mega dragster of magin one

• Topicstarter Topicstarter dvc
  • Startdatum Startdatum
D

dvc

Guest
hey allemaal

ik ben pas nieuw hier en ik ga al een paar tips moette vraagen
ik krijg binnekort een mega dragster van graupner of een robbe magin one
over deze boten had ik graag wat info gehad als dat gaat dank bij voorbaat

mvg.
dylan

Wat voor info wil je hebben over de boten..

specificaties en maten zijn te vinden bij robbe en graupner...

Voor overige vragen zul je misschien een aantal directere vragen moeten formuleren waarop je antwoord wil hebben ... of waarover je wat meer wil weten.

Mvg, Vincent

beste boot van de 2 is een mega dragster3.
dit is een prof mono 2 romp gemaakt van epoxy met glasvezel.

de magin one is ook een leuke boot maar een stuk langzamer en gemaakt van abs-plastic
greetz jaimy

Wanneer je dan toch gelijk goed wil... glasvezel etc..

kijk eens naar een Hopf bootje.. die zijn niet eens duur.

ps. de magin one heb ik een tijdje gehad, leuke boot alleen zo zwaar (ABS),
uit mijn oude graupner cobra kreeg ik met de combinatie een stuk meer snelheid.

Groeten Vincent

de mega dragster komt uit de zelfde lamineer hal als waar hopf de boten vandaan heeft.

voor deel bij mega dragster 3 is dat je alles in 1 door hebt met tekening.

nadeel bij hopf.
je moet alles los kopen en je heb er geen tekening bij .

dus als beginner zou ik voor 1000% voor de graupner gaan

Daar heb je dan weer helemaal gelijk in...
alles in 1 doos is wel zo makkelijk+ dat je de boekjes kan volgen bij de bouw.

Dan maar een graupner ;)

en daar bij heeft hopf de mega dragster 3 een tijd geleden ook in het programma gehad.

en de md3 kan je zo bij elke modelbouw winkel kopen zo wel niet bestellen en met een week in huis.

bij hopf kan het met een week in huis zijn .
maar hebben ze iets niet op vooraad dan kan het zo maar 1 tot 3 maanden duren

greetz jaimy

ik dagt ook al meer aan de mega dragster
maar de magin one kan ik krijgen met de helle
aandrijving met brushles voor 160 euro
daarom tijfel ik wa

als je beginner bent ("wat ik wel denk je leeftijd gezien").
begin dan niet met brushless.
mocht er is iets stuk gaan dan moet je heel diep in je portemonnee kijken.

160 euro is niet veel
maar je weet de achtergrond niet van de boot
hoeveel vaaruren er gemaakt zijn.
staat van de motor .
staat van de regellaar.
staat van de accu's.
en wat de boot allemaal heeft meegemaakt.

begin met de MD-3 en ga daar ervaring mee opdoen.
als je dan een jaar verder bent en je vind het nog leuk en hebt wat gespaart kan je altijd nog een BL motor in de MD3 zetten wat overgens mist de goeie setup ruim 70 a 80 moet kunnen halen.

greetz jaimy

p.s vul je proviel even in (woonplaats)

ik ben al een klein jaartje bezig met modelbouw
ik heb nog twee mt 2's staan een bmi heli een yacht salina van graupner
en een krabbevanger van robbe mijn vader woont in mechelen ik weet ni of ge
albatros kent???daar ga ik inkoope doen :lol:

Als ik hem was zou ik dus wel voor een 160 euro magin one gaan met brushless..

das ja geen geld, en de staat kan hij vast wel bepalen aan de hand van het uiterlijk etc. Brushless is ja ook niet zo duur meer om te kopen... Voor 30-40 euro heb je een mooie binnenloper oid.

Groeten Vincent

lulige is dat er een dikke reg op moet komen die je wel wat meer dan 120 ballen kost

en een binnenlopertje van 30 a 40 euro heb je ook niks aan
een beetje vatsoenlijke motor waarmee je veel sneller vaart dan de standaard motor moet je toch weer snel denken aan 85 euro voor een inline 600 ( de goedkoopste)

greetz jaimy

Ach komop..

Mijn Cobra met 10 cellen en 54mm carbon schroef voer ik ook met een 18 ampere regelaar.. en kan zeggen dat ik een 30 cellen portofino dan nog bij kan houden...

Nou kun je bij RC technics, E-heli of United Hobbies toch echt wel voor een 50 tientjes een hele mooie 40-60 ampere regelaar kopen. Zelfs mijn Kontronik beat met programmeer opties heb ik nieuw in de winkel voor minder gekocht!

En ja een mooie 540 formaat brushless binnenloper met een keuze up to 5070 KV heb je echt voor een 30-40 euro! Wat betaal je voor een benodigde speed 700 neodym of gewoon? niet veel minder. Tevens kan een dergelijke feigao brushless ook wel pieken van 100 ampere hebben!

En Dylan geeft aan dat er een mooie modelbouw winkel met nette prijzen bij hem in de buurt zit... dus dat geld twijfel ik nie aan.

Groeten Vincent

waarvoor een graupner speed 700 van 65 euro
als je bij hopf een viper 700 heb die beter is dan de graupner en maar 24 euro is.

ik blijf er bij dat ie niet moet beginnen met brushless

en dat vlieg spul is leuk allemaal maar niet gericht op het boten gebeuren..

ik trek met mijn boten pieken van ruim 100 amp en dan heb ik het nog maar over een mono 1 op 8 cellen.
in me mono 2/3 die de grote heeft van de MD3 en M one trek ik pieken van ruim 125Amp

maar ik wil jou cobra op 10 cellen wel eens uitdagen tegen mijn mono 1 op 8 cellen..

want de portofino is helemaal niet z'n goeie boot
wat je er ook instopt dan ding is niet snel te krijgen.

denk dat je toch eens wat verder in de powerboats moet gaan duiken.
want een cobra op 10 cellen heeft niks aan een 53mm prop.
maar niet uit wat voor motor je ook er in stopt maar aan 42mm doe je het beste.

Hoi jaimy,

ik geloof graag dat mijn cobra het niet red.. het is tenslotte een bootje zonder steps etc..
De Portofino was wel aangepast met een dubbele step en een mooie alu aandrijflijn.. zowel met 820bb turbo als 900bb.

Daarnaast weet ik dat een 700 bij hopf goedkoper is.. maar mensen kopen tenslotte niet snel een hopf. Hoe dan ook is 24 euro toch niet veel naast een brushless.

Ben benieuwd wat voor cellen en motor jij gebruikt in je mono met 8 cellen.

Wel ben ik van mening dat mijn cobra prima werk levert met zijn 54 mm schroef. Ik heb de hele schroeven range van 20 mm tot haast 60 geprobeert en er meerdere aandrijvingen en setups mee getest.. En na een jaar of 2 weet je dan echt wel welke schroef het mooiste loopt..

Tevens kwam mijn laatste brushless niet boven de 18-20 duizend toeren. (ik had helaas niks anders)

Ik was blij met mn boot en Aaalie met zijn portofino.. met aandrijvingen voor nop! accuboormachine pakketten en motoren..

toen kwam niemand ons nog voorbij.. zelfs niet met brushless, Hackers etc etc etc.

Groeten Vincent

kijk een portofino aanpassen heeft al geen nut. en gaat er vaak alleen maar slechter van varen.

ik gebruik een inline570m met een 9920 regelaar van bk
en draai daar een kleine 39600 rpm mee(balast).
en heb er een 37mm propje op zitten
en daar haal ik GPS gemeten (dus niet op het oog of geschat) de 73km/h mee

het lijkt me overgens heel stug dat jullie met accuboormachine pakketten en motoren etc etc sneller waren dan speedboaten met BL motoren...

greetz jaimy

jaimy zei:
kijk een portofino aanpassen heeft al geen nut. en gaat er vaak alleen maar slechter van varen.
het lijkt me overgens heel stug dat jullie met accuboormachine pakketten en motoren etc etc sneller waren dan speedboaten met BL motoren...

greetz jaimy

Tuurlijk wil zo'n Portofino snel!

Dat héét volledige toewijding, inmens veel geduld, en testen..testen..testen. Oorspronkelijk een Portofino, echter er was weinig over van de romp. Je zag ook later de (zelf bedachte) ideeën geregeld terug in b.v. ook de Hopf bootjes. Het ultime samenspel van de meest niet voor de handliggende delen (zoals de Portofino zelf), vreemde motorkeuze's (voor anderen dan), enz. enz. De gebruikte delen waren dan niet duur (akku's b.v. kostenloos), maar dat betekent niet dat ze slecht waren. En gelukkig waren ze kostenloos, omdat er vaak eens een cel sneuvelde.

En dvc, ga gewoon voor wat je leuk vind! Zo te zien aan je reacties ben je er oud en wijs genoeg voor! Succes!

Greetz van Aldert

Vergeet aub toch eens die Magin One. Das gewoon een onding !

Bij mijn weten is de MegaDragster van de hand van Ralf S. oftewel Dr.Psycho.
Geloof me : dan is ie goed !

Toch vreemd dat je met je inline een hoger belast toerental draait op 8 cellen dan de opgegeven 37800 onbelast die door de fabrikant word opgegeven.

Het is dus onmogelijk om een motor harder te laten draaien met maar 8 cellen en daarbij zoveel ampere te trekken. Daar is die motor niet eens voor bedoeld.. een 8 cellen spanning van 9,6 volt houd bij 100 ampere nooit stand! dat zakt makkelijk in naar een 7-8 volt. 8x4500=36000 in een positief geval.
Dus ik ben van mening dat een feigao het ook moet kunnen doen en anders een mega oid ;)

Back