Mengen van revell kleuren?

• Topicstarter Topicstarter SvenVp
  • Startdatum Startdatum
S

SvenVp

Guest
Voor mijn A10 thunderbolt II vliegtuigje moet ik twee kleuren mengen tot een nieuwe kleur.

Ik heb dit echter nog nooit gedaan. Kan iemand mij eens deze techniek nader uitleggen, zodanig dat ik geen stommiteiten bega.

Alvast bedankt op voorhand.
Met vele groeten,
Sven

Wegen zou een goed idee zijn maar het probleem is dat ik nooit zo'n grote hoeveelheid hoef aan te maken het is namelijk maar voor een paar stukjes langs beide zijden te verven van een paar mm groot.

ik werk namelijk alleen maar met de kleine potjes verf van revell.

Ik heb wel twee pipetjes waarmee ik eventueel vloeistof kan mee opzuigen. Heeft er iemand hier enige ervaring mee???

Alvast bedankt voor de snelle reactie

mvg Sven

Ik heb dat vroeger ook meerdere malen moeten doen.
Wat het beste werkte voor mij (toen 12jaar ofzo) was met de natte vinger verfjes mengen tot het wat overeen kwam met het plaatje op de doos! :)

Ok, bedankt voor de tip gelukkig staan er op die pipetjes een ml-schaal afgedrukt. Zo kan ik de verhouding precies bepalen. Alleen jammer dat ik dan zoveel verf moet verspillen.

of ik zou op de een of andere manier mijn mengsels moeten kunnen behouden voor langere tijd.

met een keukenweegschaal zou je het eens kunnen proberen.

met een pipet kan natuurlijk ook maar dat zal niet zo nauwkeurig werken denk ik.

en je verf bewaren zou evt. in een leeg (goed zuiver gemaakt) verf potje kunnen.

maar ik geloof dat jij revell verf gebruikt ?

mag ik je dan nog een goed bedoelde tip geven ?
ga tamiya verf gebruiken.
dit is op water basis en dus makkelijker om je spullen zuiver te maken en de potjes kun je gewoon open draaien

Ik doe kleine hoeveelheden " afwegen "met een injectie spuit van 1 à 2 cc. Wel doe ik zoveel dat ik zeker genoeg heb, niet dat je naderhand nog een keer moet mengen. Je hebt dan altijd kleurverschil.

Bij airbrush gebruiken ze afsluitbare verfpotjes waar je goed de verf in kan bewaren

Hans

Heb vandaag dus geprobeerd om de twee verven te mengen aan de hand van de pipetjes. Dit lukte zeer goed, het enige nadeel was dat mijn mengsel te dik was en klonters vormde. dus ben ik van plan om in het vervolg er een beetje verfverdunner van bv.: revell erbij te doen.

Weet iemand wat de perfecte verhouding is: zoveel ml verfverdunner op zoveel ml verf???

=> Met injectiespuiten werken lijkt mij inderdaad handiger dan met mijn pipetjes.

=> Ik zal zeker eens de verven van tamiya eens uitproberen :)

Zal binnenkort ook eens foto's plaatsen op het forum van mijn volledige afgewerkte mustang P51b ;)

houd er rekening mee dat de glansverf van tamiya een lange uithadringstijd heeft
dit kan enkele weken zijn

Back