Micro 47G camera inbouw

• Topicstarter Topicstarter stekel
  • Startdatum Startdatum
S

stekel

Guest
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb in mijn 47G een draadloze camera gebouwd, werkt op zich goed. Probleem is alleen dat ie op een 9V batterij werkt, deze is eigenlijk te zwaar zodat ik bijna geen vliegtijd meer heb. Heeft de 4-in-1 controller nog ergens een spanningsuitgang, of kan ik misschien de camera rechtstreeks op de lipo aansluiten? Iemand een idee?

groet,
Jan-Willem

motor upgrade?
anders kun je vast wel een kabeltje splitsen.

Ik heb een zo'n mini draadloos cameraatje van 2x2x2 cm op mijn mini dragonfly. Dit werkt op 5-9V. Kan dus rechtstreeks op een 2s lipo aangesloten worden (ik heb er een stekkertje aan gesoldeerd dat op de balanceerstekker van de lipo past)
Op een 3s lipo kan ik em ook gebruiken via een lm7808 spanningsregelaar.

hebben jullie ook beelden met deze Spycam :wink:
Wil wel eens zien wat voor kwaliteit die beelden zijn...

Het is gelukt :-)

[/media]

Groet,
JW

PS: Nou nog een leuke indoor hal om te vliegen ...

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier nog een filmpje ...

[/media]

groet
JW

Harstikke leuk hoor, en dat nog op zo'n kleine heli. Maar wordt het beeld niet beter als je dat "groene navigatie" ledje uitzet? Ik heb zo'n idee dat de lichtsterkte hierop afgestemd wordt.

Ja misschien wel. Maar ik ben ook nog niet helemaal tevreden met de camera positie. Ga nog een beetje frobelen daarmee :-)

groet
JW

Nog een filmpje :-)

[/media]

groet
JW

Is wel leuk zo'n camera, waar halen jullie zo'n ding. zou ook wel eentje willen kopen voor op mijn vliegtuigjes

Ha,bedankt.

Maar heb je hem al eens geprobeert op een vliegtuigje? 100m bereik lijkt me wat weinig, niet?

Z’n cameraatje lijkt mij een leuk ding
Ik zie dat het systeem last heeft van storingen enig idee hoe je dit kan oplossen of kan verminderen? Ik zou ook wel zo’n ding willen voor mijn trex.

Hoi Vinny,

Wanneer ik de ontvanger naast mijn TV zet en de tuin in loop gaat dit nog net, met af en toe wegvallend beeld dus een meter of 20. In het vrije veld zul je wel wat verder komen, de ontvangst wordt behoorlijk beinvloed door muren etc. er zijn ook zwaardere te koop maar volgens mij is alleen de 2.4Ghz legaal in Nederland.

Groeten Rien.

Rien123 zei:
Hoi Vinny,

Wanneer ik de ontvanger naast mijn TV zet en de tuin in loop gaat dit nog net, met af en toe wegvallend beeld dus een meter of 20. In het vrije veld zul je wel wat verder komen, de ontvangst wordt behoorlijk beinvloed door muren etc. er zijn ook zwaardere te koop maar volgens mij is alleen de 2.4Ghz legaal in Nederland.

Groeten Rien.

ok, is dit dan zonder strepen in het beeld???

Back