metrick van topflight (vintage zwever)

102_0408.jpg

volgens mij gaan we 15 mei net halen

Leuk verslag! En leuke zwever ook!

: Dus spelvautun kunnen aanwezig zijn ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
ondanks dat er niks gepost werdt toch wat gedaan .niet veel .

100_0452.jpg

eenmaal rolroer servo .

100_0451.jpg

vleugel nr 2 bijna af .

100_0453.jpg

gaatje voor mpx stekker

vleugelbevestiging is uitgedoktert .
weer een klein beetje gedaan .linker vleugel afgemaakt.beide vleugels bespannen in transparant geel en rood , hoogte roer bespannen .rolroeren ingesteld op uitslagen en spoiler werking .

100_0455.jpg

alvast een foto'tje van tijdens het bespannen .

100_0456.jpg

rolroer is doorbespannen om zo een scharnier te verkrijgen .

100_0458.jpg

zover zijn we nu .de romp wordt helder transparrant inclusief richtingsroer .

de romp is bespannen .
ben nu bezig met de cockpitkap annex accu bak aan maken.heb al een zwaartepunt controle gedaan en het dreigt er naar dat er geen lood bij hoeft .

nog dreigender is het eventueel invliegen zondag

Helling

Een leuk toestel dat mooi oogt.
Blijkbaar geschikt voor hellingvliegen.
Waarom heb je geen spoilers geintegreerd zoals op het plan vermeld?
Zijn spoilers niet te verkiezen boven rolroeren bij een dergelijk ontwerp (met knikvleugel)?

full

heb de v stelling aangepast voor rolroeren ,zodat hij directer reageert .midden stuk is 1 graad v stelling en de knikken zijn 4 graden .en als je de rolroeren als spoiler kunt laten werken zijn deze effectiever .

wat zal ik zeggen ,vliegt heerlijk en pakt zelfs het lichtste vorm van thermiek . alle instellingen klopten ,moest nogwel wat mixen bij schaven .vandaag zelfs met 1x motorloop een vluchtje van 27 minuten gemaakt .

die tekening gaat de kast in ,goede dingen moet je bewaren .

Gefeliciteerd Serge met je nieuwe aanwinst! :D
Je hebt de V-stelling verminderd, wat zijn je bevindingen over deze wijziging? Deze Metrick is een pracht zwever,.… puur genieten. :cool:

Johannes

dank voor het compliment ,geniet elke keer van het zelf bouwen en vliegen .

mijn ervaring van de vstelling is in een keer goed geschoten .de zwever laat zich goed op richting en rolroer sturen . voor een rol vliegen zijn de rolroeren niet effectief genoeg aangezien de vleugelkoorde in verhouding wat lang is ,maar je kunt de zwever directer sturen als met enkelt een richtingsroer en dat was ook mijn bedoeling .
de uitslagen zijnopderol een 9mm omhoog en 4mm omlaag expo van 30 % er op ook op hoogte .
als motor heb ikeen hyperion zs2209-24 met een klapprop8x5 op een 38mm spinner.
accu is een kokam 1500 3s . is ruim voldoende .

voor het zwaartepunt heb ik 10 gram lood toegevoegd in de neus ,vloog net wat lekkerder.

totaal vlieggewicht heb ik nog niet gewogen ,maar geschat is het zo rond de 1200 gram

Serge,

Ook van harte gefeliciteerd met de eerste vlucht.
Een fantastisch kistje.
Bij ons op de club kwam iemand met een METRICK aanzetten. Schit-te-rend gebouwd en vloog snaartjestrak. Ik wist niet wat ik zag. Groot snelheidsbereik en werd er wat hebberig van.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar hij staat nog op mijn verlanglijstje. Ondertussen wordt het wel een (ver)lang lijstje.....

Veel plezier van en met je nieuwe aanwinst.

full

Groeten, JH

ik heb de tekening en bouwbeschrijving .
je mag langskomen , de tekeningen en de beschrijving kopieren (er zit hier een copyshop) en dan hoef je enkelt de kosten maar bij de copyshop te betalen .
ik wil er zelf niks voor hebben

kan wel zeggen dat het aan mijn bouwen ligt ,maar dan lieg ik ,is gewoon een goed uitgedacht ontwerp of ik heb een telfout gemaakt :D

Och Serge,

Het is ook een kwestie van goed boodschappen doen: De juiste sterkte en hardheid van het hout uitzoeken. Niet teveel lijm gebruiken en de rest (stuurstangen etc.) Vooral in de staart is veel te verdienen.

Succes, JH

Back