Mercedes Arocs

18.jpg

Chassisopbouw voor de assen.

19.jpg

Montage van de sleepas.

20.jpg

De aangedreven achteras.

20a.jpg

Middenstuk van de sleepas verwijderd voor de doorvoer van de cardanas.
 
20b.jpg

Met draaiende motor en de slijpschijf de motoras op de goede diameter brengen.

20c.jpg

Vlak gedeelte gemaakt voor de borging.

20d.jpg

Cardanas gemonteerd.
 
Hoi Cor,
schiet al aardig op zo !
Leuk om je praktische oplossingen te zien om de as dunner maken.:koud:

Groetjes, Charlotte :bye:
 
De uitgaande assen van die vertagingsmotoren zijn helaas dikker dan de
diameter van de aansluitingen van de Tamiya en overige cardanassen.

Voor mij als metaalbewerking leek is dat de gemakkelijkste oplossing :-)
 
Herkenbaar probleem Cor. Ik heb het net andersom opgelost.....ik heb het gat van de aansluiting een milimeter opgeboord.
 
21.jpg

Achterbumper.

22.jpg

Bevestiging van de cabine aan het chassis. Lange M3 bouten door de voorste
chassisbalk en M3 schroefdraadgaten in de cabine bodem getapt.

23.jpg

Koppelingschotel bediening.
 
Altijd leuk om te lezen dat je voor problemen altijd wel een oplossing weet te vinden.
Als ik naar jouw motor kijk heeft die ook van die kleine stekkertjes welke maat schuif stekkertjes gebruik je daarvoor? Omdat servonaut ook van die kleine polen heeft.
 
@marcelinets "welke maat schuif stekkertjes gebruik je daarvoor?"

Ik gebruik geen schuifstekkertjes.

Soms soldeer ik de draden met ronde stekkers er aan van een standaard 540 motor (afgeknipt), die dan weer
op de stekkers van de regelaar passen.

Soms soldeer ik de draden van de regelaar rechtstreeks op de motor.
 
28.jpg

De originele Bruder spatborden.

29.jpg

Los gezaagd.

30.jpg

Op maat gezaagd.

31.jpg

Klaar voor montage.

32.jpg

Spatborden op hun plaats lijmen.

33.jpg
 
Je gebruikt nu enkel lucht-banden achter. Gaat dit nog anders worden of laat je dit zo?? Hij wordt echt weer apart.
 
Blijft enkel lucht. Heb ik gedaan bij alle modellen van het afgelopen jaar.
1. Meer druk per wiel/ betere grip (brug hellingen)
2. Als er spatborden over de wielen zitten zie je dubbellucht toch niet.
3. Spaart banden uit die ik weer voor een ander projekt kan gebruiken. :)
 
39.jpg

De achterkant van het Bruder Mercedes chassis.

40.jpg

Achterlichten met spatlappen er af gezaagd.

41.jpg

Met de figuurzaagmachine vlak gezaagd.

42.jpg


43.jpg

Gemonteerd.
 
Back
Top