Mega Dragster 3

• Topicstarter Topicstarter Dico31
  • Startdatum Startdatum
Hallo Dico,

Met een 700 Neodym en 12 cellen moet je gemakkelijk 50 Km/h kunnen halen, waarschijnlijk (anzienlijk) meer, want de Pirat / Lightning 2 is een erg licht lopend ontwerp.

Als Hopf de boot goed in elkaar heeft gezet, moet 'ie gaan als de brandweer.

Ik zet het er met opzet even bij ('goed in elkaar gezet'), want ik heb al eens een RTR van hem gehad, die met secondenlijm en filler/microballoons in elkaar was gefrot...
Na de eerste run lag de schroefaskoker los en was de boot dus lek, bij de volgende run brak de motorhouder eruit en was de servohouder los gegaan.
Ik heb toen maar even gebeld naar Hopf, maar dat was blijkbaar tegen het zere been, want ik werd (bijna) uitgescholden voor incompetente bootjesvaarder, en ik had er toch geen verstand van, en meer van dat gezwatel in het Schwäbisch...

Naar het schijnt, gaat er ook wel eens voor wedstrijd vaarders afgekeurd materiaal op of aan de RTR, want het roergarnituur, dat aan mijn boot zat, had veel te veel speling en was ook nog eens scheef geboord, zodat het roer én zwabberde én uit het lood kwam te staan, als het werd gedraaid. Dit zorgde voor een zeer avontuurlijk vaargedrag...

Kortom, ik heb de hele boot gestript en opnieuw opgebouwd, nu zoals het hoort met 24 uurs epoxy en glasmat, sindsdien vallen er geen onderdelen spontaan meer af tijdens het varen.

Kijk dus goed, hoe de boel gemonteerd is, als er geknoeid is met secondenlijm, zoals bij mijn boot, zou ik de zaak subiet terugsturen, na van tevoren telefonisch even met Hopf in contact te zijn getreden.
Ook een roergarnituur met te veel speling hoef je niet te accepteren, je boot wordt er onbestuurbaar door.

Groeten, Jan.

idd de 700 neo op 14 cellen

met een borstel motor val je met die boot in de s-14 klasse.

oftewel voor wedstrijden moet je op 14 cellen varen..

overgens kan je de boot ook beter indelen inverband met de kantelkamer
aan de kant van de kantelkamer leg je dan 8 cellen en aan de andere kant van de as leg je 6 cellen.
hier door kantel de boot makelijker en sneller als deze op z'n dak ligt.

en inderdaad wat jan zegt let heel goed op met rtr boten..

ik heb menig keer voor mensen een boot opnieuw opgebouwt die rtr bij hopf vandaan kwam.

greetz jaimy

Als je in de Duitse S-14 klasse wilt gaan varen heb je inderdaad 14 cellen nodig.
Noodzakelijk is dit niet, ik heb vorig jaar in die klasse meegevaren met 12 cellen en kon redelijk meekomen.

Voor 14 cellen is mijn boot (MHZ Flash) eigenlijk ook te klein met z'n 650 x 180 mm, de extra snelheid, die 14 cellen geven (het jaar dáárvoor geprobeerd) kan deze romp niet aan, je vliegt alle kanten op...

Ik hoor je denken, die maten komen me bekend voor; inderdaad is de Pirat / Lightning 2 bijna even groot.
Vandaar, dat ik denk dat 12 cellen al voldoende zullen zijn.

Met 12 cellen en een 700 Neo kun je ook in de Nederlandse competitie meevaren in de Mono 2 Klasse (ESH). Wie weet...

Groeten, Jan.

Bedankt voor jullie informatie.

Ik moet nog even afwachten want ik heb de boot nog niet binnen.

Iemand enig idee hoe lang het ongeveer duurt vanuit Duitsland, Ik heb hem afgelopen vrijdag besteld, en ik kreeg maandag een mailtje dat het in behandeling is, maar verder nog niets gehoord. Weten jullie misschien de levertijd?

En ook nog even een ander vraagje: Welke dragster is nou beter 2 of 3? (Mega Dragster)

En weet iemand of dit wat is: GRAUPNER PX-1 katamaran powerboat?

Groeten Dico

De PX-1 is dezelfde boot als de kleine ISIKLAR van MHZ.

Goede romp.

In behandeling bij Hopf kan betekenen, dat je de spullen na twee dagen binnen hebt, of over twee weken, daar is niets zinnigs van te zeggen, hangt er van af of alles op voorraad is.

Groeten, Jan.

Hoi,

Ik baal als een stekker, ik heb mijn boot vrijdag 6 juli besteld, en betaald!, en ik kreeg maandag 9 juli een mailtje dat hij in behandeling is.

Dus heb ik vandaag een mailtje naar Hopf gestuurd, en de levertijd opgevraagd, krijg ik te horen dat het 4 tot 6 weken!!! kan duren.

Nu heb ik de bestelling geanuleerd en ik wil nu de boot zelf gaan bouwen, nu zegt Hopf dat ik het pakket wat ik wil zelf moet samenstellen.

Dus alle materialen zelf uitkiezen en bestellen, maar ik weet natuurlijk niet wat ik allemaal nodig heb voor een RTR, en ik heb natuurlijk al 219 euro (incl.verzendkosten voor de Pirat RTR boot) betaald aan hun. Hoe kan ik dit nu oplossen? Wat heb ik nodig? Het kan natuurlijk niet boven mijn limiet uitkomen want dan moet ik weer bijbetalen.

Ik had eigenlijk gewild dat ze gewoon het RTR pakket opgestuurd hadden, dan zet ik het zelf wel in elkaar.

Dus sorry jongens jullie zijn nog niet van mij af :oops: ha ha ha.

Ik bestel in iedergeval nooit meer iets uit Duitsland! teveel gedoe!

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Groetjes Dico

Back