Mhz Gecko.

accu

Ik vaar inderdaad niet op lipo maar op 8,4 NiMH (kleine) accu pakket. Met 1400 mAh toch al een hoop lol. Ik heb ook een MHZ micro iceberg, deze vaar op 11.1 volt lipo (zie mijn discussies). Ik heb wel zitten denken om deze ook op lipo te laten varen. Ik vind ze op dit moment nog veel te duur. Ik dacht in iedergeval aan 7.4 volts.

Haalt hij met dat accu packje 60 !?
binnenkort een dr.psycho mini jollly kopen in duitsland,en die ga ik ook vol hengelen met : Lipo's en Brushless en MTC hardware..( Doel : 70-75 km/u.) 70 gaat zowiezo lukken.
en dat gaat een van m'n duurste boten worden ik zat te denken aan 750-800 euro :).
hoewel mijn gecko ook aan de dure kant was, €604,00 nu totaal.

Ja dat kan, maar ik houd wel van super kwaliteit.
en een beetje snelheid is ook nooit mis.
sorry maar ik ga toch echt voor de Dr.psycho.

grtzz

Je mag ook mijn mhz micro iceberg overnemen. twee brushless, watergekoeld en gaat rete hard.

Trouwens, klopt je leeftijd? 12 jaar? Zo veel geld had ik toen echt niet te besteden.

c.detheije?
Ik ben bijna 13 dus , Verjaardag en nog 304€ op de bank en ik werk afentoe bij me pa ;).
Leeftijd klopt ;).
ben niet zo geintereseerd in de ice berg ,sorry.
ik ga toch echt voor de brushless&lipo mini jolly van dr psycho.

wat maakt het nou uit hoe veel je op de bank heb,en hoeveel je bootje gaat kosten.
belangrijker is dat je veel plezier met het boten heb of dat nou 100 of 200 kost.
ik zou zeggen hou je geldzaken prive en suc6 met het bouwen van de joly
groet patrick

Dankjewel pataz.
maar een bootje van 100 zal je minder plezier hebben als er eentje van 600..
die van 600 zal veel sneller gaan tenzij je een sleper koopt..
@c.detheije
Thanx.

Je komt er nog wel achter dat de leukste niet de duurste moeten zijn. Daarom heb ik de gecko erbij gehaalt, leuk en niet duur. suc6 verder met bouwen.

604 euro vind ik schrikbarend duur eigenlijk voor een gecko ;)

En ik ben het geheel met patrick eens, 'duur' hoeft niet altijd beter/leuker te zijn! Ja aan hele hoge snelheden zit een prijsje, maar ik kan je vertellen dat er bij snel varen veel meer komt kijken dan 'alleen even een dure setup' erin kopen. De afstelling en opbouw doet eigenlijk alles.. Daarnaast is het varen met hoge snelheden 'anders' dan een rondje in de plaatselijke vijver voor de fun maken.

Ik had op jou leeftijd net zoveel plezier met m'n 30km/h varende zelfbouw boot van triplex als de kostbare boten die ik nu heb staan! (nog steeds van triplex :P )

Jurriaan

Maar jurriaan?

ik vaar met een dure gecko omdat deze van goede kwaliteit en dat betekend ook gelijk langer plezier.
Maar je hebt ook wel een beetje gelijk ;).

grtzz

Laatst bewerkt:
Vandaag weer gevaren..
1 keertje op z'n kop gelegen,door een tak die rond dobberde.
waardoor een stuk (flink stuk) van de prop is..
Morgen maar weer even een nieuw propje bestellen bij 2b.
er zat nu een 29mm op, gecko kan toch ook wel een 31-30 mm hebben?

Grtzz

er zat nu een 29mm op, gecko kan toch ook wel een 31-30 mm hebben?

Dat kan je zelf het beste weten denk ik, als jij na het varen meteen aan je motor, regelaar en batterijen voelt, en die hebben het niet te warm, dan kan in principe er een grotere prop op. Heeft 1 van de 3 al serieus warm dan zou ik niet vergroten. Aangezien je prop nu kapot is hoop ik dat je al eens gevoeld had ervoor :)

Greetz Jos

Motor is niet al te warm, regelaar beetje minder als motor, en accu koud.
ik koop wel een aantal props dan kan ik een beetje gaan experimenteren.

grtzz

Motor is niet al te warm, regelaar beetje minder als motor, en accu koud.
ik koop wel een aantal props dan kan ik een beetje gaan experimenteren.

grtzz

Koop gewoon 1 tje nml een 29mm metaal propje verder niet groter proppen dan 31mm met kunstof dit heeft nml een nogal negatieve invloed op het vaargedrag van het bootje en dan bedoel ik torquerol , onstabiel vaargedrag en propwalk.

Michiel.

Back