mercedes zwaar transporter

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door subie prins, 29 okt 2009.

  1. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    hey ivar,

    ik zou de schokbrekers bij de 2de stuuras weghalen ze hebben geen nut en zijn het enigste deel dat boven het frame uit steekt ;)
     
  2. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    hey cheeta,

    dat is een idee ;) maar had het zo bij de scania ook gedaan , maar ga eerst focussen op het inkorten van het chassis :D

    en er komt nog wat aan , kon het niet laten de nieuwe man aan te schaffen dus dat word weer dubbel bouw :D deze zal alleen wel orgineel blijven aan frame maar dat weet je nooit :cool:

    grt ivar
     
  3. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    zo weer wat gedaan , het chassis is ingekort , nog geen foto's maar die volgen na het weekend :D met wat aluminium aangepaste stuken balk mooi het chassis weer aan elkaar gezet , hij is nu mooi op lengte , volgende week gaan we met de spatborden aan de gang zowel voor als voor de tweede stuuras en de achter wielen ;)

    grt ivar
     
  4. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    foto van de benz er voor staat :D
    [​IMG]

    Spatborden op tweede as geplaatst en op de achter as voor de test scania spatborden.

    Bij de achteras ga ik kijken of het zo word of ronde lange spatborden.

    grt ivar
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. neonic

    neonic

    Lid geworden:
    14 jul 2009
    Berichten:
    138
    Vind het er zo wel goed uit zien eigelijk, met die losse spatborden :p
     
  6. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    we gaan inderdaad toch voor de scania spatborden , er is een setje onderweg :D

    maar vandaag is er ook wat binnen gekomen een man bouwdoos :p dus we gaan tussen het mb bouwen door ook aan de man werken :D het word lekker hobby'n

    grt ivar
     
  7. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    weer wat aan de benz gedaan , de spatborden gemonteerd en tanks tussen de voorste tweede stuuras en de achteras gemonteerd , versnellingsbak gemonteerd en kwam mooi uit met een cardan as van de globeliner , hoefde alleen de bak wat naar achter te plaatsen

    [​IMG]

    tevens alvast 1 servo geplaatst voor de besturing van de tweede as , word al aardig een truck zo , moet alleen goed gaan bedenken hoe ik een mooi bakje voor de battery kan maken en de rest wat achter de cabine hoort , maar dat komt goed ;)

    [​IMG]

    Grt Ivar
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Ivar,

    Nou, dat ziet er al goed uit zeg !

    Maar even een vraagje :
    Wordt de 4 assige Zwaartransoprttrekker niet een beetje te lang ??
    Of maak je de trekker bewust zo lang !!
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2010
  9. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Thanks Piet :thumbsup:

    Lengte valt mee , ja ik weet orgineel zal hij eigenlijk (weet t wel zeker) te lang zijn , maar heb de ruimte her en der toch wat nodig voor de electronika , moet zeggen dat hij al korter is als de door mij eerder gebouwde scania 4 asser , heb heb chassis al bewust ingekort van de mb , maar ben ook afgestapt van het idee hem 100% na te bouwen zoals zwagerman ze had , in grove lijnen zal hij er iets op lijken maar het lukt mij niet het naar realiteit na te maken , maar het word wel een leuk projekt zo ,en doe het naar eigen kunnen ;) ,vind het al weer erg leuk om er na maanden weer de spirit voor gevonden te hebben en heb erg veel lol in het bouwen en brain stormen :D

    Als je hem wilt verhuizen naar bouw verslagen dan ben ik je daar erg dankbaar voor

    grt ivar
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2010
  10. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Ivar,

    Bedankt voor je antwoord !


    Vraagje :
    Wil je dat ik dit topic verplaats naar de Bouwverslagen Trucks en bouwmachines ??
     
  11. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    zo weer wat gemaakt , een soort koeltoren idee alwaar mijn accu in kan ;)
    moet nog wel wat verfraaien maar de basis is gemaakt.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    het is met over gebleven stukken aluminium vervaardigd en opzich ziet het er al leuk uit , ga nog iets voor uitlaten verzinnen en wat meer details ;)

    grt ivar
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Ivar,

    Herhaald bericht !

    Vraagje :
    Wil je dat ik dit topic verplaats naar de Bouwverslagen Trucks en bouwmachines ??
    __________________
     
  13. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Hallo Piet , ja dat mag , had ik ook al geantwoord eerder ;)

    had geantwoord :

    Als je hem wilt verhuizen naar bouw verslagen dan ben ik je daar erg dankbaar voor


    Grtjes Ivar
     
  14. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Gister zondag eindelijk weer is wat gehobby't , de truck gedemonteerd en het onderstel gespoten , nog wat andere onderdelen in de kleur gezet en tevens de cabine alvast wit gespoten , heb tevens de spoilers gespoten voor de test ga ik kijken of het staat , eerst de spullen goed laten drogen en vanavond weer wat knutselen , als hij inelkaar staat zal ik weer wat foto's maken :D

    Zal de cabine aan de binnen kant ook nog van kleur voorzien , en me richten op het interieur , word heel langzaam weer een complete truck , de tanks moeten ook nog in kleur en dan kunnen we met de verlichting aan de gang.

    grt ivar
     
  15. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Thanks Piet voor de verplaatsing super :worship:

    Hierbij de beloofde pica's :

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    zoals te zien al aardig gevorderd met de mb , gril zwart gemaakt en tevens de zonneklep zwart gemaakt , wat nu nog aan het drogen is zijn de tanks en de spoilers

    wat nog gedaan moet :

    interieur , verlichting , spiegels , zij kapjes op de gril , besturing, velgen spuiten, en nog veel klein werk maar hij word voor mij al meer een waardige mb :D

    grt ivar
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2010
  16. rc modelbouwer 1\50 1\16

    rc modelbouwer 1\50 1\16

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    1.276
    Locatie:
    putten
    hey ivar

    dat ziet er al super uit.
    alleen had er volgens mij geen tank tussen de wielen gemoeten.
    dit zit meestal al in de transporttoren.
    ben benieuwd naar het eindresultaat.
    succes!

    gr patrick
     
  17. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    het klopt dat er eigenlijk geen tanks tussen horen , maar vind de ruimte anders te groot en dit is wat ik voor handen heb , en ach hij is lang niet realistisch zoals het hoort , bouw hem op zoals ik het zeg maar passend vind en als hij klaar is is het voor mij weer een prima model :D , wie weet komt er met de tijd wat kasten voor in de plaats eerst voorlopig word hij zo als ik hem nu maak, dat is het mooie van het bouwen van de trucks je kan het zo weer om bouwen ;) thanks voor de reactie :D

    grt ivar
     
  18. Kraanbouwer

    Kraanbouwer

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    732
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo,

    Ziet er mooi uit een mb 8x4.
    De koeltoren achterop ziet er ook goed uit.
    Heb mijn plannen ook weer eens aangepast en wordt ook 8x4.

    Ziet er robuuster uit meer hierover in mijn topic.

    Groetjes Mitchell.
     
  19. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    yeah nog 1 ben benieuwd hoe je dat gaat maken , heb de spoilers er op gemonteerd en aan de 1 kant staat het wat voller aan de andere kant kan hij ook zonder , zal eerdaags wat foto's neer zetten , chris had zo iets van zonder zou mooier staan , was gezellig ouwe ;)

    maar de truck vordert gestaagt , was een lange winter als ik het zo bekijk haha o ja de winter moet nog beginnen :p

    ga me concentreren op het besturings verhaal en de cabine van binnen nog aan pakken , is erg wit nu en dat wil ik graag veranderen , bedrading maken voor de stroom voorziening en de verlichting zal er eerdaags ook op gemonteerd , nog werk zat maar wel super leuk om weer de drive te hebben voor de hobby :D

    hierna als de truck echt compleet is gaan we is brainstormen over wat er nu eigenlijk achter komt aan dieplader , semi dieplader , al wat ideen maar dat word wat sparen.

    grt ivar
     
  20. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Wat foto's van en de benz en de collectie :D

    De benz :

    [​IMG]

    mooi gezicht zo met de trailer en de buis , een oude buis die er nog lag , twee steunen voor gemaakt en met ketting vast gezet

    lading trailer :

    [​IMG]

    De collectie trucks :

    [​IMG]

    [​IMG]

    De benz word langzaam compleet , nog wat servo's plaatsen en wat verlichting monteren , al met wat servo's proef gestuurd maar helaas zit er 1 servo bij die te veel vermogen weg trekt gevolg dat hij niet wil rijden als ik wil sturen , voor de rest werkt het rijden opzich wel , maar we zijn al aardig gevlot zo met de bouw :D

    grt ivar
     

Deel Deze Pagina