Messina, here I am !!!!

Volgens de info zou daar ter plekke van alles te koop zijn dus ik hoef bep. dingen zoals brandstof niet mee te nemen. Wat ik van Runnertime had begrepen dat afterrun niet nodig was, zit ook vol met risinus olie....

Mja, je zult het niet geloven maar ik heb sinds kort een mini startkistje dus dat scheelt wat ruimte en gewicht. Ik moet wat koffers gaan herindelen zodat ik ook wat thuis kan laten dus ik mag niets vergeten en ook niets overbodigs (zwaar) mee nemen. Mijn vriendin gaat ook mee dus hebben we 40 kilo bagage en 10 kilo handbagage te verdelen :)
Tevens kan ik bij de sponsor ook wat achter laten dat hij heet mee neemt.

Banden zal ik in Groningen al tot 75 afdraaien zodat de draaibank ook niet mee hoeft.

En wat de motor uit elkaar halen betreft wordt lastig, voor het evenement worden ze verzegeld en mogen ze niet meer uit elkaar gehaald worden dan alleen de kop eraf....
 
Ach, Roelof van overgewicht zal JIJ toch geen last hebben?? ;-)

Hoeveel motoren MAG je eigenlijk gebruiken? Dus hoeveel motoren per coureur worden er verzegeld? Vreemd eigenlijk dat je bij zo'n topevenement, waarbij alle specialisten van alle motor fabrikanten aanwezig zijn, de motor niet uit elkaar mag halen....
 
Roelof zei:
..... Wat ik van Runnertime had begrepen dat afterrun niet nodig was, zit ook vol met risinus olie.....

Toch wel hoor... moet je het hoofdlager eens zien van mijn Mega die ik laatst vervangen heb.....
En ook de krukas is gevlekt.....
(hmm, zou het aan de afterrun olie liggen?.......)

Mja, je zult het niet geloven maar ik heb sinds kort een mini startkistje dus dat scheelt wat ruimte en gewicht.
Eindelijk.... :wink:
 
Er mogen maximaal 5 motoren aangeleverd worden om te verzegelen....

- 3 voor de kwalificaties
- 1 extra voor de lagere finales
- 1 extra voor de hogere finales

Onder toezicht mag hooguit een drijfstang vervangen worden.

Voor de mensen die direct in de kwart of hoger staan moeten het dus met max 4 motoren doen. Het idee van een "wegwerp motor" zal door deze regel teniet gedaan worden en het was de bedoeling om met een brandstof te gaan rijden die door de organisatie uitgerijkt zou worden maar dat plannetje wordt naar de volgende WK geschoven.
Wel zal daarom bij deze WK samples genomen worden die geanalyseerd gaan worden om zeker te zijn dat de ingrediënten legaal zijn.

Ik denk persoonlijk dat dit soor regels gemaakt zijn om de realiteit terug te brengen. De prestaties op dit soort evenementen zijn van een dusdanig hoog niveau dat het zeker onbetaalbaar is voor de gemiddelde privateer, zeker als er motoren gebruikt worden die op maximale snelheid en dus minimale levensduur gemaakt zijn en brandstoffen gemaakt worden waarbij de prestaties extra verhoogd worden (veel minder olie etc.)

Gezien de vele ploffers bij Serpent zal dat daar een moeilijke taak worden ;)
 
Roelof zei:
Er mogen maximaal 5 motoren aangeleverd worden om te verzegelen....

- 3 voor de kwalificaties
- 1 extra voor de lagere finales
- 1 extra voor de hogere finales
......................

Gezien de vele ploffers bij Serpent zal dat daar een moeilijke taak worden ;)

Ach, je kunt er dus wel heel veel laten ploffen in de trainingen......
Maar volgens mij valt het wel mee met die vele ploffers van Serpent.......

en regel 5.1.6 zegt:
Any of the originally sealed engines can be re-built or maintained one time and then re-sealed

Dus je kunt elk van de max. 5 motoren volgens mij ook opnieuw voorzien van een nieuwe zuiger/cilinder set........
 
Chielos, let je erop dat het minimale gewicht van de auto 2525 Gram dient te zijn, en niet 2500.......

zie regel 5.24:.....

en wat ik ook raar vindt.
regel 5.3:, de auto mag 190mm hoog zijn (uigezonderd de antenne)
de Nomac regelementen schrijven een max. hoogte van 160mm voor.......
dus je trimstrip kan lekker hoog......
 
Wanneer vertrek je roelof? Ik helaas pas op 3 september:S.

Je bagage zal niet zo'n punt worden, Het vliegtuig zal alleen passagiers + bagage vervoeren. Dus waarschijnlijk ook geen extra kosten als je iets over de 20 KG p.p.

Dat word dan maar lood plakken denk ik martin... Overigens neem ik de camera mee dus er zal een foto reportage gemaakt worden, ik geef vervolgens wel een link.

Greetz Michiel
 
Dus de clubrace van 11 September zal je niet mee kunnen doen Michiel........

Welke Nederlanders gaan er eigenlijk naar het WK?
Roelof T
Michiel R
Rick V
Gebr. Ermen ?
R. Kuijper?

....
....
 
Leuk he dat je goed op de hoogte wordt gehouden van div regelementen, zo zit ik ook nog op een EFRA handboek te wachten.....

Ik vertrek de 1e heel vroeg, ik heb dan nog 2 dagen om van de omgeving te genieten en de auto voor te bereiden. De laptop gaat mee en ik zal dagelijks foto´s en verslag uploaden naar RC-junkies wat BartB weer verder verwerkt tot een leesbare pagina. Op het circuit hadden ze immers WiFi geregeld.

Wat het onderhoud van motoren betreft lijkt het mij dat het niet om de set gaat maar puur voor de drijfstang anders zou je alsnog 10 motoren mogen slopen.

Naar mijn weten staat ook Luigi Pili op de lijst.
 
M7H zei:
Chielos, let je erop dat het minimale gewicht van de auto 2525 Gram dient te zijn, en niet 2500.......

zie regel 5.24:.....

en wat ik ook raar vindt.
regel 5.3:, de auto mag 190mm hoog zijn (uigezonderd de antenne)
de Nomac regelementen schrijven een max. hoogte van 160mm voor.......
dus je trimstrip kan lekker hoog......
voor de NOMAC reglementen geld het zelfde...anders passen die protoform body's niet door de bak...
die is nog van de group-c tijd.
 
In Gouda had ik een heel gesprek met Luigi gehad en ik had al een route uitgestippelt per auto naar Noord Italië om daar op de veerboot naar Sicilië te stappen wat hem wel aanstond....

Misschien heeft hij de EK laten schieten om geld te sparen voor de WK.

Overigens is mijn vlucht terug op zaterdag 10 september tenzij ik die dag nog moet rijden maar ga daar maar niet van uit :) Helaas kan ik naast de finale ook de feestavond niet mee maken.
 
Luigi gaat niet naar het WK, hij zou samen met mij en mijn vader in 1 appartement zitten, maar hij heeft afgezegd.

overigens roelof zou je die motoren niet bewaren voor het wk? het is namelijk nogal een motorkiller die baan dan....

Ik ben er gewoon met de Clubwedstrijd Martin, Want ben zaterdagnacht terug en dan weer met me ouwe MRX4 naar de Clubrace...kijken of ik martin bijhoud :lol:
 
Jammer van Luigi, zou toch gezellig geweest zijn :D

Ik hoop toch wel wat langer met die motoren te doen, ze zijn net ingereden en zullen zeker de 5 liter per stuk wel gaan halen. En wat is nu wat kwalificaties en 1 of 2 korte finales op de WK ;)

Heel misschien komt er nog een 3e motor, dat zien we het komende weekend wel....

Wij zitten overigens in het dorpje Gaggi op een 60km van Messina in een huisje dat door een Nederlander verhuurt wordt.
 
M7H zei:
Ik kick deze even omhoog, want het komt nu wel heel dichtbij....

Afgelopen Zaterdag heb ik even kunnen genieten van Chielos zijn nieuwe MRX4 met JP FX03.
Tijdens het inrijden kon ik hem nog wel inhalen, maar even later werd dit toch lastig... :wink:.....

Dan weet je wat je te wachten staat! :lol:
 
Chielos zei:
Luigi gaat niet naar het WK, hij zou samen met mij en mijn vader in 1 appartement zitten, maar hij heeft afgezegd.

overigens roelof zou je die motoren niet bewaren voor het wk? het is namelijk nogal een motorkiller die baan dan....

Ik ben er gewoon met de Clubwedstrijd Martin, Want ben zaterdagnacht terug en dan weer met me ouwe MRX4 naar de Clubrace...kijken of ik martin bijhoud :lol:

Zo te zien kunnen jullie maar aardig wat Ins-boxen mee nemen ... dat strand-zand is killing voor motoren!
 
Nismo zei:
Chielos zei:
Luigi gaat niet naar het WK, hij zou samen met mij en mijn vader in 1 appartement zitten, maar hij heeft afgezegd.

overigens roelof zou je die motoren niet bewaren voor het wk? het is namelijk nogal een motorkiller die baan dan....

Ik ben er gewoon met de Clubwedstrijd Martin, Want ben zaterdagnacht terug en dan weer met me ouwe MRX4 naar de Clubrace...kijken of ik martin bijhoud :lol:

Zo te zien kunnen jullie maar aardig wat Ins-boxen mee nemen ... dat strand-zand is killing voor motoren!

Ik zou dan persoonlijk verschrillende luchtfilters en olie meenemen, die insbox maakt dan niet veel uit toch? :P
 
goed ik bedoel meer dat er een aantal bochten inzitten die je motor erg afknijpen enzo.

Ik heb er iig zin in:D lucht filters....2 soorten, INS en Power box van Mugen meer niet iig.
 
Back
Top