Mercedes Actros slt 4163

Ik heb de scharnieren gewoon verwijderd en kan mijn cabine vertikaal op en afnemen, dan kan ik overal prima bij en kon ik ook die lelijke scharnierbeugel in de deur weglaten en het gaatje dicht maken.

@arme man: Bedankt voor je reactie dit was ook mijn eerste idee.
Ik ga eerst even wachten tot ik de rest van mijn chassis aanhangsels (Uitlaat, Accubak, enz,) heb zodat ik kan zien hoeveel ruimte ik heb.
Dan ga ik als eerste de cabine op het nieuwe chassis monteren en vandaar ga ik opbouwen.
Want er zit standaard ook een kier tussen de bumper en onderkant deur, deze wil ik ook strak hebben.
De cabine zelf kan ook niet zakken (of bumper omhoog) want dan kloppen de lijnen met de bumber niet meer.
Ik ben aan het kijken of ik de cabine een heel klein beetje naar achteren kan kantelen voor de kier tussen de deur en bumper.
En de bumper iets wat omhoog te plaatsen zodat de kier in de grill kleiner word en de rest oplossen met styreen.

Ook wil ik een tussenwand plaatsen voor extra ruimte voor elektronica.
En ik ben aan het twijfelen over de deuren of ik deze wel of niet moet laten opengaan.
Want als ik de deuren open laat gaan zal ik 2 extra traptreden en wielkasten moeten fabriceren.

Eerst maar eens wachten op de spullen van TH, deze gaan Vrijdag als het mee zit op de post.

Ik hou jullie up-to-date.

Update:
De bestelde spullen van TH al lekker vroeg binnen.
Gelijk even uitgepakt en bekeken en ik moet zeggen de kwaliteit is beter dan ik verwacht had.
Het moet nog een beetje nabewerkt worden maar dat valt alles mee.
Ik heb het spul gelijk even op het chassis geplakt om te kijken hoe het staat en moet zeggen tis net echt :cool:.

Ik heb alleen een foutje gemaakt ik had eerst de spatborden moeten bestellen zodat ik de juiste afstanden aan kan houden.
Maar omdat dit mijn eerste verbouwing is zullen we maar zeggen dat het een beginners fout is.
Nu zal ik moeten wachten totdat ik spatborden heb.

Ik heb wel een vraag is het verstandiger op de standaard stuuras te gebruiken als voorloper of een te bestellen met luchtbalgen of maakt dit niet uit ??

Hieronder nog wat foto´s van de 3D printjes van TH.
Tot de volgende update en hoop van jullie te horen.
foto-DEIHMOOZ.jpg

foto-FRZDRJQT.jpg

foto-8PFSD4KS.jpg

Hieronder de 3D printjes van de GPS antenne en de luchtdroger.
foto-HKT8SY3P.jpg

Vandaag een kleine update:
De luchtdroger van de dealer is binnen, en kan wanneer nodig op de truck gezet worden.

foto-88F77SO3.jpg

@arme man : Ik heb een MB logo op Google gezocht en deze in fotoshop verkleind en uitgeprint op een verzendlabel.
Deze opgeplakt en bij getipt met Tamiya verf.

Ik had graag alles van aluminium/messing willen maken, maar ik beschik nog niet over een freesbank, draaibank.
En om alles met de hand te maken heb ik simpelweg geen tijd voor aangezien ik ook nog een bedrijfje aan het opstarten ben.
Daarom heb ik voor de makkelijkste manier gekozen en dat zijn de 3D printjes van TH-Truckmodelbouw.nl.

die kier bij scharnier
kan je daar niet iets van in juiste kleur te kiezen flexibel kunstof of rubber plaatsen of gaas in kleur
iets wat in elk geval flexibel is

Back