MHZ Mystic 114

Dat wordt even een klusje, maar het is best te doen. Een goede voorbereiding is alles. Alle stukken netjes op maat, de volgorde bepalen van lamineren, genoeg kwasten, rollers etc bij de hand en dan moet het goedkomen.
 
Vandaag de stoute schoenen maar aangedaan.
En gewoon maar begonnen.
Eerst carbon op maat knippen.
De stroken carbon kevlar voor de romp zijkanten geknipt.
Romp na het schuren ontvet aan de binnenkant.
24 uurs epoxy aangemaakt.
En eerst de boel maar insmeren.
Daarna het grote stuk carbon 200grams 500x550mm in de romp gevl..kt (lees gelegd )
Dit is een klusje die je vaker moet hebben gedaan.
Bij deze ging het niet vlekkeloos in ieder geval.
Maar na lang deppen en smeren en vooral rustig blijven.
De boel er toch wel lekker in gekregen.
Daarna de stroken cfk er overheen tot helemaal boven in.
Als laatste weer twee stroken carbon op de bodem van de drijvers en omhoog tegen de bovenkant romp.
Ik denk dat dit wel stevig genoeg is zo.
Morgen proberen nog wat verder de romp in te gaan.
Sowieso het dek aan de onderkant lamineren.
En misschien nog wat verder de neus in.
Wordt vervolgd.
b88cd9c32ada52f3dfb64d9fe7f424ca.jpg
d7946cee8ef67e7cf71de02a6487c27a.jpg
934a9df8179215198adb645613ae01f8.jpg
b0ce7af24594cb4af8603bc6ce05fe20.jpg
e716b5a703d22d8b85ef6b5cc166712d.jpg
71c59f84d75f80fc9e4134fd948ba36f.jpg
6d33f637d432101cd26cfcffb3e0f6e2.jpg
bdd87b58ec64b4815fa454d9729bb903.jpg
cfc32f4e7662b48788d948f0bc74ca79.jpg
 
Nice!!! It will be a strong hull for sure!!! :thumbsup:

You can always sand the cf to remove the extra epoxy at the end and take a more smooth surface!
 
Voor de buitenkant kan je eens informeren bij BCP , wat ik op facebook al linkte.

Weet je zeker dat het carbon/kevlar goed doordrenkt is met epoxy ? Er lijken wat lichte plekken in te zitten o_O
 
Zeker goed doordrenkt ,dat lijkt idd zo .
Later de boel nog goed na gerold .
De laag glimt helemaal ,dus eigenlijk nog te dik gedaan.
Ga er nog wel wat af proberen te schuren .
De scheur/krak zie je nauwelijks meer aan de buiten kant.
Dus daar ben ik heel blij mee.
Als je heel goed kijkt kan je hem zien.
392a7e782bc2f8db1ca707a67188090e.jpg
 
Nice!!! It will be a strong hull for sure!!! [emoji106]

You can always sand the cf to remove the extra epoxy at the end and take a more smooth surface!
I will sand it indeed !
It looks better if it will be sanded down a bit.
First time that I did this so it was quite a pain to work out.
Patience is the key,and I don't really have that[emoji28]
 
De onderkant van het dek ook voorzien van een laagje cfk .
Dit was wel een heel lastig klusje als je denkt dat die zit trek je per ongeluk weer een rand omhoog.
Na een goed half uurtje klooien ,het dan toch voor elkaar gekregen.
Ook in de voorkant waar de boven en onderkant van het dek samen komen ,een stukje cfk dubbel in de hoek gelijmd.
Hopelijk is dit allemaal genoeg ,want ik kom niet verder in de neus.

Gr,Alex
953d84d0f478f6a7ec241fa03215d0a2.jpg
91086b9b9bb59b33730e881f07aac85b.jpg
 
Vandaag een flinke stap gemaakt.
De boot is weer bijna vaarklaar.
Het opnieuw op maat maken van de motorsteunen was best een lastig klusje .
Maar het is allemaal prima gelukt .
De lipo schoenen heb ik verlijmd met polymax polymeer lijm/kit.
Heb dat ook in de scatcat gebruikt en is zeer sterk en taai .
Ook heb ik nog wat 24uurs hars met stukjes geknipt carbon in de punten van de drijvers gegoten.
En op de onderkant van de drijvers nog een smal strookje carbon weefsel.
De motor steunen en electronica plaat met ingedikte 24 uurs epoxy verlijmd.
Dit moet nog even goed drogen en dan kan ik de motoren monteren.
De mantel van de assen is een soort mantel van een remkabel oid.
Nu twee messing bussen voor gebogen,en deze in de buiten mantel geschoven.
Motoren op de steunen gemonteerd.
En toen de boel uitgelijnd en afgetekend.
Volgende week heb ik vakantie dus dan moet die het liefste weer varen.
Plaatjes bij de praatjes.
28f817f6afda56ef1c5a7294fa1d7cb7.jpg
8a24da1aaf7736658e1722101d581370.jpg
2f37d44c0e317d7d3bbce74f810a1da0.jpg
9baf7cd94708ba3d49176e2b02c4553e.jpg
d35ce0105a0c13ddc7746bff51a574ce.jpg
88074ae0d5d710800f3558cf8ef955b8.jpg
8d233524170083b65727096300c1c5cc.jpg
f6f5f1808068dd4ecf1fa3a4b5bbd0d1.jpg
ad4ffc00addfca3ceb6948b908db9fdb.jpg
c8f00a620b08c2b338188697d1125936.jpg
a8d5c0766eaf2743bfdece6cd1f1fd8a.jpg
138432e286eeeb5507ced0ff55b4dde3.jpg
f2919a38fd6ab95beae693eb4ecc6b80.jpg
b7fed16ace3e702a7eeabda799039b44.jpg
 
Tevens een nieuwe waterdichte gps gevonden op AliExpress.
23 euro inclusief de supersnelle verzending uit China 3 werkdagen dit keer[emoji33][emoji1303]
In de auto getest met de gps van Google maps.
En dat loopt vrijwel gelijk.
Boven de 99 gaat het kleinste digitale cijfer rechts fungeren als laatste cijfer.
Dus dan kun je boven de 99kmh ook de gemeten snelheid lezen.
Ook zit er Bluetooth op,maar die moet ik nog instellen en even kijken hoe dat werkt.
Zou mooi zijn als die uit te lezen is via bluetooth.
Kompleet met bevestigings materiaal voor op een stuur ,maar ook doormiddel van rubber O-ringen .
Wordt vervolgd .
8fc39b60e7bde491e12b127ca53e68e6.jpg
c5b02495464ce4714065b820c8cb4c2a.jpg
cc583d067f7b27494f0e63c55f61b164.jpg
9d698452d8829f419cecbf45ec7da63d.jpg
c568cd054987a669e3994ca10a6d2266.jpg
ee9155f07a6dc1413097c757ea134ad5.jpg
4bfcd8c717a6b2661af9b4b7eb913fec.jpg
 
De gps werkt perfect.
Maar na een tijdje varen mijn linker dog-drive met prop verloren.
Dat wilde ik niet meer.
Dus bij MHz gekeken voor een nieuwe set assen.
96,00 Euro voor een set van 2 [emoji15]
Dat kon wel goedkoper dacht ik.
Dus op zoek naar 6mm propshafts verlopend naar 4.76mm.
Gevonden bij Hydro&Marine 4 propshafts voor 38 Euro.
Totaal nu voor 4 assen 87 Euro[emoji1305][emoji16]
Helaas bleek h&m aan het verhuizen ,waardoor het leveren nog al op zich liet wachten.
Bleek dat ze in het nieuwe pand ook nog een overstroming hadden gehad.
Waardoor een en ander nog langer duurde.
Weg vervelend voor hun natuurlijk.
Zelf wat flexas links en rechts besteld.
Locktite 648 er op .
Assen op maat gemaakt.
En met de kleine draaibank gleuven gemaakt.
Boutje in de strut ,nu kan de as niet meer uit de strut vandaan bij breuk.
Plaatjes bij de praatjes.
059bce8701f657dd11e441e1a3be1d0d.jpg
68a12c4d4696ac38adb31c50edacbbac.jpg
a361704eafdaa9374bc61dda60b9901e.jpg
a67c9b72158eb527139566394fd43f9b.jpg
03fc14c7ed96bb19a89a27672823a7fa.jpg
ba79a058f636fab5eb4dba30ef0584de.jpg
2b9aa4fa467b3e92447fd66625601da8.jpg
b54d03e7e30e542a28c6f78e28c83e0d.jpg
a4f28741098278627d3d7fc501bbaa22.jpg
482af1235f1280861b045f27e07f191b.jpg
79389363ca78abf1b307e09ae5b184e5.jpg
b7737e4df8b69dae00e3da1339ea3efd.jpg
bda5fd86b30c66697d0ada783b6ab9a4.jpg
0a0c1d5a21b657f64146ae331b6f5980.jpg
ac4539ff5f369f504e0bf50a802be439.jpg
743aa4f280305683a360d9dc5c04f7b5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Slim bedacht met die verjonging in de as. Ben je niet bang dat het boutje tegen de rand gaat aanlopen, omdat je propas altijd wat speling in de houder heeft? Of heb je de verjonging bewust groter gehouden?
 
Back
Top