Meteen full pitch bij aansluiten accu

Hallo,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een KDS 450S met 2,4Mhz zender. Sinds een paar weken ben ik weer een beetje aan het simmen op Reflex xtr (supergoeie sim overigens).
Het begint toch weer te kriebelen dus eergisteren even de accu aangesloten op de KDS om te kijken hoe hij klinkt enzo. Maar na het aansluiten van de accu begonnen de blades als een gek te draaien alsof hij op full-pitch stond.

Voor zover ik me kan herinneren heb ik geen instellingen gewijzigd.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Gr Padre

Ik denk dat de 3d/idle up/stunt mode switch (of hoe het dan ook heet) op je zender is ingeschakeld...

Groet,

Tim

P.s. is 2,4 Gigahertz (niet Mega), maar dat is offtopic...

Of 2400Mhz... maargoed.
Kan ook zijn dat de regelaar nog niet weet wat de eindpunten zijn, of dat het gaskanaal reversed staat...

Of 2400Mhz... maargoed.
Kan ook zijn dat de regelaar nog niet weet wat de eindpunten zijn, of dat het gaskanaal reversed staat...

De IDLE-UP switch staat uit en het gaskanaal staat netjes op:NOR dus dáar kan het in ieder geval niet aan liggen.
Wat bedoel je precies met "Kan ook zijn dat de regelaar nog niet weet wat de eindpunten zijn" misschien kan ik daar iets mee doen?

Gr Padre

Kun je meerdere modellen opslaan in je zender? Gebruik je soms een ander modelgeheugen voor je sim............?!?

Hey Piccolo,

Thanks voor je reactie.
Ja, ik heb in de zender onder S3 een apart model opgeslagen die ik gebruik zodra ik ga simmen. De KDS staat onder S3 en dan N1 en zodra ik ga simmen zet ik S3 op N2. Naderhand zet ik S3 natuurlijk weer terug op N1.

Gr Padre

Je zal toch even de instellingen van de zender na moeten kijken...

Als de heli dit eerst niet deed, en nu wel, zal er toch ergens iets veranderd zijn.
Een heli gaat nl niet zelf volgas geven, hij krijgt dit commando
Dus of het kanaal staat niet goed (dus volgas is voor de heli geen gas en andersom) of de regelaar kent ergens de correcte standen niet.
Of de idle up staat stiekem toch aan...

ik neem aan dat je wel een schakelaar heb toegekent om je gas 100% te blokkeren.
zo niet doe dat dan want met het aan sluiten van de accu en een verkeerde mode dan ben je de l.
en scheelt een hoop schaden.

Gents...

Het probleem is opgelost....ik heb nog een keer goed naar de instellingen gekeken en het bleek toch het gas te zijn die op reverse stond..iedereen bedankt voor jullie reactie's

:)

Gr Padre

Back