MHZ boot 80 cm rib uitvoering met dichte kap

Discussie in 'Speedboten' gestart door ardmuijlwijk, 2 aug 2022.

  1. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    171
    Locatie:
    zuid holland
    Gaat helemaal goed komen, jij ook met het kiezen van een model, blijft lastig als er uit meerdere uitvoeringen zijn te kiezen, wel heel leuk uiteraard.
     
  2. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    171
    Locatie:
    zuid holland
    Inmiddels RPM draagarmen, turnbuckles, en beschermplaat onderzijde besteld, meer zal wel volgen, alles op zijn tijd. Ook een hobbywing programmakaart meebesteld, altijd handig zo,n stukje afstelgereedschap.
     
  3. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    171
    Locatie:
    zuid holland
    Op de motorkap en de achterklep de sliders gemaakt en bevestigt, morgen de sliders op het dak nog maken en bevestigen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Sliders? Je houdt de wielen toch onder? ;)
    Kun je zo’n kap net als een romp met carbon- of glasvezel en epoxy verstevigen? Of is dat te zwak?
     
  5. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    171
    Locatie:
    zuid holland
    Uiteraard moet de zwarte kant onderblijven:banana:maar ik denk dat je ook wel weet, dat zelfs de beste berstuurders schade rijden:beer: is gewoon een feit, of je moet met 10- per uur over de baan gaan rijden, maar dan word je dus weer van de baan afgereden en heb je alsnog schade. Heel lang geleden een 1 op 5 gereden waarbij ik de auto heel netjes heb behandeld en maar een paar keer op zijn dak heeft gelegen, waarbij ik geen bescherm onderdelen op had gemonteerd, die zag er dus echt niet meer uit. Veel was toe te schrijven aan het feit dat deze auto nogal vaak volgas er vandoor ging. Uiteindelijk bleek dat de pen van de gasklep zo uit zette dat deze dus niet meer terug wilde gaan naar de stationair gas stand. Motor afgekoeld geen probleem meer.

    Ik hou nogal van stevig bouwen, feit is dat dan alles beter bestand is tegen impakt. Maar ik sta liever aan de toonbank hopups te bestellen dan dat ik onderdelen moet kopen die door schade zijn ontstaan. Maar dat is mijn mening:beer:.
     
  6. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Scheelt al enorm of je off-road of ook op verharde weg gaat rijden.
    Bij het laatste slijten die lexaan kappen als een malle.
    En de prijzen van die dingen zijn serieus hoog! Zeker voor een kant en klare gespoten kap zoals die origineel van Arrma.
    Ik gebruik van dat glasvezeltape om ze van binnenuit te verstevigen. Maar het houdt op. Ik moet minstens 2 van de 3 kappen inmiddels vervangen, maar hik tegen de kosten aan...
    Ongespoten €65,- p. st.
     
  7. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    171
    Locatie:
    zuid holland
    Zo verstevig ik de kappen ook, genoeg kwetsbare plaatsen, ik rij op de weg en in het terrein, laatste doe ik het liefst. Op deze manier kun je de kap langer gebruiken, uiteindelijk kom je gewoon aan de beurt en moet je de kap vervangen. Maar ik vind het dan wel weer een uitdaging om dan zo lang mogelijk met een kap te doen. Gelukkig kost de granite kap relatief weinig, 39 euro. Maar er zijn ook kappen van arrma die over de honderd euro gaan.
     
  8. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Die van ons zijn schaal 1:10 Mohave en de Fury. Die zijn idd groter en evenredig duurder. Alle 1:10 SCT kappen passen erop zoals die van Pro-Line, maar ze zijn allemaal aan de prijs!
    Bootjes zijn goedkoper ;)
     
  9. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    171
    Locatie:
    zuid holland
    helaas wel, maar ik ga mijn uiterste best doen om de body heel te houden, wheelys maken vind ik eigenlijk wel het leukste, maar jumps maken van vele meters in de lucht ga ik niet doen, lekker een beetje over de hobbels rijden, een klein beetje de lucht in, en dan zo mooi mogelijk landen, dat is eigenlijk waar ik heen wil, zal wel veel oefenen worden. Geen bezwaar, lekker genieten en rijuren maken.

    Heb wel veel filmpjes gezien op scate parken en de tricks die ze doen vind ik best knap, met name de kleine lagere jumps en dan weer keurig op de wielletjes landen met een mooie zachte landing, en zo weer verder.

    de hogere jumps die ze doen en dan die landingen dan denk ik, die auto ligt gelijk in duizend stukken wat een klappen zijn dat:(. Ga ik maar niet doen, dat laat ik aan anderen over.
     
    Unusual RC vindt dit leuk.
  10. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Skateparks filmpjes zijn er om de omzet fors te verhogen van de merken...aan reserveonderdelen :p
    Je sloopt die wagen zo makkelijk. Bij ons is 1 chassis zo gesloopt. Besloten: doen we niet meer! In de grond wroeten is ook veel leuker (op de verplichte schoonmaaksessie na dan)
     
  11. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    171
    Locatie:
    zuid holland
    Wijs besluit, wat ze al niet doen om te verkopen, vliegen moet je aan vliegtuigen overlaten, auto,s zijn daar niet geschikt voor, met name de landingen. Schoonmaken is niet een van de leukste klusjes, maar om je auto optimaal jarenlang te laten presteren is dat echt noodzakelijk. heel, heel, heel, lang geleden gecrost, na een sessie zag je motor niet meer staan, meer een grote hoop bagger, maar volgende keer rijden weer helemaal glimmen, en helemaal klaar om de motor weer helemaal onder de bagger te laten verdwijnen, om de motor weer helemaal klaar te maken voor de volgende bagger sessie, lollige tijden, schoonmaken ging dan altijd met plezier, denkend aan de volgende ronde.
     
    Unusual RC vindt dit leuk.
  12. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    171
    Locatie:
    zuid holland
    Hallo allemaal vandaag even lekker wezen rijden met de granite, ik geloof dat ik meer op 2 wielen heb gereden dan op 4 wielen, wat een pret, en hoe gemakkelijk dat gaat, ik heb zelfs een klein stoppie gemaakt, achterkant 5 cm de lucht in:banana::banana:, onbedoeld maar wel heel leuk om te doen.

    tevens ben ik blij dat ik de beschermdelen heb gemonteerd was toch wel nodig na een wielie het gas iets te ver doorgedrukt en kwam tegen de achterzijde van de klep aan, en daar kwam de klep bescherming heel goed van pas, die heeft nu wat flinke sporen maar daar is tie ook voor bedoeld. body is mooi heel gebleven.

    RPM draagarmen binnen en gelijk gemonteerd, ook kwam de programmakaart gelijk mee, helaas zijn de instel mogelijkheden beperkt, ook bleek de instel mogelijkheid om de lipo te behoeden voor te lage spanning niet goed, zelfs in de hoogste stand gaat de lipo te ver leeg gelukkig kwam ik daar op tijd achter door controle bleek de lipo op 3.5 te zitten, normaal vaar ik tot 3.6 voordat de esc ingrijpt, nog maar eens een extra aandachts puntje.

    Ook ben ik eerst even wezen rijden in het terrein, maar dat valt me wat tegen, vind wielies maken een stuk leuker, dus zullen er een paar weg banden onder komen om daar meer op die manier mee te gaan rijden, met een paar goede weg banden zal de grip verbeteren waardoor de wielies ook wat makkelijker zullen gaan, vandaag alleen maar op 100 procent gereden had genoeg vertrouwen in de auto om dat te kunnen doen. helaas niet genoeg ruimte om langere wielies te maken, maar ging helemaal niet verkeerd, doordat het toch wat fris begon te worden, de boel maar ingepakt en alsvast genieten van de volgende rijsessie:wave:thumbsup:
     
    HeliKoper vindt dit leuk.
  13. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Hoi, even een vraagje over die precizie ER11 koppelingen; waar heb je die besteld?
     
    Dim L vindt dit leuk.
  14. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    171
    Locatie:
    zuid holland
    Vandaag nog maar eens wezen rijden, eerst nog wat afstellingen gedaan, wiel afstellingen fabriek af zijn niet ideaal, dus gelijk maar even bijgesteld, voor zover dat mogelijk is. Voor verbeterede afstelling zal ik even moeten wachten op de hopups die ik heb besteld, zoals de aluminium stuur inrichting, de afstel rods bovenzijde voor en achter draagarmen, de aluminium axlemounts voor en achter, dan kan ik alles goed afstellen, staat nu aardig wat ruimte op die onderdelen. Dat is voor later, het rijden gaat een stuk gemakkelijker, ook kan ik nu beter de wielies in balans krijgen en houden, langere afstanden worden makkelijker. Netjes gereden, en flips zijn er niet gebeurd. Dit gebeurd met name als er word geremd en de bocht in word gegaan, met een klein beetje gas trekt de auto mooi door de bocht , mede de snelheid voor de bochten er iets uithalen scheelt ook enorm, verder als het gas erop gaat en de auto heeft grip, dan gaat de auto mooi rechtuit zonder corrigeren, ging zelfs iets beter dan vorige keer, zal zitten in de betere afstelling van de wielen. Gelijk maar even de auto weer stofvrij gemaakt met de stofzuiger en kwast, lekker hoor, meteen weer klaar voor de volgende rijsessie. Ik ga kijken of ik een stuk asfalt kan vinden, momenteel rij ik op stenen en dat maakt het wat lastig om de wielen grip te laten houden, is een nieuw stuk weg en daar ligt nog een klein laagje zand op, dus grip is nog niet optimaal, word vervolgd.
     
  15. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    171
    Locatie:
    zuid holland
    Vandaag zijn de upper stangen voor de lagerhouders bij de draagarmen V en A binnen gekomen van GPM
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. Dim L

    Dim L

    Lid geworden:
    18 aug 2021
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Athens, Greece
    They seem high quality! :thumbsup:
     
  17. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    171
    Locatie:
    zuid holland
    Staat em goed, en spelingvrij, dat is een goede upgrade, zal het rijgedrag zeker verbeteren. Kijken hoe lang deze set zich goed houd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    171
    Locatie:
    zuid holland
    Hallo allemaal, gisteren nog een rijsessie gedaan, nieuwe upgrades houden prima, en ik heb besloten om nog iets verder te gaan. De wieliebar ga ik verwijderen, en anders plaatsen, omdat de auto heel gauw er tegen aan zit, ik heb het idee dat dit net een beperking is waardoor de auto minder gemakkelijk in de wielie stand blijft en tijdens het rijden te vlug naar beneden wil, wat weer veel vermogen vraagt om weer in de wielie stand te komen, en naar mate je hogere snelheden rijd de wielie stand moeilijker is te handhaven. Ook verwijder ik de aandrijfas naar voren toe om de kracht meer op het wielieen te versterken, de olie in het diff ga ik ook aanpassen want de auto heeft de neiging om tijdens het wielien van links naar rechts te gaan, soort van mambo, ook ga ik de slipper clutch strakker zetten, maar ook weer niet te strak, ik heb het idee dat deze teveel slipt, soms lijkt de auto heel vlug wil gaan wielien, maar meestal is het zo dat de auto wat geleidelijker omhoog wilt gaan.

    Word vervolgt en ben benieuwd hoe dat deze ontwikkelingen uitpakken.
     
  19. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Wordt nu de hoogste tijd om hiermee te aquaplaneren over het water, anders gaan de moderators dit topic naar het autogedeelte verplaatsen! :rofl:;)

    Het is erg vermakelijk met RC auto's scheuren! Eerdaags onze SCT Arrma's ook weer eens loslaten!
     
  20. ardmuijlwijk

    ardmuijlwijk

    Lid geworden:
    16 okt 2020
    Berichten:
    171
    Locatie:
    zuid holland
    Ja zeker wel, altijd weer genieten, topic heb ik maar een nieuwe voor aangemaakt, vervolg is daar te zien, gr.
     
    Unusual RC vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina