Mensen met leuke 3d tuigjes?

Hallo forumleden,

Ik heb al vele forums bezocht, maar ben ben nog steeds opzoek naar een leuk Balsa ( niet depron!) 3d vliegtuig.

Ik beschik over een Python 60, 8x6 /10x4.7/ 9x6 prop, Polyquest 880, 3x waypoint 060, jeti rex 5, Phoenix 10.

Bij deze setup zoek ik dus een erg mooi ogend 3d model.
Ik kan heb nog steeds niet mooi 3d model kunnen vinden, wat toch nog een beetje schaal lijkt, en niet al te groot!. Mijn voorkeur gaat naar een dubbeldekker, dit omdat het nog mooier oogt!.

Liefst een leuk,licht, mooi toestel welke goed vliegt met de boven genoemde setup.
Wie zou me kunnen helpen! en me een tekening door kunnen sturen?

Alvast enorm bedankt op de hoop dat er een mooi dubbeldekkertje tevoorschijn komt:).

Dubbel dekker in balsa en dan met die setup genoeg vermogen voor 3D? Wordt erg lastig. Balsa bouwt meestal veel zwaarder dan schuim dus heb je ook meer vermgoen nodig. 2 vleugels is zoiezo al lastig.

Je kan hier eens naar kijken : http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3640

Lijkt toch best aardig :
970.jpg

Als je echt 3D wilt hoef je alleen de rolroeren iets te vergroten en de staart en hoogteroer. Voor normale kunstvlucht vliegt hij standaard al erg goed ;)

Eej tadango,

Dat vliegtuigje heb ik ook al met de search gevonden, maar hoopte echt dat er een tekening van een dubbeldekker tevoorschijn kwam.

Ik zat meer te denken aan een soort pitss special 70 cm max spw.
ora light gebruiken, licht balsa , vergrootte roeren enz enz..
Iig een vliegtuigje waarmee ik dicht in de buurt kom van de Shock eigenschappen(zal wel niet, maar toch).

Maar, iig bedankt, en kom ik er niet meer uit dan zal ik zeker beginnen met het toestelletje van tadango.Dat is zeer zeker een toetsel die dicht bij mijn wensen komt, als ik niet voor een dubbel dekker ga.
(ik was altijd verliefd op de Laser 3d) :)

Doeg

kijk eens maar de freedom van mega. Die vliegt echt als een shock ;) wel iets te groot voor jouw setup maar verkleinen moet kunnen. Ook dit is helaas geen dubbeldekker.

Dat andere toestel is geen laser ;) Is een eigen ontwerp van een engelsman die volgens mij wel goed naar een laser heeft gekeken ;) maar er lijken wel meer van dit soort modellen op een laser.... Deze is alleen wel makkelijk te bouwen en heeft een afneembare vleugel en veel ruimte in de romp ;) Dat zie je niet zo vaak.

Eej tedango, bedankt voor de snell reactie,

Ik heb hier gesearched naar de Freedom, alleen kan geen tekening vinden:(.
De scherpe neus van dit toetsel ziet er puik uit.
Waar vind ik een tekening?
Graag nog meer suggesties :)!
Een dubbeldekker hoeft ook niet perse, maar door de spw te verkleinen, en de roeren te vergrootten kom ik denk ik best dicht bij een licht, mooi uitziend vol 3d kunstvlucht 3d vliegtuig.
Dus voorkeur gaat nog seeds naar een dubbeldekker
( is dat gele ontwerp eigenlijk goed geschikt voor mijn aandrijving? of moet ik hem verkleinen?) ( vanwege gewicht)
Bedankt!

Hallo,

Vanmorgen eigenlijk de hele morgen gezocht op forums, en site's en ben eindelijk op een leuk model gestuit!

De Hotstuff III

afb12928.jpg

afb12929.jpg

Lijkt me een leuk toestel om te maken en te vliegen! Helaas geen dubbeldekker maar wel een mooi stoer uiterlijk.

Het origineel heeft een spw van 1400, maar ik heb deze maten verkleind naar spw 90 cm en lengte 77 cm(met motorkap 85cm)

Lijken me toch leuke maten :)
99%zeker dat het model gebouwd gaat worden.

Die gele heeft ook 86cm als span en zal op ongeveer 500-550 gram uitkomen met jouw setup(gokje). Als je zoveel trekkracht uit jouw aandrijving krijgt ben je aardig op weg :) Als je echt 3D wilt zou ik 75cm nemen, 450 gram of lichter. Die accu van jouw kan niet zo heel veel vermogen leveren. Ik heb 1200 gram trekkracht op dat gele ding zitten met KOKAM 2000HD, dat is toch wel iets anders. Als jij 600 gram trekkracht uit die motor combi kan halen doe je het aardig goed. Vliegtuig van 400 gram doet dan echt 3D, zwaarder vliegt goed kunstvlucht maar 3D zal niet meer lukken.

Freedom zag ik ook geen tekening van. Gewoon de grote wat heet wassen ;) :(

tadango,

Je praat wel over flink wat gewicht. 400 gram en 600 trekkracht enz.
Mijn Mini Funtana depron woog 210 gram, en was op half gas verticaal.
De Hotstuff probeer ik echt enorm licht te maken, en ook zeker niet boven de 300 gram uit komen, liefst minder natuurlijk.

maargoed, jullie horen binnekort nog wel van me:). misschein tussendoor nog een foto!
(vrijdag gaat de bouw beginnen)
Mvgrt Remy van Wijk

Voor mij part mag er een slotje op, jullie hebben me toch erg veel geholpen!
( ik ga even nieuwe tread aanmaken, hopend ervaringen te horen van anderen, werkt motiverend :) )

Back