Messina, here I am !!!!

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 31 mei 2005.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Volgens de info zou daar ter plekke van alles te koop zijn dus ik hoef bep. dingen zoals brandstof niet mee te nemen. Wat ik van Runnertime had begrepen dat afterrun niet nodig was, zit ook vol met risinus olie....

    Mja, je zult het niet geloven maar ik heb sinds kort een mini startkistje dus dat scheelt wat ruimte en gewicht. Ik moet wat koffers gaan herindelen zodat ik ook wat thuis kan laten dus ik mag niets vergeten en ook niets overbodigs (zwaar) mee nemen. Mijn vriendin gaat ook mee dus hebben we 40 kilo bagage en 10 kilo handbagage te verdelen :)
    Tevens kan ik bij de sponsor ook wat achter laten dat hij heet mee neemt.

    Banden zal ik in Groningen al tot 75 afdraaien zodat de draaibank ook niet mee hoeft.

    En wat de motor uit elkaar halen betreft wordt lastig, voor het evenement worden ze verzegeld en mogen ze niet meer uit elkaar gehaald worden dan alleen de kop eraf....
     
  2. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ach, Roelof van overgewicht zal JIJ toch geen last hebben?? ;-)

    Hoeveel motoren MAG je eigenlijk gebruiken? Dus hoeveel motoren per coureur worden er verzegeld? Vreemd eigenlijk dat je bij zo'n topevenement, waarbij alle specialisten van alle motor fabrikanten aanwezig zijn, de motor niet uit elkaar mag halen....
     
  3. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Toch wel hoor... moet je het hoofdlager eens zien van mijn Mega die ik laatst vervangen heb.....
    En ook de krukas is gevlekt.....
    (hmm, zou het aan de afterrun olie liggen?.......)

    Eindelijk.... :wink:
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Er mogen maximaal 5 motoren aangeleverd worden om te verzegelen....

    - 3 voor de kwalificaties
    - 1 extra voor de lagere finales
    - 1 extra voor de hogere finales

    Onder toezicht mag hooguit een drijfstang vervangen worden.

    Voor de mensen die direct in de kwart of hoger staan moeten het dus met max 4 motoren doen. Het idee van een "wegwerp motor" zal door deze regel teniet gedaan worden en het was de bedoeling om met een brandstof te gaan rijden die door de organisatie uitgerijkt zou worden maar dat plannetje wordt naar de volgende WK geschoven.
    Wel zal daarom bij deze WK samples genomen worden die geanalyseerd gaan worden om zeker te zijn dat de ingrediënten legaal zijn.

    Ik denk persoonlijk dat dit soor regels gemaakt zijn om de realiteit terug te brengen. De prestaties op dit soort evenementen zijn van een dusdanig hoog niveau dat het zeker onbetaalbaar is voor de gemiddelde privateer, zeker als er motoren gebruikt worden die op maximale snelheid en dus minimale levensduur gemaakt zijn en brandstoffen gemaakt worden waarbij de prestaties extra verhoogd worden (veel minder olie etc.)

    Gezien de vele ploffers bij Serpent zal dat daar een moeilijke taak worden ;)
     
  5. TheGameMen

    TheGameMen Guest

    Beetje laat miss maar Succes man.
    Lijkt me best vet.

    Freek
     
  6. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ach, je kunt er dus wel heel veel laten ploffen in de trainingen......
    Maar volgens mij valt het wel mee met die vele ploffers van Serpent.......

    en regel 5.1.6 zegt:
    Any of the originally sealed engines can be re-built or maintained one time and then re-sealed

    Dus je kunt elk van de max. 5 motoren volgens mij ook opnieuw voorzien van een nieuwe zuiger/cilinder set........
     
  7. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Chielos, let je erop dat het minimale gewicht van de auto 2525 Gram dient te zijn, en niet 2500.......

    zie regel 5.24:.....

    en wat ik ook raar vindt.
    regel 5.3:, de auto mag 190mm hoog zijn (uigezonderd de antenne)
    de Nomac regelementen schrijven een max. hoogte van 160mm voor.......
    dus je trimstrip kan lekker hoog......
     
  8. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    Wanneer vertrek je roelof? Ik helaas pas op 3 september:S.

    Je bagage zal niet zo'n punt worden, Het vliegtuig zal alleen passagiers + bagage vervoeren. Dus waarschijnlijk ook geen extra kosten als je iets over de 20 KG p.p.

    Dat word dan maar lood plakken denk ik martin... Overigens neem ik de camera mee dus er zal een foto reportage gemaakt worden, ik geef vervolgens wel een link.

    Greetz Michiel
     
  9. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Dus de clubrace van 11 September zal je niet mee kunnen doen Michiel........

    Welke Nederlanders gaan er eigenlijk naar het WK?
    Roelof T
    Michiel R
    Rick V
    Gebr. Ermen ?
    R. Kuijper?

    ....
    ....
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Leuk he dat je goed op de hoogte wordt gehouden van div regelementen, zo zit ik ook nog op een EFRA handboek te wachten.....

    Ik vertrek de 1e heel vroeg, ik heb dan nog 2 dagen om van de omgeving te genieten en de auto voor te bereiden. De laptop gaat mee en ik zal dagelijks foto´s en verslag uploaden naar RC-junkies wat BartB weer verder verwerkt tot een leesbare pagina. Op het circuit hadden ze immers WiFi geregeld.

    Wat het onderhoud van motoren betreft lijkt het mij dat het niet om de set gaat maar puur voor de drijfstang anders zou je alsnog 10 motoren mogen slopen.

    Naar mijn weten staat ook Luigi Pili op de lijst.
     
  11. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    voor de NOMAC reglementen geld het zelfde...anders passen die protoform body's niet door de bak...
    die is nog van de group-c tijd.
     
  12. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    Luigi zou ook naar het EC-A gaan...alleen is ie daar nooit geweest.
    Ik denk dat ie ook niet naar het WC gaat...
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    In Gouda had ik een heel gesprek met Luigi gehad en ik had al een route uitgestippelt per auto naar Noord Italië om daar op de veerboot naar Sicilië te stappen wat hem wel aanstond....

    Misschien heeft hij de EK laten schieten om geld te sparen voor de WK.

    Overigens is mijn vlucht terug op zaterdag 10 september tenzij ik die dag nog moet rijden maar ga daar maar niet van uit :) Helaas kan ik naast de finale ook de feestavond niet mee maken.
     
  14. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    Luigi gaat niet naar het WK, hij zou samen met mij en mijn vader in 1 appartement zitten, maar hij heeft afgezegd.

    overigens roelof zou je die motoren niet bewaren voor het wk? het is namelijk nogal een motorkiller die baan dan....

    Ik ben er gewoon met de Clubwedstrijd Martin, Want ben zaterdagnacht terug en dan weer met me ouwe MRX4 naar de Clubrace...kijken of ik martin bijhoud :lol:
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Jammer van Luigi, zou toch gezellig geweest zijn :D

    Ik hoop toch wel wat langer met die motoren te doen, ze zijn net ingereden en zullen zeker de 5 liter per stuk wel gaan halen. En wat is nu wat kwalificaties en 1 of 2 korte finales op de WK ;)

    Heel misschien komt er nog een 3e motor, dat zien we het komende weekend wel....

    Wij zitten overigens in het dorpje Gaggi op een 60km van Messina in een huisje dat door een Nederlander verhuurt wordt.
     
  16. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Dan weet je wat je te wachten staat! :lol:
     
  17. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Zo te zien kunnen jullie maar aardig wat Ins-boxen mee nemen ... dat strand-zand is killing voor motoren!
     
  18. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Whoaaaahhhhh.....

    je moet ook dat vermogen op de weg kunnen brengen........ :wink:
     
  19. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Ik zou dan persoonlijk verschrillende luchtfilters en olie meenemen, die insbox maakt dan niet veel uit toch? :p
     
  20. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    goed ik bedoel meer dat er een aantal bochten inzitten die je motor erg afknijpen enzo.

    Ik heb er iig zin in:D lucht filters....2 soorten, INS en Power box van Mugen meer niet iig.
     

Deel Deze Pagina