MHZ micro iceberg

props

De propellors draaien tegengesteld en er komen nieuwe props aan, aangezien deze eigenlijk niet voor deze boot bedoeld waren. Het gewicht is precies verdeeld in de boot zodat het gewicht aan beide zijden gelijk is. Ik zou de accu verder naar voren kunnen plaatsen, maar waar moetr eigenlijk het balance punt in zo'n boot zitten?

Hallo Chiel,

De plaats van het zwaartepunt hangt af van de vaaromstandigheden, bij geen wind en vlak water kan het verder naar achteren, zodat de romp op de laatste paar centimeters van de sponsons loopt.
Bij wind en rimpeltjes op het water zal het zwaartepunt meer naar voren moeten liggen, om de boot op het water te houden.

Het is natuurlijk maar een smal rompje, dus de limiet is gauw bereikt...

Véél experimenteren met de gewichtsverdeling en propjes is de clou.

Groeten, Jan.

Hi,

Lees net pas dit topic. Gaaf dat je de boot zo goed varend heb gekregen! Ik heb er zelf nooit tijd aan besteed maar lees nu al wat zaken die ik niet zelf zou hebben bedacht! Slim om het zo 'in de groep te gooien'. Mooi varend bootje als resultaat....

Groet, vincent

Helaas durf ik nog niet zo vaak met deze boot te gaan varen. Hij is zo verschrikkelijk snel dat ik bang ben een andere boot te raken. Tevens indien hij op de kop gaat moet er iemand met een andere boot hem terug duwen. Ik zag trouwens op you tube dat iemand een kabel met drijvers achter een boot plaatste en hem zo terug haalde. Heeft hier iemand ervaring mee en kan me vertellen wat de beste opzet voor zo'n touw is.

Ik had tevens andere schroeven besteld, maar helaas is die bestelling nooit verzonden. Weet iemand van jullie waar ik online, kleine speedschroeven kan kopen. Ik wilde schroeven van 26 mm erop zetten, om zo de snelheid in te perken en een mooi vaarbeeld te evenaren.

je props zullen blijven hangen bij 29mm

als je op 3s vaart kan je terug naar 2s.

propjes kan je bestellen bij 2brothers.
gewoon even bellen

Ik heb dezelfde boot, alleen dan met 1 brushless outrunner. Ik vaar er eigelijk echt alleen mee op vlak water, rustig door de bocht want hij ligt zo om. Ik heb het voordeel dat mijn roer achter de prop staat, zo kan ik als hij op ze kop ligt terug "varen" naar de kant.

Back