Met een groep mensen hetzelfde model bouwen

Heren heb even een apart draadje gestart voor een bouwgroep van WW1 modellen schaal 1/6, wil toch ook nog even Jan bedanken voor het idee en wie weet volgen er nog meer bouwgroepjes want ook de RBCkits WW2 modellen lijkt me leuk;):D.

Als je mee wil bouwen kijk dan hier even, pak een tekening van je WW1 model en start met bouwen maar vergeet niet foto;s te plaatsen van je geknutsel.
Bouwgroep WW1 schaal 1/6 modellen voor DAWN PATROL - Modelbouwforum.nl

Ton

We zijn vandaag naar het Stampe museum geweest in Deurne.

De WOI replica's daar zijn echt schitterend, heel anders dan de zaken in Brussel. In Deurne zijn ze vliegklaar en glimmend...

De moeite van een bezoek als je in de buurt komt.

Mijn vrouw vond de Neuport28 het mooist...

Patrick

Animo voor een 1/20 Schneider Trophy?

.
Het is komkommertijd en in de te warme zomeravonden van anderhalve week geleden tot nu toe heb ik dit Savoia S.13 Schneider Trophy modelletje gebouwd:

full

Nog niet helemaal klaar, maar het deed me weer aan deze posting in dit draadje denken...
Nu dan,... een Schneider Trophy schaal 1/20 electro?

In m`n bouwdraadje staat een lijst van alle ontworpen Schneider Trophy racers. Stuk voor stuk aparte kisten. Schaal 1/20 is lekker klein, kan bijna van een 3-view gebouwd worden ;) Dit kistje is te bouwen uit een plankje van 1mm en een plankje van 2mm balsa,... en dan houd je over. Goedkoop electrosetje erin, bijna geen kosten. En het bouwen gaat lekker snel, alles eenvoudig.

Animo voor een 1/20 Schneider Trophy?

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt door een moderator:
.
@ Hans: Ik ook! Waarschijnlijk volgende week eens proberen.

@ Femmo: Macchi MC-72, ook zo moooooi...

Macchi_M.C.72.jpg

Groeten, Ramses

Ramses,
ik ben zeer benieuwt hoe het vliegt.

Mvgr Hans

Nou Hans, zo is m`n mini Savoia S.13 geworden:

SIAI-S13_116.JPG

De orginele Savoia S.13 Schneider Trophy Racer vloog 94 jaar geleden

2638762-crowds-watching-the-schneider-trophy-gettyimages.jpg

en zo vliegt m`n mini Savoia S.13 nu (videostills):

Maiden-02-01.jpg

Maiden-02-02.jpg

Maiden-02-03.jpg

En het bouwen ging inderdaad lekker snel; twee weken van start bouw tot de maiden. Jij ook interesse in een klein electro Schneider Trophy racertje? Ik denk dat ik ergens tussendoor nog een kleine Gloster III Schneider Trophy Racer ga bouwen, een van m`n all-time-favorites.

M`n nieuwe bureaublad. Toch ook een beetje een schaalmodelletje, als is het maar mini:

20130815_171112_800_O.jpg

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt:
.
Helemaal mee eens, le bella macchina d'italia!
Kan ook bijna niet wachten om aan de 1/6 Ansaldo SVA te beginnen.

Groeten, Ramses

.
Yep, dat was ik. Ik herkende jou wel maar schaamde me een beetje i.v.m. de ongelukkig plek om neer te gaan voor m`n mini Savoia. Recht op jou en Vliegmans kisten af... :oops: Heb nog wel ff met je staan kletsen over je mooie Beech, prachtkist met dito geluid!!

Groeten, Ramses

.
Dit plaatje past wel in dit deel van het forum toch, ondanks dat het zo`n mini kistje is? Schneider Trophy 1919 - 2013 ;)

full

Na de crash van afgelopen zaterdag alweer bijna vliegklaar.

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt door een moderator:
Back