mercedes actros 4*4 kipper low budget

hoi heb me vorige week een dickie unimog u300 4*4met takel schaal 1/12 gekocht
deze zal voor men zoon zijn ,zodat hij niet met men volvo moet rijden
er zullen wel enkele dingen aan veranderen zodat em een kleine goedkope trial heeft
andere zender + regelaar en ontvanger
een andere stuurservo
achterveertjes soepeler maken en iets grotere veerweg
een 2de set wielen
en andere motor
en deze heb ik moeilijkheden mee
wagen rijdt heel goed op mijn zender maar heeft geen kracht genoeg bij kleine beklimmingen
dus is men vraag bestaan er ook truck puller motoren maar dan kleiner
+-27mm???
Of moet ik er een grotere motor inbouwen zoals van men volvo
de wagen ligt nu al grotendeels uitmekaar
de achterdif is al gelockt
de lichten en andere overige bekabeling is eruit van de vorige eigenaar:eek:
enkel fotokes

groeten en hopelijk kan me iemand helpen

Laatst bewerkt:
weet je de specificaties van de motor welke er nu in zit? bedoel dan voornamelijk toerental. het is een 400 serie.. je zou voor een 480 kunnen gaan is nog geen 2mm dikker dan de 400 serie. 29mm. deze hebben veel meer kracht maar het hangt van je vertraging af welke het beste geschikt is.

als de motor nu 10.000 draait dan moet er geen 20.000 rpm in.

en hoeveel V? zit er een racing pack in of standaard speelgoed accu (8 AA cellen).

zoiezo kan je met een goede accu al veel winst halen vaak. dus een speed 480 7,2V met een racingpack zal al veel winst opleveren. hou er wel rekening mee dat een speed 480 een dikkere as heeft dan een speed 400.

speed 400: 2,13mm
speed 480: 3,2mm

Laatst bewerkt:
hoi al bedankt voor de info
maar het ligt aan de motor want heb alles al eens overgebouwd
dus ontvanger snelheidsregelaar en batterij 7.2 1900mah
en de wagen rijdt goed maar niet op hellingen
dus de motor zou trager moeten draaien he
het zou een goedkoop trial moeten worden he
toerental heb ik geen idee ;staat er jammer genoeg niet op
groeten

wat staat er wel op de motor? langzamer draaien hoeft niet.. meer kracht is benodigd. Dus of nog grotere vertraging, of een motor met meer kracht. Zoals een 480. Die kan met hetzelfde toerental veel meer koppel leveren.

Ik vermoed dat er bij jou een goedkoop mabuchi industrie motertje inzit deze zijn zoiezo al niet heel erg schokkend kwa prestaties.
Maar we kunnen niet zomaar een speed 480 inleggen met ca 15.000 rpm als je motertje nu maar 5000 rpm draait bijvoorbeeld.
Echter denk ik niet dat dat het geval is en dat je het prima kan vervangen maar beter zeker weten, dan alles in de soep draaien.

wat staat er vermeld op de motor? je kan het vrij lastig testen.. enigste optie is met een toerenteller en dan een prop of iets dergelijks erop. maar als je vermeld wat er op de motor staat misschien dat we daar wat op kunnen vinden.

de speed 400 draait 15000 ca de speed 480 draait 17000 *allebei onbelast. ik weet niet of je de tandwielen kan aanpassen?

unimog

hallo kristof
ik mag geen reclame maken,maar kijk eens op de duitse truckmodelforum,
daar heel veel trial en unimog en verbouw van de dicky u-300,
vond hem zelf ook niet echt geweldig rijden dus heb er een volkswagen touareg chassis van tamiya onder geplakt het xc/cc chassis en dat rijd geweldig,
heb er nu 2 van,1 gaat in de verkoop binnenkort,
geld maken voor een nieuw projectje,
mvg markioo

als je hem verkoopt mag je altijd wat laten weten
mag zelfs zonder cabine zijn
ik zoek nog een chassis voor een bruder cabine
groeten
hallo kristof
ik mag geen reclame maken,maar kijk eens op de duitse truckmodelforum,
daar heel veel trial en unimog en verbouw van de dicky u-300,
vond hem zelf ook niet echt geweldig rijden dus heb er een volkswagen touareg chassis van tamiya onder geplakt het xc/cc chassis en dat rijd geweldig,
heb er nu 2 van,1 gaat in de verkoop binnenkort,
geld maken voor een nieuw projectje,
mvg markioo

Ik heb zelf ook een trial truck op basis van CC01 chassis (staat ook te koop btw... op MP) daarin zat een carson truck motor. Heet poison geloof ik. kost iets van € 10,=, draait veel langzamer dan de standaard 540 motor en is sterker.

en de motortjes van de robbe heftruck,natuurlijk niet de standaard maar een iets sterkere,heb hier een heffertje staan met motordiameter van rond de 25mm.
daar zit een vertraging in en zit toch aardig wat kracht in.

vandaag al de oude elektro eruit
en de nieuwe stuurservo erin
een robbe rookie truck regelaar
dan maar eens getest
wat blijkt dat de motor toch redelijk wat kracht heeft (wel zonder de cabine ofzo )
Maar bij het sturen naar links gaat em wel naar rechts zeker :confused:
de stuurservo zit dus omgekeerd
maar ik kan em nergens anders plaatsen of draaien
dus dacht ik de kabels eens wisselen maar niets helpt
Weet iemand wat ik moet doen of ben ik verplicht in de zender te prutsen
groeten

zoals ik in je andere topic ook al zei. op je zender zit ongetwijfeld een servo reverse functie. maar welke zender heb je?

ag hey daar heb je het forum voor toch ;) iedereen vergeet wel is wat en wie zegt alles te weten die wil ik graag horen zeggen waar ik geboren ben wanneer en hoe laat, weet je dat niet? dan weet je ook niet alles ;)

owja had ook flauw kunnen zijn en zeggen dat je je servo 180 graden moest omdraaien :P nee maar hoe staat het met de motor? al keuze gemaakt?

Back