Meld hier jouw zeillocatie!!

• Topicstarter Topicstarter Jan Kortbeek
  • Startdatum Startdatum
zeilen in groningen

zelf zeil ik op het schildmeer vanaf mijn 1:1 zeilboot
of op een plas tussen appingedam en siddeburen
lekker dichtbij :)

robbe comtesse,

Zwolle Centrum... de grachten.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook voor de zeilers:

full

omgeving eindhoven waalre

ik zeil op " het gat van Waalre" maar op de plas bij de hightech campus lijkt me ook erg mooi een keer te doen, altijd wind!

ik zou wel eens met een groep uit eindhoven en omsctreken willen zeilen

groet Huub
huubvanf@xs4all.nl

We hadden twee jaar geleden een best behoorlijke groep om mee te zeilen rond Eindhoven.
Wij hebben gevaren in Eindhoven op de carpendonk en de plas achter Allersma. Verder hebben we in Geldrop gevaren op de plas bij Cocody en in Tilburg op de katsbogte en de hoge wal.
Het gat van Waalre ben ik ook zelf enige malen geweest.

De plas bij de campus kun je vergeten, dat is niet toegestaan. Ik heb daar een hele discussie via mail met de hoge heren over gehad.

Eigenlijk moesten we dat oude clubje weer eens wat leven inblazen.
Ik ga overigens binnenkort ook weer even wat dobberen in de omgeving, bv gat van Waalre. Als je gaat laat het even weten, wellicht kunnen we tegelijkertijd varen. gj[at]xj3[punt]nl

Laatst bewerkt:
goed te horen dat er wat in de omgeving zit. heb je nog email adressen of zo zodat we ze kunnen benaderen?
ik zal binnenkort eens even bij ekkerrijt gaan zeilen, blijkt goed te zijn.

groet Huub

We hadden twee jaar geleden een best behoorlijke groep om mee te zeilen rond Eindhoven.
Wij hebben gevaren in Eindhoven op de carpendonk en de plas achter Allersma. Verder hebben we in Geldrop gevaren op de plas bij Cocody en in Tilburg op de katsbogte en de hoge wal.
Het gat van Waalre ben ik ook zelf enige malen geweest.

De plas bij de campus kun je vergeten, dat is niet toegestaan. Ik heb daar een hele discussie via mail met de hoge heren over gehad.

Eigenlijk moesten we dat oude clubje weer eens wat leven inblazen.
Ik ga overigens binnenkort ook weer even wat dobberen in de omgeving, bv gat van Waalre. Als je gaat laat het even weten, wellicht kunnen we tegelijkertijd varen. gj[at]xj3[punt]nl

Almere Noorderplassen

In Almere is de nieuwe woonwijk gebouwd Noorderplassen gelegen aan de noorderplassen daar is een prachtig rustig vaarwater onstaan om te kunnen zeilen op meerdere kleine en grotere stukken water makkelijk bereikbaar vanaf openbare steigers ,graskanten en mooi helder water
25iodn8.jpg

Oproepje aan Freddy [Verwef]
Aangezien ik in Apeldoorn woon en me na vele jaren weer geroepen voel mijn rc Draak weer wil varen stuurde ik een prive bericht maar weet niet of dat is doorgekomen Ben op dit forum vrij nieuw Heb wel een topic gestart over mijn boot [update draak ] en kom nu jouw naam en woonplaats tegen
Is er in Apeldoorn [Bussloo] een soort klupje wat met plezier en passie het water kiest ?

[vlieg de laatste jaren met heli's en ook on floats [waterlanden] maar de boot trekt weer]

Groet Kasper

Laatst bewerkt:
ik woon in amsterdam-west en vaar dan ook met me 1:1 boot en modelbootjes
in de sloterplas waar ik naast woon,
full

hoop oevers en parken en een strandje
naast het strandje zit het sloterparkbad wat helemaal gerenoveerd is met de toekomst een olypisch bad te worden (het buitenbad vist en modelvaart nog eht lekkerst :P )

het is rustig water mits je niet tever het meer op gaat daar kan het nog weleens ruiger zijn er staat altijd wel een briesje tot harde wind bf(4/5/6)
maar snachts is de plas soms een spiegel zo glad

de plas is ooit uitgegraven op 40m diep zeggen ze
en is met de hand uitgegraven voor de ophoging van osdorp (een stadsdeel aan de andere kant van de plas)

grtz lip

hier heb ik gevaren in ekenstein in de veiver van de vaar groep en in het kanaal er vlak bij, op de foto is het in het kanaal.

023.jpg

hallo

in belgië heeft B.MSA voor de M&M een mooie lokatie
dieplaan 2 in Genk
er moet nog wel wat aan de vijver gedaan worden (proper gemaakt)want er liggen hier en daar takken in de vijver
voor de grotere zeilboten hebben we de locatie in Mol zilvermeer laan 2
een pracht lokatie met alles er op en er aan

gr raf

zeillocaties in Groningen en Drenthe

Op het saphirforum van modelzeilen.nl vind je onder het topic "welke schipper wil varen" bij Groningen een aantal zeilocaties waar met enige regelmaat wordt gevaren.

Omgeving Deventer:

1 Aan de oostelijke IJsseldijk, bij kmpaal 8.9 is een parkeerplaats op de dijk.
Als je daar naar beneden gaat, ben je na 50m bij een afgesloten uitloper van de IJssel. Prachtplekje om te zeilen.
Positie: 52°19'13.04"N, 6° 6'1.66"O

2 Bij Raalte, langs de N348: bij KMpaal 65.9 bevindt zich aan de oostelijke kant een mooie grote vijver. Het noordelijkste deel ervan is vrij van bomen en daar kan je prima varen.
Positie: 52°23'33.86"N, 6°15'50.98"O

3 Bij Nieuw Heeten, langs de N332, bij de afslag Nieuw Heeten: aan de zuidkant van de weg, omzoomd door bomen, een overloopvijver van het waterschap Salland.
Prima zeilen als het wat harder waait; de bomen houden de wind wat tegen.
Positie: 52°19'0.93"N, 6°20'50.95"O

Back