Met een 9CHP in een zenderpult vliegen......

Voor de "niet knutselaars".
Hier is een pult voor de FF6 t/m FF9 te koop:

http://www.eheli.nl/winkel/product_info.php?products_id=1151

pult.jpg

Trapje...even een snelcursus creatief met hout :lol:

Foto's zijn clickable.

Hoezo de FF9 geen pultzender ?

Het gat aan de onderkant is voor de module en de leskabel.

Het extra balkje aan de buikzijde van de pult is ter versteviging van het schot. Het is nog een proto, dus nog niet geschilderd :lol:

Oogjes zijn vanaf je buik gezien iets over het zwaartepunt gezet, dan staat je zender het gunstigst van zichzelf vind ik. Zondag de lange sticks made by Raptor Rulezzz erop en dan gaat het prima.

Hoi,

Hier zie je enkele foto's van een zenderpult die ik zelf heb gemaakt (www.rchelicopterweb.com/MyStuff/MyTx.htm).

In deze pult past een FF8, of FF9, of mijn 9Z of mijn T14. Wellicht ook nog andere zenders, maar dat heb ik niet geprobeerd. Op deze foto's zit er mijn 9Z in.

was ook niet zo veel werk, en is heel licht (dun multiplex)

Groeten,

John.

Tekening ben ik mee bezig, de tekening is er maar hij moet alleen nog bemaat worden.

Morgen en anders overmorgen zal ik een link naar de .dwg hier plaatsen.

Michel, wat ben jij toch origineelll!!!! Tis niet te geloven.....

Anyway, het model had ik overgenomen van Multiplex omdat ik voor die zenderpult een winterkap had gemaakt. (Ooit een mal gemaakt en daar plastic overheen laten trekken)

Maar hij blijft grappig hoor, gitaar... Ha Ha Ha... K moest er bijna weer (voor de 100000000x) om lachen :wink:

Cheers,

Rich 8)

bestand werkt niet denk ik

volgende foutmelding:

dwg-file not valid

Het bestand kan ik nu lezen maar er staan geen maten.

of is het realtime getekend dus da wil zeggen als ik de maten opvraag van de tekening kloppen die dan?
want als ik dikte van die platen meet zijn ze 1cm dik ,is da sust :?:
alvast bedankt

Er is inderdaad 1:1 getekend. De maten kloppen. Maar uiteraard voordat je het handeltje vastspijkert even de zender ertussen leggen voor een optimaal resultaat, ik heb het met een lineaal nagemeten nadat de bak klaar was namelijk ;)

De platen zijn inderdaad 10mm dik, maar als je het goede soort triplex/multiplex hebt weegt het niet eens zo gek veel. Niet extreem veel meer dan de originele plastic bak.

Theo Coenen zei:
Wat ik niet begrijp is dat als jullie zo graag met een pultzender vliegen, dat jullie dan een handzender kopen en hier een soort pult omheen gaan bouwen. Er zijn toch zeker genoeg pultzenders die hetzelfde kunnen als die handzenders.
Nog steeds geen antwoord op deze vraag! Bij deze zou ik het ook graag willen weten. Wie verlost ons van deze brandende nieuwsgierigheid met een bevredigend antwoord :wink: ?

Gr.A.

Wat ik niet begrijp is dat als jullie zo graag met een pultzender vliegen, dat jullie dan een handzender kopen en hier een soort pult omheen gaan bouwen. Er zijn toch zeker genoeg pultzenders die hetzelfde kunnen als die handzenders.

Er zijn geen gelijkwaardige zenders.
Ze zijn slechter aan te komen en vaak (veel) duurder (T14mz -> FX40)
Ze liggen slechter in de markt als je je zender eventueel wilt verkopen.

Kortom, doordat de handzenders populairder zijn is het logischer om een handzender te kopen en deze als pultzender te gebruiken. Wat echter best goed gaat.
Ik vlieg nu met een 9Z in een pult (niet gemod.) en mn pa nogsteeds met mijn FF9.

Cheers,

Rich 8)

Heb snel iets getekend met autodesk inventor tzal zo iets moeten worden.
kzit nu aan 1,72kg

normal_PULT.jpg

Ik heb ff gekeken waarom je aan 1,72 kg zou komen, maar volgens mij heb je massieve blokken onder de armsteuntjes genomen, dit zijn in het echt gewoon 4 plaatjes met dus een holle ruimte. Zou je evt. scharnierend kunnen maken als vakje voor kristallen ofzo.

Ik zit alleen nog met de ophanging, 2 oogjes werkt niet echt handig. Heb nu van Henkie de FX18 bak thuisliggen, eens kijken of ik wat kan met de beugel die daar aan zit.

De losse plaatjes heb ik in de tekening trouwens gewijzigd.

De "gewone" 2d-versie van de .dwg:

Klik

De 3d-versie van dezelfde bak (acad 2007):

Klik

Beide versies zullen nog geupdate worden zogauw de ophangbeugel definitief is geworden.

Let op !! bij de vorige versie (die er tot gisteravond stond) had ik de armsteuntjes per ongeluk op de kop getekend, zodat de "punt" naar boven wijst, dan kun je niet meer bij je gyro- en idle-up schakelaar. Dit is nu gewijzigd, dus als je al bezig was ff de nieuwe tekening gebruiken. Het plaatje dat iets hoger staat, is wel goed maar volgens mij niet helemaal compleet ?

Back