Messerschmit ME163 van Simprop ...Hij heeft gevlogen!!!

katapult is bijna klaar,
zaterdag misschien een proefje op het veld.
een collega wil zijn tempex vliegtuig wel eens proberen :?
Daarna is de ME163 aan de beurt
normal_IMG00020.JPG

IMG00024.JPG

ziet er strak uit! 8)

hoeveel trekkracht ga je gebruiken?
Heb je er ook aan gedacht dat de achterlijst de start mischien niet overleeft en in het ergste geval een "clipped wing" op kan leveren.
ben zeer benieuwd naar de praktijktest!

succes!

grtz, Erik

De trekkracht moet ik even uitproberen,
Theoretisch zou je de eindsnelheid moeten kunnen berekenen aan de hand van de trekkracht van de elastiek, maar we willen zaterdag enkele proeven doen met een "goedkoop" tempex vliegtuigje. rustig beginnen en trekkracht langzaam opbouwen.
De achterlijst is denk ik sterk genoeg ME163 is vol gfk
Erik wat is een clipped wing? :?:

een clipped wing zijn afgeknotte vleugels. in jouw geval heet dat afkappen :wink: . Hoop dat je gelijk hebt over de sterkte van je achterlijst. Bijna altijd zit er tussen de boven en onderschaal een hoofdligger en rondom zijn de delen met micro Balloons tegen elkaar gelijmd wat sterk is om mee te raggen, maar of die ook een klap van minimaal 5G kan verdragen is nog maar de vraag... je komt dan snel op een trekkracht van 5-6 kg. Hoop dat het schuimpie al is afgeschreven :D

Altijd fototje maken ok?

grtz!

Hij vloog..... :cry:
de start ging perfect, had veel te veel uitslag op rolroeren, dus heel voorzichtig sturen
Whow wat gaat hij snel. na 1 minuut schakeld de regelaar uit ,en de motor wil niet meer herstarten, met een grote boog geprobeerd om het veld te bereiken maar helaas kwam ik niet meer over een bomenrij heen. Vol erin :evil: Ik ga hem wel weer repareren!!!
De katapult werkt goed, het toestel vliegt mooi weg.
Ik heb een filmpje maar weet niet hoe ik het kan plaatsen hier

IMG_0347.JPG

Hier heeft de tak zich in de vleugel geboord.
Hoe krijg ik dit weer gerepareerd?
De scheuren in de romp heb ik met secondenlijm gemaakt, later breng ik een dun matje aan de binnenkant aan.
De vleugel is een ander verhaal hier weet ik nog geen raad mee, wie heeft tips?

Haaa, fijn model, ik heb er bij wijze van test men eerste mal van proberen te maken, let op de woordkeuze, proberen.
Heeft me maanden gekost, en de tweede helft is helaas blijven plakken, maar heb nog wel n mal van het staartvlakje moest je dat nodig hebben :D

staartvlak is nog heel, Bovenkant van de vleugel is al gerepareerd,
ik heb de onderkant opengesneden, aan de bovenzijde van de vleugel een balsa plankje met tape bevestigd om de vorm in de vleugel te houden.
Daarna aan de binnenkant een glasmat gelegd.
Nu wil ik de holte opvullen met tempex, in model schuren en bedekken met een glasvezelmat zodat de onderkant ook weer mooi dicht is.

Back