MHZ Gecko

• Topicstarter Topicstarter Friso
  • Startdatum Startdatum
F

Friso

Guest
Ik ben van plan om een MHZ Gecko te kopen, en wil graag weten wat de beste keuze is ivm de setup. Ik heb nog nooit een boot gebouwd, maar ik zie veel bootjes met carbon binnen in, hoe doe je dat?

Ik heb al een Mega Dragster 3, 2de handsgekocht, en varen vind ik top! Daarom wil ik nu ook zelf eentje gaan bouwen, en aangezien de mini rc wereld mij erg trekt wil ik nu ook een klein bootje, de Gecko.

Mijn Budget is 200 euro, en ik heb het bootje, al het beslag en electronica nodig. Zender en lader heb ik al.

PS: Ik heb een Mamba 4200KV motor met een mamba 25 regelaar, zou dit een goede combi zijn voor dit bootje?

voor 200 euro heb je zeker wel een gecko vaarklaar.
als ik een tip mag geven in je keuze zou ik eerder voor een micro fountain gaan.
die vaart iets beter omdat ie een paar cm groter is.

ook ken ik je aanraden om een kaal rompje te nemen en een verenstaal asje od een flexasje er in te bouwen.
deze dingen zijn bij hopf tekoop.

carbon is in dit bootje niet noodzakelijk.
het is mooi maar nutteloos in dit bootje.

motortje kan er in alleen zou ik wel een 35 amp reggie er op zetten.
denk dat 25 amp iets te krap word.

greetz jaimy

Bedankt jaimy, Ik koop dan wel een ander setje (motor en regelaar) want de mamba kan ik nog wel goed gebruiken voor me auto. Waar kan je de micro fountain kopen?

Waar kan je uberhaupt het beste alles bestellen of halen? (liefst een gewone winkel zoals 2brothersrc).

Noah, kan je me dan even laten zien waar?

nou 2brothersrc heeft ze ook hoor.
zelf bestel ik dit soort dingen gewoon bij MHZ zelf in duitsland.

mijn gecko's.. stuur maar een email.
heb ze niet online te koop staan.

Heb even rondgesurft, en kom met het volgend lijstje uit:

-MHZ Gecko, - 80 euro (2brothersrc)
-Robbe Air Control 830, -40 euro (2brothersrc)
-Hitec HS-55, 15 euro (2brothersrc)
-Graupner 480 Race 7.2v, -18 euro (2brothersrc)
-Lrp Vtec 1400mah Nimh 2/3 2x7cellen, -2,95 p.s. euro (conrad)

Totaal prijsje: 195 Pleurotjes

Een brushed setup dus, met 7 cellen, snel genoeg hoop ik?

Is dit een goede beginners setup? of heeft iemand betere ideen?
Zijn er nog andere benodigdheden om hem vaarklaar te maken?

vapextech heeft ook mooie accusetjes voor weinig.
regelaar/servo : rctecnics.eu of Hobbycity Online R/C Hobby Store :
je vergeet wel waterkoeling in je setup (voor de motor).

De standaard Gecko heeft een messing roertje en starre as.
wat je nodig hebt om hem af te maken :

- servo 9 gram o.i.d.
- Epoxy of servotape voor het fixeren van je servo
- doorvoerrubber voor servostang.
- servostang
- buisje messing voor waterkoelslang als doorvoer in de spiegel
- waterkoelslang
- waterkoeling voor motor
- evt. waterkoeling voor regelaar mits je een zwaardere regelaar gebruikt (40ampere o.i.d.)
- quicklink
- klittenband
- m3 boutjes voor je motor
- cellpack tape voor afplakken van je kapje (waterdicht maken van je boot voor het varen).
- antenne

Je kan kiezen voor een borstelsetup met speed 400 / 6-7 cellen (een Jamara 480 HS-BB Pro doet het ook goed!)
of een brushless motortje met een 2 of 3s lipo.

Laatst bewerkt:
Misschien een beetje onbeschoft, maar zou iemand voor mij bij 2brothersrc, een setup willen maken voor de gecko met alles wat ik nodig heb om hem te kunnen varen, zender en ontvanger heb ik al? Ik zou dat echt heel erg waarderen. Ik heb een keer een miskoop gehad met het kopen van een acedemy triton. Dacht dat hij makkelijk te tunen was met een snelle motor. Maar dat alles zou meer meer dan het dubbele hebben gekost als de aankoop prijs. Ik weet echt begot niet wat er allemaal bijzit en hoe ik de gecko compleet kan maken. Mijn budget ligt rond de 200 euro inclusief de romp. De snelheid boven de 40km/u is altijd goed :p . Ik zie echt door de bomen het bos niet meer, weet echt niet meer wat ik nodig heb. Ik neem hem mee op vakantie, hij is klein compact en snel.

Alvast hartelijk bedankt.
Nogmaals bedankt als iemand het kan doen voor mij.

Groetjes Pascal

Dat BL-motortje met een 25 Mamba gaat zeker NIET goed.
A. Regelaar krijgt meer dan 25 A voor zijn kiezen.
B. 4200 tpV is teveel voor zo'n klein bootje.

Ik heb meerdere Gecko's gebouwd, en altijd 3800 tpv gebruikt, als motor in combinatie met 7 cellen.

Pat, 1 keer is wel genoeg hoor......

Geen probleem, even een telefoontje met Bussum en je weet alles.... als je voor de brushless setup gaat ook wel een lipo'tje gebruiken... Binnenkort komt er een verbeterde versie van de Gecko, speciaal op brushless en lipo's gemaakt....

Met een borstelsetupje hoef je geen wonderen te verwachten, maar een 30 km zit er wel in met een simpel 480 motortje, en dan houd je ook nog flink wat vaartijd over.....

@ gerwin, heb je die niet zien liggen bij MHZ op Nuenen? Rompje heette iets van 'mamba-nog iets' en is langer dan de gecko om BL geweld aan te kunnen :)

@ Jurriaan, dat was een variant op de Micro Fountain toch. Had in ieder geval niet veel weg van een Gecko ?

bodem ontwerp was het zelfde .
zeg maar een uitgerekte gecko.
dat hebben ze met de mini fountain ook gedaan.

bodempjes zijn wat uitgerekter alleen ander bovenbouwtje.

gr jaimy

Back