mega 22/10/6 in f5d munga

Andreas Mehlbehr bouwt kleine klappropjes die dat zeker aankunnen.
Iets van 50 euro ex verzendkosten.

GJ
 
Op de APC site onder technical information/rpm limits staat voor de F folding series een limiet van 120000/prop dia in inches. Voor een 5" dus 24000 rpm.
 
Gister even bezig geweest met kleurtje geven!
 

Bijlagen

  • BB2A0463-5131-4AB4-97E3-38D45555BC42.jpeg
    BB2A0463-5131-4AB4-97E3-38D45555BC42.jpeg
    273,3 KB · Weergaven: 153
  • FA7CCD57-AAC9-4A1D-B5DB-36D57EEEC2A9.jpeg
    FA7CCD57-AAC9-4A1D-B5DB-36D57EEEC2A9.jpeg
    259,3 KB · Weergaven: 151
Vandaag de 1e vlucht gedaan met mijn F5D munga met bovenstaande setup op 2 lipocellen…ik was onder de indruk van de snelheid, wat vliegt dat ding strak als een mes door de lucht zeg,wauw!

Zelfs met de motor uit blijft ie doorgaan,helaas daardoor wel gelijk de prop gebroken tijdens de landing.

Er zijn toch ook wel klap props voor zo’n model neem ik aan van 5,5x5,5 die die hoge toeren aankunnen?

Vandeweek maar even paar reserve propjes bestellen

Indien je de rem erop zet en je ziet hem aankomen kijk dan of de prop horizontaal staat anders iets gas geven om hem (bijna) horizontaal staat indien je dit
oefent zul je zien dat je propjes heel blijven , heeft mij ook zeker wel 10-15 propjes gekost maar inmiddels geen last meer
Mooie kleuren heb je hem gegeven , zichtbaarheid is zeker belangrijk .

mvg Andre
 
Ik merkte vorige keer dat de prop met weerstand draaide toen ik geland was , dacht dat er iets mis was maar dat was vermoedelijk de rem die erop stond zal er eens mee gaan spelen.Heb een voorraadje propjes inmiddels.
Maar zelfs met motor uit bleef die gaan,hij bleef snelheid houden.
Nog eens proberen komende week , moet ook even wennen aan zo’n kistje natuurlijk
 
Ik weet niet of je uitslagen voldoende zijn maar anders je rolroeren omhoog zetten om ze als landings kleppen te gebruiken , van de 100% uitslagen 75% instellen als "rem" soms het hoogteroer 1 of 2 mm naar beneden zetten maar dat is een kwestie van uitproberen.
Heb zelf een Mini-Hawk en daar gaat dit erg goed mee op deze manier .
Mocht je de sterkte van de rem in kunnen stellen dan op maximaal zetten.

mvg Andre
 
gaaf! . mooie lijnen de Munga, ontwerp, 3D model. is met extra finish pas goed te zien. ik had compleet wit.
het profiel heeft een klein beetje reflex, eindlijst is net een beetje concaaf aan de bovenkant. ik vermoed dat het profiel nagenoeg moment neutraal is, en dat dat veel bijdraagt aan het strakke vliegbeeld, -gevoel.
 
Als je APC propjes 10 minuten in kokend water legt en dan in de pan af laat koelen en een dag laat liggen dan breken ze minder snel.
Ze worden harder als ze na produktie in de magazijnen liggen.
Wij verfden de propjes ook wel eens met van die potjes textielverf, mee laten koken, dagje wachten en een minder breekbaar propje met een kleurtje.
Deze tip was weer gratis.

GJ
 
Gister 2e vlucht met mijn Munga …man man wat is dat ding rap, zelfs op 2S!

Helaas weer propje kapot.
Heb met de landing gekeken of ik propje recht kon krijgen maar helaas niet gelukt .
Misschien de rem er eens afhalen?

Helaas heeft de vleugel ook een tik gehad waardoor nu het metalen buisje waar de servo arm opzit losgekomen is van het rolroer.
Dit is een buisje wat zo te zien is opgeruwd aan 1 zijde om hem tegen het rolroer te lijmen.
Er zit verder geen haaks bochtje in ofzo.
Wat voor lijm is het beste te gebruiken om dit buisje tegen het rolroer te lijmen?
Er komen aardig wat krachten op lijkt me,misschien stabilit express ?
 
Met een draaiende prop landen is een zekere dood voor de prop.
Ik vloog in mijn F5D tijd nog met borstel motoren, waarbij je net zo als bij de huidige borstelloze de rem er op zette door de motor kort te sluiten.
Dan was een draaiende prop een indicatie dat de landingssnelheid nog te hoog was wat inhield dat je nog een rondje zweven kon.
Als de prop dan stilstond kon je landen zonder propbreuk. Tenzij de prop echt 100% vertikaal stond. In dat geval een klein dotje gas.
Wij vlogen toen met de CAMSpeed 6x5.5" met iets opgedraaide spoed. Waarschijnlijk zijn de huidige kleinere propjes wel wat zwakker.
 
Ik vond de camspeed propjes juist heel erg breekbaar.
De APC tjes zijn na uitkoken stukken sterker en flexibeler.
Beste zou een klappropje zijn maar die zijn prijzig, voor deze maat betaal je voor prop en spinner minimaal 75 euro.
Daar kan je heel veel vaste propjes voor kopen.
Maar je kan proberen de rem wat losser of uit te zetten.

GJ
 
Back
Top