pompebled
Forum veteraan
Hallo Dico,
Met een 700 Neodym en 12 cellen moet je gemakkelijk 50 Km/h kunnen halen, waarschijnlijk (anzienlijk) meer, want de Pirat / Lightning 2 is een erg licht lopend ontwerp.
Als Hopf de boot goed in elkaar heeft gezet, moet 'ie gaan als de brandweer.
Ik zet het er met opzet even bij ('goed in elkaar gezet'), want ik heb al eens een RTR van hem gehad, die met secondenlijm en filler/microballoons in elkaar was gefrot...
Na de eerste run lag de schroefaskoker los en was de boot dus lek, bij de volgende run brak de motorhouder eruit en was de servohouder los gegaan.
Ik heb toen maar even gebeld naar Hopf, maar dat was blijkbaar tegen het zere been, want ik werd (bijna) uitgescholden voor incompetente bootjesvaarder, en ik had er toch geen verstand van, en meer van dat gezwatel in het Schwäbisch...
Naar het schijnt, gaat er ook wel eens voor wedstrijd vaarders afgekeurd materiaal op of aan de RTR, want het roergarnituur, dat aan mijn boot zat, had veel te veel speling en was ook nog eens scheef geboord, zodat het roer én zwabberde én uit het lood kwam te staan, als het werd gedraaid. Dit zorgde voor een zeer avontuurlijk vaargedrag...
Kortom, ik heb de hele boot gestript en opnieuw opgebouwd, nu zoals het hoort met 24 uurs epoxy en glasmat, sindsdien vallen er geen onderdelen spontaan meer af tijdens het varen.
Kijk dus goed, hoe de boel gemonteerd is, als er geknoeid is met secondenlijm, zoals bij mijn boot, zou ik de zaak subiet terugsturen, na van tevoren telefonisch even met Hopf in contact te zijn getreden.
Ook een roergarnituur met te veel speling hoef je niet te accepteren, je boot wordt er onbestuurbaar door.
Groeten, Jan.
Met een 700 Neodym en 12 cellen moet je gemakkelijk 50 Km/h kunnen halen, waarschijnlijk (anzienlijk) meer, want de Pirat / Lightning 2 is een erg licht lopend ontwerp.
Als Hopf de boot goed in elkaar heeft gezet, moet 'ie gaan als de brandweer.
Ik zet het er met opzet even bij ('goed in elkaar gezet'), want ik heb al eens een RTR van hem gehad, die met secondenlijm en filler/microballoons in elkaar was gefrot...
Na de eerste run lag de schroefaskoker los en was de boot dus lek, bij de volgende run brak de motorhouder eruit en was de servohouder los gegaan.
Ik heb toen maar even gebeld naar Hopf, maar dat was blijkbaar tegen het zere been, want ik werd (bijna) uitgescholden voor incompetente bootjesvaarder, en ik had er toch geen verstand van, en meer van dat gezwatel in het Schwäbisch...
Naar het schijnt, gaat er ook wel eens voor wedstrijd vaarders afgekeurd materiaal op of aan de RTR, want het roergarnituur, dat aan mijn boot zat, had veel te veel speling en was ook nog eens scheef geboord, zodat het roer én zwabberde én uit het lood kwam te staan, als het werd gedraaid. Dit zorgde voor een zeer avontuurlijk vaargedrag...
Kortom, ik heb de hele boot gestript en opnieuw opgebouwd, nu zoals het hoort met 24 uurs epoxy en glasmat, sindsdien vallen er geen onderdelen spontaan meer af tijdens het varen.
Kijk dus goed, hoe de boel gemonteerd is, als er geknoeid is met secondenlijm, zoals bij mijn boot, zou ik de zaak subiet terugsturen, na van tevoren telefonisch even met Hopf in contact te zijn getreden.
Ook een roergarnituur met te veel speling hoef je niet te accepteren, je boot wordt er onbestuurbaar door.
Groeten, Jan.