meng verhouding zenoah motor

Hallo,

welke meng verhouding voor een zenoah motor is nu goed en met welke benzine 95 of 98 of kan v-power van de shell ook ?

mvg gerrit

gewone super 95 + menging die achter op de oliebus staat.
Heb zo jaren gereden met mijn zenoah's zonder problemen.
Ik gebruikte Castrol TT.

V-power van shell heeft een schonere verbranding (sommige zeggen iets meer vermogen, maar daar heb ik nooit iets vangemerkt ).
Dat zie je terug in je onderhoud / slijtage van je blokje.
Verder goede olie gebruiken in de juiste verhouding en op tijd onderhoud plegen.

Groeten,

Theo.

gewone super 95 + menging die achter op de oliebus staat.
Heb zo jaren gereden met mijn zenoah's zonder problemen.
Ik gebruikte Castrol TT.

Niet zoals achter op de oliebus staat.
Vaak zijn deze adviezen voor motoren die toch wat minder toeren draaien dan onze Zenoah´s.
Ik zou lekker 1/25 aanhouden dan zit je goed.

Niet zoals achter op de oliebus staat.
Vaak zijn deze adviezen voor motoren die toch wat minder toeren draaien dan onze Zenoah´s.
Ik zou lekker 1/25 aanhouden dan zit je goed.

Niet zomaar 1/25 nemen.
Soms word je mengsel te dik en heb je problemen met je motor hierdoor.
Spreek uit ervaring.
Dat van die meer toeren is ook niet waar.Mijn kantenmaaier,mijn DA50,mijn DA150 enz draaien zeker zoveel toeren als mijn 26cc zenoah's op mijn FG-wagens en heb nog nooit problemen gehad.
Bij vele olien is het echter zo dat men 1/25 voorschrijft....
Dan is dit wel de juiste verhouding.

Mvg,
Luc

Laatst bewerkt:
mengverhouding

Niet zomaar 1/25 nemen.
Soms word je mengsel te dik en heb je problemen met je motor hierdoor.
Spreek uit ervaring.
Dat van die meer toeren is ook niet waar.Mijn kantenmaaier,mijn DA50,mijn DA150 enz draaien zeker zoveel toeren als mijn 26cc zenoah's op mijn FG-wagens en heb nog nooit problemen gehad.
Bij vele olien is het echter zo dat men 1/25 voorschrijft....
Dan is dit wel de juiste verhouding.

Mvg,
Luc
castrol 1 op 25 en niet anders .gr.pim

ik zou het gewoon lekker op 1:25 mengen
niet meer en niet minder zoals sommige zeggen

Oja Luc,

Was eens benieuwd naar die motoren die je opnoemd, de DA50 en DA150.
Volgens de specs die ik kon vinden draaien ze beiden nog geen 10.000 rpm.. ;)

Als jou 26cc zenoah dat niet draait is er wel iets mis mee hoor :)

Kris

Mijn is verteld benzine 98. 5L en dan 125 ml olie erbij merk castrol edge 5w-30 dat is een gouden fles.
Dan heb je het langste plezier van je moter.

Oja Luc,

Was eens benieuwd naar die motoren die je opnoemd, de DA50 en DA150.
Volgens de specs die ik kon vinden draaien ze beiden nog geen 10.000 rpm.. ;)

Als jou 26cc zenoah dat niet draait is er wel iets mis mee hoor :)

Kris

Klopt,de DA's zijn vliegtuigmotors.....
Heb echter ook 3 FG's(monstertruck-Beetle-Ferrari)

mvg,
Luc

Mijn is verteld benzine 98. 5L en dan 125 ml olie erbij merk castrol edge 5w-30 dat is een gouden fles.
Dan heb je het langste plezier van je moter.

Dit is slaat nergens op. De 5w-30 is motorolie voor een 4 takt motor heeft niets met mengsmering te maken voor een 2 takt motor. En motor schrijf je als motor en niet moter. en met 125 ml olie op 5 liter benzine ben je ook nergens.

Neem 5 liter benzine en meng dit met 200 ml castrol tts bijvoorbeeld. Dat is 1:25 en zoals is voorgeschreven. Zoals door meerderen al is aangeraden.

. en met 125 ml olie op 5 liter benzine ben je ook nergens.

Neem 5 liter benzine en meng dit met 200 ml castrol tts bijvoorbeeld. Dat is 1:25 en zoals is voorgeschreven. Zoals door meerderen al is aangeraden.

Als je een bus castrol TTS hebt PROBEER dan de ACHTERZIJDE eens te LEZEN en je zal zien 1:50.
Waarom dan 1:25 nemen is me een raadsel,maar je doet maar.....

Als je een bus castrol TTS hebt PROBEER dan de ACHTERZIJDE eens te LEZEN en je zal zien 1:50.
Waarom dan 1:25 nemen is me een raadsel,maar je doet maar.....

Lekker eigenwijs zijn!
Het gaat niet om wat achter op de fles staat, maar om het 'voorschrift' van de motorfabrikant! En die schrijft GEEN 1:50 voor, maar 1:25!

Dus i.p.v. de achterzijde van de bus olie te lezen, zou je beter de HANDLEIDING van je motor eens goed LEZEN, en GEEN enkele fabrikant die onze motoren maakt schrijft 1:50 voor.

Maar goed, dit zal wel weer zo'n zinloos topic worden over olie/benzine.

Viper, ik zou zeggen ga lekker door met 1:50 te mengen (koop dan mengsmering bij de pomp, is veel makkelijker)

Laatst bewerkt:
@ Viper:

Als je dan goed leest zal je zien dat ze aangeven dat het geschikt is voor mengverhouden TOT 1:50......

Beetje een klok klepel verhaal .....

Laatst bewerkt:
Ik heb bij m'n 29cc CY blokje tot nu toe altijd 1:25 aangehouden. werkt perfect, en nog geen merkbare slijtage.

ALs je dan goed leest zal je zien dat ze aangeven dat het geschikt is voor mengverhouden TOT 1:50......

Beetje een klok klepel verhaal .....

Ik reageer op datgene wat Viper schrijft, dus ik heb zeker goed gelezen!
Wat er achterop deze bus olie staat weet ik niet, aangezien ik andere olie gebruik (Castrol A747)

Back