MEGA 16/xx/xx ervaringen...

Dirk

Forum veteraan
De MEGA 16/xx/xx borstelloze motoren zijn "redelijk" betaalbare vervangers voor SP300 tot SP480's (met vertraging).

De websites van MEGA Tsjechie blinkt niet uit in informatiegeven (onlangs wel iets verbeterd) en op de MEGA USA is wel iets meer te vinden...maar niet volledig...

Dus gaarne hier wat praktijk-ervaringen/-voorbeelden...

Ik ben zelf aan het experimenteren met de volgende emplaren:

16/7/8 met 6x4" en met 2x 1200HD Kokam of E-Tec Lipo's op een MS Composit "SWIFT", lekker lichte combinatie.

16/7/17 met 8x4 " op een GWS "Tiger Moth", vliegt "eindeloos" op twee 1200HD lipo's.

16/7/12 met 6x3,5 op een Graupner "Mini Piper" moet zich nog bewijzen....

Dit zijn dus nog geen "bewezen" combinatie's maar werken in ieder geval..

Dus brand maar los....wat werk...en wat niet...

Ken ik, daar staan wel een aantal voorbeelden, maar niet alles een 6x4" op 16/7/8 op 7-8 cellen of 2 Lipo's werkt maar staat nergens op de US site .... wel weer ergens op de Tsjechiese http://www.megamotor.cz/de/novinky.phtml

Bert plakt er weer een "Güntertje" op...

Bert zei:
:ontopic:

Als prima vervanger voor de Astro 010 16T (out of production) kun je de Mega 16/7/12 gebruiken. Weliswaar 10 gram zwaarder maar met een behoorlijk beter rendement. Op 3 Lipo's en Günthertje zelfde toerental (13.700) maar minder stroom (5,5 Amp tegen 6,2 Amp voor de Astro)

Ik heb een Mega 16/15/3 met een 5,2x5,2 met 7 x A-TS 1950 FAUP cellen. Doet 27A en vliegtijd van 5+ min. bij 100+ Km/H :) Model is (was, gister net verkeerd geland :() een robbe Hunter

Ik had een twinjet met twee maal 16/15/3 met 5x5 campropjes en samen ongeveer 50A die is helaas door een kapot pakket neergestort(het was toch wat teveel voor het pakketje 50A) maar ik heb hier ongeveer 2 jaar met veel plezier mee veel gevlogen.
Ik heb er nu een in een F18 zitten met een Wemotec 12xCP1700 en ongeveer 28A en dat zelfde zit in een Pirahna van Jepe maar daar vlieg ik nog maar kort mee.
Ik ben heel tevreden met de duurzaamheid en met het vermogen wat er uit zo'n klein motortje van 75 gram komt.(en de jeti regelaars) :P

Back