mi4 aanschaf

• Topicstarter Topicstarter carfan
  • Startdatum Startdatum
C

carfan

Guest
Hallo ik wil een snelle brushless auto ik had de mi4 in gedachten.
Ik zelf heb de auto op ebay gezien voor 170euro en dat is alleen de auto.
hebt iemand ervaring met deze auto en zou die mij advies hierover kunnen geven over de brushless setup en lipo en zender?
Ik zelf had een topsnelheid in gedachten van 170kilometerperuuur.
Is dat mogen lijk en wat moet ik er dan bij kopen graaag ook de
links waar ik het kan kopen?
Ik heb een buget van 880euro voor een snelle electro het liefst een van schumacher hoop dat jullie met jullie ervaring goed advies kunnen geven?
Dit is een link van de auto die ik heb gezien
1/10 RC EP Mi4 Touring Car Carbon Fiber Chassis Belt - eBay, Cars, Trucks Motorcycles, RC Engines, Parts Accs, Radio Control Control Line, Toys Hobbies. (Eindtijd 14-mrt-11 10:15:18 CET)

Met vriendelijke groeten hans

Zo, 170 kilometer per uur. Dat is flink hoog gegrepen. Alles is mogelijk, zolang je er maar genoeg geld in stopt. Maar of het erg praktisch is ... ?
Hier iemand die 112mph (180) haalt met een associated TC4. Wat hij gebruikt staat er ook bij. Hij heeft ook nog meer filmpjes waar hij de 200 haalt.
Succes in elk geval.

Keep in mind: Een stuurfoutje en je kunt onderdelen bestellen.

Edit: Dit gebeurt er als de wind onder de body slaat:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een vraag wat is het verschil met een brushless motor
5 5 T motor en 8 5 T motor en wat houd die afkorting in????

GROETEN HANS

5.5T en 8.5T betekenen respectievelijk 5.5 en 8.5 TURNS ofwel wikkelingen. Hoe minder wikkelingen, hoe sneller de motor.

Eén advies, ga het forum eens doorspitten. Er is echt al héél veel geschreven over brushless motoren ondehand. Kortom, gebruik de zoekfunctie ;)

Zeker als je zo veel geld uit wil geven en die snelheden wil halen is het zéér verstandig je eerst in de materie te gaan verdiepen.

Je keuze voor deze auto is niet logisch,
deze is niet ontworpen voor zulke snelheden.

Om te beginnen ontploffen je banden bij 120 km/h.
Verder is dit echt een circuit racer,(van 3 jaar geleden).

Je moet beginnen te zoeken naar auto's met massieve banden,
dat komt voor bij amerikaanse pan-cars.
Die zijn ook war ruimer van binnen omdat je liever met wat meer accus en een hoger voltage rijd.

Verder moet je een kap (body) gaan zoeken die bij die snelheden genoeg downforce geeft maar niet te veel drag (luchtweerstand)
Ook zal je de kap van binnen extra verstevigingen moeten geven tegen vervormen.
De meeste modelauto's stijgen op bij een bepaalde snelheid, daar moet je iets op vinden.

leuk project Succes!

Als grote fan van pancars moet ik je helaas toch ongelijk geven Oscar. De snelste RC auto op accu's is namelijk tot op heden nog steeds een Schumacher Mi-3.

The top speed ever reached by a battery-powered radio-controlled model car is 260.32 km/h (161.76 mph), set by the 1:10 scale car, called Schumacher Mi-3 at Rockingham Dragway, Rockingham, North Carolina, USA, on 4 october 2008. The car was driven and built by Nic Case (USA).

http://www.guinnessworldrecords.com...ed-remote-controlled-model-car-(RC)/51936.htm

*edit*
Moet je toch weer wat meer gelijk geven Oscar ;) Het betrof hier niet een "standaard" Mi-3 chassis maar een zwaar aangepast chassis. Verlengd en versmald en een zéér aerodynamische body. Foam banden ook zo te zien dus ja... Het kan wel met een toerwagen alleen zal je hem inderdaad goed onder handen moeten nemen.

De auto zal behoorlijk onder handen genomen moeten worden zoals hier te zien is op een versie van een Associated...

NicsSR101.jpg

En hier de zwaar verbouwde Mi-3

fastest-rc-car-1-.jpg

Laatst bewerkt:
Hypotetische vraag,
met welke standaard auto zou je het snelste kunnen gaan?

Lijkt me dat snaren wel raar gaan doen boven de 120 km/h.
Kleine wielen/banden is ook minder stabiel.

Lijkt me nog lastig uit te vinden.

Laatst bewerkt:
Met een standaard auto? 100% op zeker een pancar, no doubt!!! In alle opzichten beter voor hogere snelheden mits standaard natuurlijk.

zooo Ed gaat hard! (op 1:26). Is nog helemaal niet makkelijk om een auto op een banked oval onder controle te houden op die snelheid.:pim:

Leuk filmpje, nooit eerder gezien.:banana:

zeg.... kan zoietst nog een keer georganiseerd worden? Ik heb nog iets in de kast staan wat perfect daarvoor geschikt is ;)

Laatst bewerkt:
Je oval racer Alexander kan je er eindelijk mee rijden....dit was een beste oval trouwens was volgens mij op de wielrenbaan in Alkmaar bij de schaatsbaan..

Groeten

John

Klopt, was in Alkmaar op de wielerbaan en volgens mij is het een hele toer om zoiets op poten te zetten als de wielerbaan er al aan mee wil werken weer.

Back