micro 47G van graupner

en hoe vloog ie corrien? ben van plan er eentje aan te schaffen namelijk..

Niek zei:
Gelijk met 1 a 2 pogingen kan iedere jojo er mee vliegen.
Ja hoor, onze eigen jojo had het ook zo door en vliegt er nu mee. Nu ikzelf nog, maar dat zal nog wel eventjes duren.

De Graupner is eigenlijk het vorige ontwerp van Esky, deze wordt in Engeland ook als "Twister" verkocht..
Dat Ebay ding is een nieuwe, in mijn ogen verbeterde versie, motoren en servo's staan nu symmetrisch opgesteld waardoor de accu ook gewoon in het midden kan hangen.
Bladbevestiging is niet stijf maar draaibaar dus minder schade bij crash....

Deze heli is net nieuw, de onderdelenvoorziening zal nog op gang moeten komen, het lijkt me echter geen probleem om een Graupner rotorblad passend te maken en van een gaatje te voorzien ;)

3.jpg

http://www.rc-toy.com

Ja maar die dingen kosten ook iets van 20 piek heb ik gehoord. :P Dus ik heb et niet zo op "merk" bladen. :)

Klopt, 18 euri voor 4 Graupnerbladen...
Maar die dubbelrotorbladen zijn van flexibel plastic en gaan heeeeel lang mee ;)
Nadeel van de Graupner/Twister/vorig Esky model was de starre bevestiging, bij dit nieuwe ontwerp kunnen ze wegdraaien bij crash dus die gaan nog langer mee ;)

Ja dat dacht ik van mijn dragonfly bladen ook, die zitten ook vol happen en scheurtjes. :P

En de rest? Die houdertjes breken ook wel eens zag ik, dat kun je 1, mischien 2 keer lijmen, maar daarna kan ik em dus weg gooien?

Ik heb zowel met mijn Hirobo XRB als met mijn Graupner/Esky nog nooit dergelijke schades gehad en ik ben er echt niet voorzichtig mee ;)
Scheurtjes in rotorbladen zijn bij deze heli's veilig met CA te repareren tot op zekere hoogte, andere delen totnutoe schadevrij ;)
De XRB is wel eens van 5 meter hoogte neergestort in de zaal. Alleen schade aan rotorbladen en ik moest iets in de staart even lijmen en hij deed het weer....

Zeuren is ook een vak Sven!

Helies kosten nu een maal geld en reserve onderdelen

18 eur, waar praten we over..
Als je kijkt naar wat iemand al uitgeeft aan avondje uit, of een potje lijm en wat koolstof..
ben je dat zelfde bedrag ook kwijt.

... en de rest? Ik heb nog NERGENS een verkoper gezien met een nieuw bladhoudertje, of zelfs maar een paar skids. Dr is gewoon niks aan onderdelen te krijgen...

ja, maar dat was... een graupner dingetje. :P Deze lijkt er veel op, maar is hier en daar net een beetje anders. Kortom, graupner past er nauwlijks op. Zelfs de bladen moet je nog verbouwen en hopen dat t werkt.

Zelf ben ik ook uitermate geïnteresseerd in deze heli's, daarnaast probeer ik steeds een leuk compromis prijs/kwaliteit/service te bereiken. De e-sky is duidelijk goedkoper en volgens jullie een technisch iets verbeterde versie, dus interesseert ie mij ook. Zomaar bestellen bij één-of-andere webaanbieder doe ik echter (nog) niet, ik heb graag de spullen eens vast voor ik ze koop (prijs kan trouwens aardig stijgen als oom douanebeambte jou pakket ontdekt). Misschien komt graupner binnenkort met een geüpdatete versie uit, misschien zakken de huidige versies hier een beetje in prijs en misschien geef ik binnen een week een 190€ uit aan een 47G, we'll see.

Ik blijf het volgen, maar wacht nog even af voor ik enige euro's ga spenderen aan iets dat mijn eerste stap in de heli-wereld moet worden (en da's een heel kleine, beperkte stap, I'm well aware of that). Ik beleef na enkele maanden nog altijd veel plezier aan de X-twin, dus verwacht ik dat ik met deze "vrij eenvoudige" spullen ook wel even zoet ben. Later als ik groot ben :wink: , moeten echter meer serieuze stappen in de RC-wereld volgen.

OF en wanneer die nieuwe ESky hier in de handel komt is de vraag, Graupner zal er echt niet binnen een jaar mee komen...
Voor een goede onderdelenvoorziening/geen risico's is de Graupner de enige keuze.....

Enne@ Morgoth: bij www.hobbyhuis.nl is ie incl gratis verzending 179....

En die Esky komt als er douane bijkomt ook op 160 1pv 125 euri uit he Sven.....

Ik heb al ruim 20 pakketjes uit azie gehad, allemaal als een zogenaamde "gift". NOOIT douane gemiep gehad. :)

Freakazoid zei:
Ik heb al ruim 20 pakketjes uit azie gehad, allemaal als een zogenaamde "gift". NOOIT douane gemiep gehad. :)

Tja, maar jij woont dan ook in Nederland, hier in België zijn ze iets meer bij de pinken als ze geld kunnen krijgen... @#$%!& douane.

Die Esky V2 lijkt mij ook wel lollig voor in de huiskamer mee rond te fladderen als die zo stabiel is als hier op het forum beweert wordt. Ik dacht dat ook te kunnen met m'n M24 -> niet dus :?

Back