mercedes bakwagen flatbed combi

ik ben Chris en heb me al eens aangemeld op dit forum.

maar ivm tijd gebrek niet meer verder gegaan met modelbouw.

na mijn verhuising en restauratie van mijn americaan die ik inmiddels weer verkocht heb ben ik tog maar weer begonnen met modelbouw trucks.

al ben ik inder tijd niet verder gegaan met verbouwen of bouwen eb ik wel een aardige verzameling truck en trailers bij elkaar gespaard.
bijna alles is 2de hands die ik voor een 'prikkie' van marktplaats of ebay heb gekocht.

ik ben nu met een mercedes bakwagen aan het ombouwen naar open bak van een flatbed trailer.
die trailer was toch incompleet en heb ik indertijd met rottierood geruild met een volvo cabine voor zijn bakker combi.

hier wat dingen die ik al aan mijn truck gedaan heb.

hier is mijn truck waar ik nu mee bezig ben
er zitten al super single banden en velgen onder en heb er een reserve wiel onder geplaatst van carson deze is normaal voor een trailer en over de hele brete van de trailer maar ik heb hem ingekort zodat hij maar aan 1 kant zit en hij is wat verstevigd.

trucks001.jpg

trucks002.jpg

de 'tank' waar de contrale unit van de MFU in zit heb ik naar voren geplaatst op de plek waar normaal de plek voor de regelaar zit. op de oude plek komt straks een kist.

trucks003.jpg

trucks005.jpg

dit word een combi zoals mijn oom er ooit mee gereden heeft. hij heeft een transport bedrijf waar me vader ook gewerkt heeft TAS trandport uit callensoog.

141160005_5_hbgU.jpg

de aanhangwagen ga ik ook weer uit een flatbed trailer bouwen en een dolly ervoor zodat de trailer ook achter een trekker past.

de cabine die er nu opzit is niet voor deze truck die heb ik ff van een andere 'geleent'.

zo dat was hem weer even van de week krijg ik mijn kisten binnen en plaats ik weer een update

vr gr Chris Cross

Laatst bewerkt:
weer eens wat anders, een skibox op een truck, wel een leuk gezicht, zo zou ik ook wel eens naar Oostenrijk willen

Hoi Chris,succes met het bouwen van je truck.
Wordt het geen truck van de firma KORS???Dat was toch je plan?
Helaas heb ik de Bakker Volvo niet meer,verkocht.
gr Marcel.

heey marcel

ja zeker die is ook onderweg.

trucks007.jpg

heb eindelijk ook alles voor bijelkaar gespaard!!

ook ben ik met een Ford bezig want ja ben en blijf een beetje ford gek!!

trucks006.jpg

dus weer werk zat!!!

mare jij bent ook weer lekker bezig met je scania.

enne hoe voelt het om weer een modeltrucker tezijn kan je al een beetje wennen?

mooi truckie heb je trouwens gemaakt!!

Laatst bewerkt:
Hoi Chris,
dat worden leuke modellen.Wat ga je van de Ford maken?Of wordt hij standaard?Ik heb hier ook een Ford liggen,dat gaat een motorhome worden.Die word ruim een meter lang.

De Scania die ik nu heb is dus een comebacktruck van me.En ik ben het niet verleerd.hahahaha
Het voelt weer heerlijk om een 'trucker' te zijn.Lekker bezig met bouwen en verbouwen.
tsja,de Bakker Volvo...........heb er nu spijt van ,want het was wel een toppertje.Maar ik heb hem vorg jaar in Zwolle mogen aanschouwen.De eigenaar was er ook met de Volvo.
Hij heeft er helemaal niets aan veranderd.Echt helemaal niets.Alles was hetzelfde als toen ik hem bijna een jaar geleden verkocht.

Maar er gaan uit mijn handen leuke modellen komen in de toekomst.
Succes met de bouw van je modellen en ik hou je topic in de smiezen.
groetjes Marcel.

heey marcel

de ford blijft standaard en ga ik op ford evenementen showen/ rijden er komen niet altegrote ford stikkers op de truck en box trailer.

ze worden pacific blauw metelic (orginele ford kleur) met zilver stikkers voor de rest niet veel poes pas. misschien wat grotere luchthorens of zo.

ik ga me trucks orgineel houden (met een paar exrta's) zoals ze in het echt rijden net als jou bakker en brink auto's.

dus ik zit nu ook weer helemaal in toe de modeltrucks!!

Zo vandaag eidelijk weer tij en zin gehad om verder tegaan met de bakwagen.

zoals eerder gemeld moest ik wachten op mijn palletkisten van een diepvriestrailer.

deze heb ik vervroegt binnen gehad via Sjonr nog bedankt daarvoor.

toen ik de kist paste moest ik heb bijna 3 cm inkorten.

hij was tog breder dan ik dacht!!

hier de eerste foto's

P1020315.jpg

P1020316.jpg

maarja nu ik de grote kist erop heb vind ik de diesel tank met de controleunit van de MFU veels te digt op het chassis zitten en eigenlijk teklein dus misschien een andere maken!!

P1020317.jpg

owja ik kreeg vorige week nog een leuk pakje binnen!!

het is mijn 2de hands scania met alles erop en eraan inclusief de aluminium velgen!!!

hij word ook nog iets cerbouwd met extra lapen beugels zwaailampen en een hoogdak.

hij zal wit worden met de stikker van de vriestrailer

hier een paar pics

P1020318.jpg

P1020319.jpg

P1020320.jpg

P1020321.jpg

Hoi Chris,

mooi dat de onderdelen goed zijn aangekomen !! Ziet er allemaal al goed uit.
Ben het wel met je eens dat de MFU kist te ver naar binnen steekt. Kan je hem aan de chassiskant niet wat naar buiten zetten?!?!
Je hebt wel een mooi wagenprak zo.... kan je eens een totaal foto maken?!?!?!
Zit je eigenlijk ook bij een vereniging?

Sjon

heey sjon

nee ik zit nog niet bij een vereniging maar moet er wel een keer van komen

ik woon in lelystad wat zit hier eigenlijk in de buurt??

enne ik zal alles eens op de foto zetten ben al een aardige verzameling nu

3x mercedes trekker 1 incompleet
mercedes bakwagen in aanbouw vol opties
scania 4x2 trekker vol opties
Ford aeromax 6x4 in aanbouw vol opties
volvo trekker in aanbouw vol opties

ik wil nog de scania 6x4 en die ombouwen met DAF cabine als bredlast die nog maakt!!

koel trailer
pool trailer
zelfbouw dieplader 2 assen
box trailer

ook nog nieuw in doos zijn:
box trailer
pool trailer
flatbed trailer (word aanhanger voor mercedes bakwagen)

dus ja aardig wagenpark opgebouwd!!!!

greets Chris

Laatst bewerkt:
Hoi Chris Cross

He toevallig ik woon ook in Lelystad ;).
Maar volgens mij zit hier in de buurt niets wat met truck modelbouw te maken heeft.
Ze hebben bij het midland circuit wel een baan voor RC auto's.
Van VG modelbouw. Maar daar zullen wij met ons spul wel niet op mogen :(.
Maar hier is ruimte zat om rond te rijden. Ik rij dan meestal bij de BMW garage aan de A6, lekker rustig in het weekend.

Groet Henk.

Laatst bewerkt:
Hoi Chris,

lelystad... tja, je hebt MBVP (Modelbouwvereniging Papendrecht) zit ikzelf ook bij (woon zelf in Drachten Friesland...) Dan heb je de modeltruckers (geen idee waar die zitten eigenlijk), uit Woubrugge komen de Asfaltrockers en bemoc is er ook nog. Kijk anders even op mbvp.nl onder links. Op mijn zoektocht naar een vereniging bleek dat sommige geen tamiya willen hebben...... vandaar dat ik bij mbvp aangesloten ben, die maakt het niet uit.
Misschien kan je langskomen in Zwolle op 9 of 10 mei. Gastrijden is ook mogelijk bij mbvp.
Zo, das weer even genoeg reclame.... ;)

Lijkt me wel wat,bij de BMW garage.Mocht er wat afgesproken worden ,dan laat ik wel wat van me horen.
Lelystad is een klein haf uurtje rijden............
gr Marcel

Lijkt me wel wat,bij de BMW garage.Mocht er wat afgesproken worden ,dan laat ik wel wat van me horen.
Lelystad is een klein haf uurtje rijden............
gr Marcel

Klopt is maar een klein stukje, ik rij al 13 jaar op en neer naar enkhuizen.
Werk daar dus het is goed te doen hoor. Als we wat afspreken hoor je het zeker.
Maar begrijp me niet verkeerd ik rij gewoon buiten hoor niet bij de BMW binnen ofzo. Ik gaf dit alleen even als herkenningspunt aan zodat Chris Cross weet waar ik bedoel.
Maar met mooi weer is buiten rijden ook top toch. En dat bedoel ik met lekker rustig er is daar geen verkeer in het weekend.

Groet Henk.

Back