MHZ Lizard

@Michiel, geldt dat ook voor de aramide kevlar versie?
Ik vind het laminaat daarvan aan de dikke kant en was van plan alleen die delen waar de hardware aan komt, te verstevigen.

Groeten, Jan.

@Michiel, geldt dat ook voor de aramide kevlar versie?
Ik vind het laminaat daarvan aan de dikke kant en was van plan alleen die delen waar de hardware aan komt, te verstevigen.

Groeten, Jan.

Jan ,

Heb je er al hardware aan hangen dan? zo ja durf je en kun je de boot oppakken aan de roer uithouder en blijft de spiegel dan strak maw geeft deze niet mee of vervormt deze spiegel niet dan is het niet nodig(t mag natuurlijk wel ) en anders zeker doen want je wilt niet weten wat voor en krachten op de spiegel komen te staan bij een zijwaartse flip .
Beetje zonde als de spiegel losbreekt.

Michiel.

Vandaag mijn Lizard binnen gekregen! Het pakketje stond bij de buurvrouw :).

Ik heb een rode versie! Daar ben ik best wel blij mee, nu hoef ik hem zelf niet in een kleur te spuiten. Dat is niet een van mijn sterke punten zegmaar! Nu hoef ik alleen wat aan de raampjes en misschien wat bestikkering/striping te doen :) .

Het pakket zat in een grote kartonnen doos helemaal opgevuld met luchtkussentjes, de boot zelf zat ook nog eens ingewikkeld in bubbeltjesfolie. Ik heb kwetsbaardere objecten slechter verpakt gezien! Top!

Hier 3 foto's:
1.jpg

2.jpg

3.jpg

Weet iemand toevallig het antwoord op mijn vraag mbt de motor een paar post terug? Dan kan ik die ook gaan bestellen :)

Hallo stephan

welke hardware heb je besteld dan ??
ik wil ook een lizard gaan opbouwen .
mvg erwin

Wat heb jij gedaan, dat je hem zo snel in huis hebt?

Ik heb op 7 mei ook een bootje bij hun besteld. En heb hem nog steeds niet binnen.
Het geld is overgemaakt, en zover ik kan controleren, is het niet teruggestort wegens foutieve gegevens. Tot op heden heb ik nog niets gezien. De gedachte die ik tot nu toe had, is dat het uit het buitenland moet komen, en dus een paar extra dagen kan kosten. Ook had ik ergens gelezen dat MHZ wel eens later is met leveringen, maar heeft iemand hier ervaring mee?

@Erwin, ik heb nog geen hardware besteld, ga binnekort wel bestellen. En dat post ik natuurlijk ook hier!

@Paul, met credit card betaald. Misschien dat het daarom zo snel geleverd is?

De boot oogt groter als ik had verwacht, zeker vergeleken met de gozilla die ik had. Was al bang dat de boot niet groot genoeg was voor ruig water maar dat was voor niets.

@ paul, het kan zijn dat jou bootje niet meer op voorraad was. Dan moet deze nog gemaakt worden en kan het iets langer duren :)

Ja klopt die is het en die ga ik zelf ook bestellen voor mijn lizard en een 9l voor mijn tsunami en dan allebei op 6s lipo .

mvg

Michiel.

Vandaag de MHZ Trimax binnen, moet zeggen dat het een mooi stukje hardware is :) .
Monteren lijkt me niet al te moeilijk, gaten boren voor de bevestiging en een groot gat voord de drive zef.

Het enige wat ik me afvraag is hoe ik de as aan de trimax moet bevestigen? En welke flex as+koker kan ik het beste gebruiken?

Laatst bewerkt:
Hallo

ik heb vandaag ook mijn lizard extreme binnen gekregen , wat je zegt over de verpakking klopt helemaal stephan .Alleen iki vind zo hier en daar wel een paar krassen en ik vind het ook jammer dat tussen de onderkant en bovenkant van de boot een witte lijmlaag te zien is .Verder een mooie boot .

Hoi Erwin,

Leuk dat je ook een lizard hebt gekocht!
Ik wil de mijne binnekort gaan opbouwen, ik heb aleen nog een aantal vragen hierboven neergezet zoals hoe de trimax te bevestigen en welke as te gebruiken. Ook vraag ik me af wat de beste manier voor een water pcikup is. In een roer of bv een messing buisje in de romp?

Ik heb een roer van michiel gekocht daar zit al een waterpickup in , en verder ga ik binnekort ook beginnen met opbouwen , mijn lipo´s liggen bij de douane , heb net een brief terug gedaan en mijn regelaar is op het moment in duitsland ongeveer denk ik .Als as heb ik een 4.7mm flex as besteld bij 2brothers koste maar een paar euro .

mvg erwin

Hej stephan

hoe gaat het met opbouwen , bij mij schiet het redelijk op

Stephan.

Heb je gelijk een as (los eindstuk) meebesteld bij MHZ ?
4,7 flex met bijbehorend eindstuk is wat je moet hebben.

Ik heb even 3 vragen:

- Mijn roer past niet achter de schroef, kan ik deze er links of rechts van plaatsen? En moet deze dan helemaa laan de rand of net ernaast?

- Ik heb nog flexas, heb ik alleen de binnen en buiten buis nodig? Ik kan niet vinden waar ik een 4,7mm as kan bestellen.

- Hoe zet ik de flexas aan de trimax vast? Moet deze erin draaien met schroefdraad of moet je hem vastlijmen met bv epoxy?

Ik heb even 3 vragen:

1) Mijn roer past niet achter de schroef, kan ik deze er links of rechts van plaatsen? En moet deze dan helemaa laan de rand of net ernaast?

2) Ik heb nog flexas, heb ik alleen de binnen en buiten buis nodig? Ik kan niet vinden waar ik een 4,7mm as kan bestellen.

3) Hoe zet ik de flexas aan de trimax vast? Moet deze erin draaien met schroefdraad of moet je hem vastlijmen met bv epoxy?

Hallo Stephan,

1) Rechts naast het roer (van achteren gezien), voorkant roerblad gelijk met voorkant propnaaf, dan werkt het ook de propwalk nog mooi tegen.

2) Je hebt een 6 mm as nodig, met een boring voor de 4,7 flexas, MHZ heeft ze.
Als je eentje hebt met een 3,2 boring, kun je 'm bij een machinebankwerkerij laten ruimen naar 4,7, heb ik ook laten doen.

3) Asgat opruwen en ontvetten, flexas passend maken (braampjes eraf slijpen) licht opruwen en gruwlijk goed ontvetten.
Ik heb 'm vastgelijmd met loctite supersterk draadborgmiddel, hardsolderen is ook een manier, maar daar heb ik de spullen niet voor.

Groeten, Jan.

Hallo Stephan,

1) Rechts naast het roer (van achteren gezien), voorkant roerblad gelijk met voorkant propnaaf, dan werkt het ook de propwalk nog mooi tegen.

2) Je hebt een 6 mm as nodig, met een boring voor de 4,7 flexas, MHZ heeft ze.
Als je eentje hebt met een 3,2 boring, kun je 'm bij een machinebankwerkerij laten ruimen naar 4,7, heb ik ook laten doen.

3) Asgat opruwen en ontvetten, flexas passend maken (braampjes eraf slijpen) licht opruwen en gruwlijk goed ontvetten.
Ik heb 'm vastgelijmd met loctite supersterk draadborgmiddel, hardsolderen is ook een manier, maar daar heb ik de spullen niet voor.

Groeten, Jan.
Beste Jan,

Bedankt voor het antwoord! Ik had al wat vermoedens maar nu is het een en ander een stuk duidelijker! Wat bedoel je precies met voorkant roerblad? Dat je recht tegen het roer aankijkt? En wat is de propnaaf?

Mijn trimax is standaard, heb ik dan een 3,2m boring? Kan ik bv geen dunnere as gebruiken?

Over het asgat, nu is het duidelijk. Het asgat opruwen en ontvetten wordt nog een uitdaging :). Gaat dat niet snel los met lijmen?

Hallo Stephan,

Voorkant roerblad is de kant, die scherp is en naar de voren gericht is.
De propnaaf is het cylindrische middendeel van de prop, waar de bladen aan vast zitten.

Welke Trimax-as je hebt kun je zelf nameten met een schuifmaat.
Buitenwerks is 'ie Ø 6 mm.

Een 3,2mm flexas in een Lizard X zou ik alleen doen als je een zeer bescheiden motorisering in gedachten hebt, (of misschien een heliregelaar met super softstart) anders draai je een 3,2mm zó aan gort...

Groeten, Jan.

Back