mega RCn 400/7/16

• Topicstarter Topicstarter locomokipkukelfantje
  • Startdatum Startdatum
L

locomokipkukelfantje

Guest
ik heb 'n mega RCn 400/7/16 buitenloper gekocht met 'n jeti jes 18-3p regelaar met 'n 3 lipo accu pak

hij doet 'n 9 bij 3.8 apc prop met 6400 toeren en 5.5 amp
maar volgen test gegeven die ik opgezocht heb, moet ti ruim 7000 toeten halen met 7 amp. bij 'n virtuele test stand heb ik de ongeveer de zelfde
resultaten.

kan iemand mij vertellen wat er niet klopt?

Tadango zei:
Zakken je lipo's niet te veel in? Heb je de timing goed staan?
de klem spanning zakt nauwelijks, bij 5.5 amp met ik ruim 11 volt,
en de timing kan ik niet wijzigen

Uit de Jeti JES 18-3P handleiding.....

Timing alleen mode 1 .....

Verklaring van de timing mode:
  • Timing mode 1 – (2-5 degrees) optimum timing for Hacker, Lehner, and other 2-pole motors
    Timing mode 2 – (10 degrees) optimum for Aveox, Astro, and for maximum RPM on 2-pole motors.
    Timing mode 3 – (18 degrees) optimum timing for Phasor, Mega, Plettenberg, and other 6-pole motors
    and for maximum RPM on Aveox, Astro, and other 4-pole motors.
    Timing mode 4 – (30 degrees) optimum timing for AXI, Kohler, Actro and other Outrunner
De Hacker/Jeti Master 18-3P heeft alle modes ...

Dirk zei:
Uit de Jeti JES 18-3P handleiding.....

Timing alleen mode 1 .....

Verklaring van de timing mode:
  • Timing mode 1 – (2-5 degrees) optimum timing for Hacker, Lehner, and other 2-pole motors
    Timing mode 2 – (10 degrees) optimum for Aveox, Astro, and for maximum RPM on 2-pole motors.
    Timing mode 3 – (18 degrees) optimum timing for Phasor, Mega, Plettenberg, and other 6-pole motors
    and for maximum RPM on Aveox, Astro, and other 4-pole motors.
    Timing mode 4 – (30 degrees) optimum timing for AXI, Kohler, Actro and other Outrunner
De Hacker/Jeti Master 18-3P heeft alle modes ...

mijn jeti jes 18-3p is erg sumier en zegt niets over timing mode

De "oude" JETI's (met rode krimpkous) hebben maar één timing, dus niets bij in te stellen .... deze timing is voor binnenlopers oké maar voor buitenlopers minder efficiënt ...., maar wil je alles uit je buitenlopertje halen ..... dan zal je toch voor een andere regelaar moeten kiezen.

Je kunt deze motor ook gewoon op een lage timing gebruiken. Het voordeel hier van is dat je dan een veel grotere prop kunt draaien. Vorig jaar vlogen Derk en ik deze motor op de wedstrijden met een 11x5 prop.
In theorie is het rendement van de motor dan wel iets lager maar dit wordt ruimschoots goed gemaakt door het grotere prop rendement bij lage vliegsnelheden.

ik ben idd van plan om 'n grotere prop te gebruiken.( 10*3.8)
ik hoop alleen dat ti niet te veel in toeren gaat zakken, en onder de 8 amp blijf. ik ga ook proberen om 'm depronius nog lichter te maken.
nu weegt ti 400 en 'n paar gram
dus................... ik ben benieuwd

Back