Merlin fuel

:confused: Was dat wel de Heli Fuel?

Ik heb namelijk zojuist nog eens de heli's nagelopen waarin ik Merlin heb verstookt maar ik heb geen spatje bruin er op zitten, echt helemaal niets.

Volgende de Site zit er ook alleen synthetische olie in.
In de auto brandstof zit wel die wonderolie die alles bruin maakt.
Het rookt wel aanzienlijk ja.

Ik ga het volgend weekend weer opstoken.
Voor mij wordt dit wel de nieuwe brandstof :yes:

dit was wel de heli fuel ja. ( 20% ) 2 liter blik.

Hahaha, en ik heb zojuist het aller laatste kannetje wc30%lv weten te bemachtigen bij rcheliparts !!!

Overgens wie maakt zich er eigenlijk druk om of er nou wel of niet vocht bij de brandstof kan komen dmv condens, betonne vloer, blikken of kannen???
WELKE HELIPILOOT INTRESSEERD DAT?????
Jullie hebben dat kannetje toch allemaal zo leeg?
Ja of niet dan? waar maken we ons eigenlijk druk om?
Of je wil graag 40 kannen voorraad hebben natuurlijk.
Ik heb er echt nooit wat van gemerkt.
Mijn brandstof staat overal, op het natte veld in de auto (4 maanden ongeveer. half volle kannetjes) maar ook gewoon op de grond in mijn berging, jawel beton en al zeker 5 maanden

Gr Matthijs

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vraag me af of er iemand is die me kan zeggen WAT het dan allemaal uit maakt en die dat dan ook kan onderbouwen.
Dus mijn vraag: wat merk je dan aan het vliegen als er dan inderdaad dat hele kleine beetje condens in je brandstof zit??
aub geen antwoorden als roest of zo.

Gr Matthijs

Qua prestaties zul je er niet veel van merken, maar als je dat een poos gaat gebruiken kan het wel zijn dat je drijfstang of krukas van je motor gaat roesten. Er gaat zich dan een klein roest laagje vormen op de krukas en drijfstang en dan heb je kans dat die breekt onder het vliegen en dat wil je natuurlijk ook niet.

M.v.g. Mark

Toen ik een paar jaar geleden in België 40 Gallon ging halen heb de vraag gesteld aan Coolpower EN Wildcat.
Hoe lang kun je het bewaren?
Antwoord: 3-4 jaar mits niet op een betonnen vloer.
Het schijnt dat de kwaliteit dan slechter wordt.
Misschien niet door het vocht omdat ze afgesloten zijn maar meer door de temperatuur verschillen boven en onder in de kan of zo.

Maar ik bewaar ze nu gewoon op een rek in de kelder.
Voor de zekerheid dus van de vloer af.

Roest......
Ik moet sowieso mijn lagers één keer per jaar vervangen.
Ik denk niet dat dit dus veel uit maakt als je 30% vliegt.
Je lagers roesten toch wel.

Ha Mark

Kijk, alle metalen roesten/oxideren aluminium ook alleen als daar een laagje roest op zit dan roest het niet verder.
je moet het zien als koper, daar komt een groen laagje op na een flink aantal jaren en dat is ook gelijk een beschermlaag zodat het niet verder roest.
Het laagje sluit het metaal namelijk af van zuurstof waardoor het niet meer verder kan roesten.
Bij alu heb je dit effect ook alleen heb je hier al na een aantal seconden na de verspanende bewerking of het gieten het beschermende laagje wat overgens onzichtbaar is.
het ''laagje roest'' waar je het over had is ongeveer 3 nanometer dik. dus dat verhaal dat de drijfstang breekt lijkt me dan toch wel sterk.
Wat je krukas betreft, er zal best een laagje roest op zitten, dat heb ik ook wel eens gehad met wildcat powermaster en tornado maar dat is zo weinig en nog niet eens op het pinnetje waar je drijfstang zit dus dat is ook te verwaarlozen.

Walter, inderdaad onze lagers roesten toch wel, wat je ook doet.

gr Matthijs

:banana: Merlin Rules !!!! :banana:

Het is goed spul en nu heeft het nog een zeer fijn extra aspect.
Ik wordt vanaf nu gesponsored door Merlin Fuels !!!!!
Waarvoor dank :worship::worship::worship::worship: :worship::worship::worship::worship::worship:

:music: :rolling: :music:

LogoTop.jpg

Tof voor je man!

Some guys have all the luck ;-)
Misschien kan jij ons weer sponsoren! :rolling:

Hoe gaat dat nu als jij gesponsored wordt? Veel op evenementen verschijnen en vliegen en reclame maken, of technisch vergelijken/testen of worden er andere zaken van je verwacht?

Gr, Roy

De sponsoring heb ik o.a. gekregen omdat ik nu al bij veel evenementen en wedstrijden vlieg. Het gaat hun natuurlijk om de bekendheid van de naam.
Merlin is nog zeer onbekend in Heli-land, en dat ga ik veranderen :p

Van top tot teen gekleed in Merlin kleuren, een zwaailicht op mijn pet en neon letters op mijn rug zie je mij in het vervolg op het veld staan. :bye:
Daarnaast ga ik mijn ervaringen op lange termijn doorgeven zodat ze hun product nog beter kunnen maken.

Nu nog van die miepjes er bij en ik ben helemaaaaaal gelukkig :rolling:

8504905a18751873.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Van top tot teen gekleed in Merlin kleuren, een zwaailicht op mijn pet en neon letters op mijn rug zie je mij in het vervolg op het veld staan. :bye:
Walter, dit heb jij allemaal niet nodig, als er altijd iemand al aanwezig is en opvalt op het veld dan ben jij het wel ;)

Gefeliciteerd maat! Het is je gegund! :D

Groeten,
Tjerk ;)

Hier moet ik mee uitkijken natuurlijk.
Dadelijk staat het halve forum bij me te tanken.......
Maar ik kan wel vanuit RCHeliparts voor de geiïnteresseerden wel een 2,5L blik meenemen tijdens wedstrijden of meetings.
Wel kopen natuurlijk, maar dan in kleine aantallen en zonder verzendkosten e.d.

Ik ga ook proberen om wat blikken voor de Dutch3D loterij te regelen.

heb afgelopen weekend een medeclublid laten vliegen op mijn Merlin 20% fuel. het ging hier om een raptor 50 die, al jaren, op 15% coolpower vloog, sinds een jaartje overgestapt op power master, maar was dit weekend z'n brandstof thuis vegeten. dus zoals clubleden onder elkaar zijn, FF een tankje geleend. da ding vloog de sterren van de hemel, meer power (zonder de carbu bij te stellen!) hij rookte een miniem beetje meer, maar de motor bleef lekker "cool". ikzelf vlieg Merlin in m'n 90'r RJX en moet zeggen dat dit GEEN bruine vlekken geeft. 20% rookt dan weer iets minder dan 30% dus voor mij is het een verbetering.
laat maar komen die peut!

Thx.

Hebben we dan ook weer gedaan.

Maar ik vrees dat we hier uit de boot zullen vallen
terwijl de Merlin-site toch enkele dealers opnoemd uit onze streek
maar géén Heli fuel...

Wat is nou het algemene oordeel over de Merlin heli brandstof? Zijn er al ervaringen na een litertje of 15?

Heb ook een kannetje besteld voor de NT, 30% nitro. Hoop dat het goed spul is.

Back