar ik zal proberen om vandaag contact op te nemen met de manage of we op het grasveld mogen vliegen en eventueel ook nog in de hal maar dat zal ik niet al te serrieus nemen. Of we moeten er eventueel bereid voor zijn om een kleine vergoeding te geven.

MVG

Frans de Haan

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi, je laatse post leest een stuk beter.

Het hangt ervanaf hoeveel mensen er komen, mogelijk moet je naar een later tijdstip op de kalender zodat je iets meer tijd hebt om het te organiseren.

Er zijn redelijk veel indoorvliegers. Als die komen dan zijn de kosten te delen. Je zou eens moeten vragen wat een middag kost.

hey
Dat is waar maar Friesland is niet echt een gebied waar veel rc helicopter vliegers zijn, ik weet ook niet of er veel mensen komen uit andere streken.
Er zijn nu een stuk of 3-4 mensen die komen en daar kun je die hal niet voor huren.
MVG
Frans de Haan

Back