metrick van topflight (vintage zwever)

toch nog even nageteld het klopt .linker vleugel en rechter vleugel wegen 183 en 185 gram . niks nagewogen (is eigenlijk slordig ),maar gelukkig binnen de normen .

Och Serge,

Het is ook een kwestie van goed boodschappen doen: De juiste sterkte en hardheid van het hout uitzoeken. Niet teveel lijm gebruiken en de rest (stuurstangen etc.) Vooral in de staart is veel te verdienen.

Succes, JH

hout is op gevoel uitgezocht ( het plankje met de nerf over dwars tusen de vingers door laten buigen )

als lijm enkelt witte houtlijm gebruikt en voor de pennen in de vleugel pu lijm

vandaag wel 2 vluchtjes gemaakt en de thermiek uit moeten sturen omdat het gewoon te hoog ging :D . 1 vluchtje van 20 minuten en 1 vluchtje van 27 minuten .
tevens de aero400 ingevlogen .

wel ik heb de metrick voor lekker licht weer thermiek ,ik heb nog een magic condor evo4 voor ,kastelen thermiek en zwaarder weer en om aan de helling te kunnen gooien .

heb nog wel een tekening van een mini bird of time (2 meter )van jivaro website .
maar eerst gaat er een bristol scout gebouwd worden

dankzij Ariell zijn topic over de surprois ,ook maar vleugelhoezen gemaakt .

bij de gamma radiator foam gehaald (is gelijk aan ondervloer foam)

en aan de slag gegaan
102_0655.jpg

vleugel klaargelegd en hoogteroer

102_0656.jpg

ruim de folie genomen .

102_0657.jpg

102_0658.jpg

folie dubbelgevouwen en papier opgelegd met lineaal, daarna strijken op standje 3 (dank ariel voor de tip nogmaals)

102_0659.jpg

1x

102_0660.jpg

2x en klitterband sluitingen op de flapjes .

102_0661.jpg

en ook het hoogteroer zakje klaar , alles zit aan elkaar met klitterband zelfklevend .
de plaatsen waar het klitterband komt wel ontvet met nagellak verwijderaar (die zonder poespas)aangezien dit acceton is .

en klaar is het weer na een uurtje werk

Leuk om te zien dat mijn forumbijdrage ook iemand anders heeft geïnspireerd beschermhoezen voor zijn zwever te maken.
Een wijs besluit om transportbeschermers te maken. :yes:
Veel plezier ermee. :D

Johannes

Is dat radiator foam net met een strijkboutje aan elkaar te plakken? Zit er net als oracover een klevende laag aan dan?

`radiatorfoam bestaat net als ondervloer foam uitalufolie met daarop een plastich schuim laagje. dit plastic schuimlaagje laat je terplaatste smelten en daardoor plak je het vast .

het is simpeler dan je denkt

Ahhh, nu begrijp ik het :yes: ;) Ik dacht al dat je dat met oracover aaneen liet plakken haha...

Als het dan ZO makkelijk is om vleugel hoezen te maken. ga ik dit ook eens proberen :)

ik had een rol radiatorfoam gehaald bij de gamma voor een 8 euro , en daar kan nog een set hoezen uit .ondervloer is wat dikker,maar kost ook wat meer . is maar net wat je wilt

voor de gene die interresse hebben ik heb eindelijk de tekeningen ,samen met de bouwhandleiding en de ribmallen digitaal staan .even een mailtje naar spottuning@hotmail.com en je krijgt ze toegestuurd .
tekening dan op een stikje zetten en uitlaten printen(spanwijdte is 200cm) . bouwhandleiding is een pdf wat je zo kunt uitprinten .
de ribmallen moet je de rib met vleugelpengat exact op 190mm hebben (dus even rommelen met de printerinstellingen ).

ik hoor het wel . mvg serge

Aquila

voor de gene die interresse hebben ik heb eindelijk de tekeningen ,samen met de bouwhandleiding en de ribmallen digitaal staan .even een mailtje naar spottuning@hotmail.com en je krijgt ze toegestuurd .
tekening dan op een stikje zetten en uitlaten printen(spanwijdte is 200cm) . bouwhandleiding is een pdf wat je zo kunt uitprinten .
de ribmallen moet je de rib met vleugelpengat exact op 190mm hebben (dus even rommelen met de printerinstellingen ).

ik hoor het wel . mvg serge

Echt de moeite.
Een van de betere 2m class zwevers.
Veel beter dan de Spirit of de Amigo.
Moet zelfs niet onderdoen voor
de Sagitta of de Aquilla wat betreft prestaties.
Om maar een referentie te geven.

Mgv,
Aurectar

tekening al naar ruud en jaapgreve toe gestuurd . zie de bouw verschijnselen hier wel tegemoet

dat is het enigste wat ik terugvraag of een compleet klaar foto in dit topic .
en voel je daar niks voor ,ook even goede vrienden .

Heb zin om 'm te bouwen, althans als de tijd er voor is. Misschien een leuk winterproject! Dank voor de tekening!

btw origineel ligt het zwaarte punt op 16% ik vlieg nu op 15 % en dat is exact op de hoofdligger .geeft een beter respons op hoogte roer en de bochten kun je op een kwartje draaien

Weer thuis na de vakantie.
De tekening van de METRICK bij Serge opgehaald. Hartelijk dank !!
Ga de tekenig eens even bekijken en zien of er nog aanpassingen gedaan moeten worden. In ieder geval de V-stelling verkleinen en ailerons inbouwen. Dat heb ik al gezien. Verder ziet ie er zeer smakelijk uit. Eerst nog mijn AMIGO afmaken en een paar vleugels van de CIRRUS, daarna gaat deze op de plank.

Groeten, JH

Back