mega 16/15/4 in microjet

Ik heb een mega 16/15/4 liggen en wil deze in m'n microjet bouwen,
wat voor prop kan ik het beste gebruiken ? 8O

En heb ik een speciale duwprop nodig of kan ik een gewone prop omdraaien ? 8O

Geeft een gewone propellor nog problemen bij het landen ? 8O

Allemaal vragen, iemand de antwoorden :?: :?:

Ik geloof dat een CAM speed 5,5 x 4,5 op zo'n microjet heel aardig moet gaan. Misschien dat een gunther ook nog wel werkt (niet teveel toeren draaien dan). Je kan de prop idd gewoon omdraaien op een duwer.

Paul

Aldert,

De Graupner 5,5x4,3 gaat goed, de APC 5.0x5.0 gaat goed, de APC 5.5x4.5 gaat goed.

Wel ff de stroom in de gaten houden, je gaat vlot naar de 15 a 20Amp met de 16/15/4. Ook moeten de Accucellen deze stroom kunnen leveren.

Met deze Motor/prop combinaties heb je denk ik wel een "wapen-vergunning" nodig bij die Microjet :)

Wat betreft de draairichting van de motor, deze kun je heel eenvoudig omdraaien door het verwisselen van twee van de drie aansluit kabels.

Succes,

Appie

Nog voor alle duidelijkheid, de bolle kant van de prop, moet altijd naar de voorkant van het vliegtuig.

Gewoon een 4,7x4,7 met 10 cellen FAUP1700 of 1950 :) Ik heb 7xcellen FAUP1950 op een Mage 16/15/3 met 5,5x4,5 op een picojet. Trekt 25A en vliegt 5min volgas ;)

@ Tadango : 10 cellen Faup brengt volgens mij het gewicht in de gevarenzone... Vleugeloppervlak van een microjet is beduidend kleiner dan dat van een picojet.

Da's waar. Dan moet je lipo's parralel zetten of minder amps :( Met kan's kan je tot 20 a 25 max. Die hebbend dan wel weinig rendement en erg veel hitte.

Enne....Bij zo veel vermogen tweederde gas starten en flink schuin omhoog werpen,

Peter

Echt niet. Gewoon volgas en stevig horizontaal. Dat grapje met niet volgas en omhoog heeft mij een hunter gekost op de eerste vlucht. Ik vlieg met 25A op 8V en gooi mijn hunter en piccojet horizontaal weg. Dan maakt hij meteen snelheid en heb je controle.

GEENEEN vliegtuig gooi je omhoog, dat leidt altijd tot een dikke stall en reparatiewerk.

altijd recht vooruit gooien.

Back