mega peak 3000

• Topicstarter Topicstarter steef_tamiya_freak
  • Startdatum Startdatum
S

steef_tamiya_freak

Guest
hallo, ik heb even een vraagje over een lader :) !!!

de mega peak 3000,(van pkracing) heb ik op het oog.
is dit een goede lader?
als ik het verhaaltje goed begrijp ontlaad ie accu's en laad ie een accu op in 75 min :D
heeft iemand deze lader? hoe bevalt ie? enz enz

Ik heb hem en ben er redelijk content mee, een 7,2 v 1100Mah NiMH pakketje laad ie in een half uurtje op. Er zit een sigaretten-plug voor in de auto aan, maar dan duurt het veeeel langer dan een half uurtje. Het nadeel vind ik dat ie geen lipo's oplaad, en er zit ook geen 12V aansluiting op om een lipo-lader mee te voeden. Als je dus geen lipo's gebruikt of gaat gerbuiken is het een prima ding.

lipo... lipo .....lipo.....toch ook een soort accu :oops: :oops:
ik heb gewoon een 7,2 volt stickpack
standaard tamiya dingetje 8) 8)
is lipo ook een accu type net zoals: nicad en nihm
ik weet nog nie zoveel van accu's af :? :oops:
ik weet wel dat ik nihm heb

ik heb die lader ook, hij doet het perfect en met die 3 A laadstroom benk tevreden( hoewel ik dat wel is een keertje moet meten want volgens mij is het minder) verder prima ding

hallo luitjes :D :lol:

omdat ik geen nieuw onderwerp wil beginnen! (beetje lui vandaag)
zet ik mijn vraag gewoon in mijn eerste onderwerp 8)
ok hier de vraag:

bij mijn tt-01 rtr kit (xb pro) zat een oplader die er 4 tot 5 uur over doet, nou zitten er 2 lampjes op: charge en trickle charge: wat betekent trickle charge??????? ( ik zit al vrij lang met deze vraag :? )

trickle charge = druppel-laden.

Zie FAQ, (of zoek-functie) daar kan men het beter uitleggen dan ik kan.
Druppel-laden mag ook niet onbeperkt blijven duren!!(geen dagen tenminste.) Is niet goed voor de accu.

Hans

hallo :lol:

ik heb nu EINDELIJK!!!, er 1 gekocht een mega peak 3000 8) 8) nou vroeg ik mij af :!: kan die ook ontladen
of alleen maar opladen???
ik heb een site gevonden waar op staat dat ie WEL ontlaad en een site gevonden waar op staat dat hij NIET ontlaad :? :? wah is het nou
voor de rest is het een toppie ding :lol: 8) 8) :D

Je zou natuurlijk ook gewoon de handleiding eens kunnen doorlezen :? .

De lader kent dus geen ontlaad-functie. Die heb je eigenlijk ook niet nodig. Opladen doe je met een lader, ontladen doe je in het model. Het grootste 'nut' van accu's ontladen is dan ook dat je eerder nieuwe accu's moet kopen :cry: !

Lees ook de FAQ over dit onderwerp.

Ook ik gooi mijn vraag over de MegaPeak 3000 maar even in dit draadje.

Ik heb sinds kort deze lader (tweedehands) in huis en laad er nieuwe NiMh accupacks mee van 3000 mAh. Maar na 1 uur en 20 minuten snelladen op 3A zijn de packs behoorlijk warm (je kunt ze nog vastpakken maar naar mijn gevoel bijna heet) en nog steeds slaat de lader niet af. Ik stop het laden dan maar handmatig.

Zou de deltapeak functie defect zijn of moet ik de packs er nog wat langer aan laten zitten?

Groet,
Jeroenl

hallo ik heb hem ook en dat de accu een beetje warm worden klopt ik kan ze nog wel gewoon beethouden en een 3000mah accu duurt wel wat langer wat hij laat ook maar met 3 amp

Er zou best wel eens wat mis kunnen zijn met je lader... zo'n 3000 mAh accupack moet je als je op 3A laad toch wel rond een uurtje vol moeten krijgen (ze zijn namelijk nooit helemaal leeg)...

Bij mij ging na een minuutje of 40 a 50 de lader piepen en schakelde deze over op druppel-laden (heb ook de mega peak 3000)...

Accu-packs worden inderdaad warm, maar dat is niet vreemd, je jaagt er wle ff 3A doorheen.

Het klopt ook dat de lader, als je hem op 12 volt gebruikt, minder snel laad, je hebt dan namelijk die 3A niet tot je beschikking... maar dat had men kunnen lezen in de handleiding!

Back