micro bootje

hallo,

ik heb 2 jaar geleden een fighter 550 gehad, flink getuned enzo maar toch verkocht om een brandstof auto te kopen, maar toch wil ik nu weer beginnen met varen. en ik zag bij 2brothersrc dit bootje: http://2brothersrc.com/pictures/mhz_flea_1711h.jpg
ik vind hem er wel leuk uit zien :wink: een zenderset heb ik nog, maar moet er in zoon micro bootje ook een micro servo? en ik wou een regelaar daar kopen met de afmetingen: 43 x 15 x 6 mm is dit klein genoeg? er moet ook nog een 8 cellen pack bij komen....
en ik wou er een 400 motor in zetten, moet daar waterkoeling op? en gaat het een beetje snel?

sorry voor al deze vragen maar ik heb geen ervaring met micro booten.

gr. roman

heej dat mhz bootje is een leuk ding

er moet een speed 400 4,8V of een speed400 6V motortje in

er moeten 6 tot 8 cellen gp1100 in.

de motor hoeft niet perse gekoelt te worden maar is beter van wel.

de servo moet echt een micro servo zijn die ook nog eens minder dan 15 gram weegt.

de snelheid ligt wel leuk met z'n bootje

greetz jaimy

Jamara 480HS op 7 celletjes ..... kost "niks" en gaat beresnel ..... (maar brushless MEGA 18/7/5 op 10 cellen (3S Lipo) ... gaat echt als een banaan) .....

weet je mischien ook hoe duur een micro servo is? ik heb er 1tje gevonden maar die weegt 16 gram en kost 14 euro...

die is op zich ook wel goed...
maar hoe lichter hoe beter ...
kijk even naar servo's voor micro heli's

greetz jaimy

Microservo's kosten haast niets.
Beetje rondsprokkelen bij de site's die (micro)heli's verkopen.
Anders bij conrad......alleen de extra kosten zijn daar dusdanig
hoog dat je hier ook niet echt winst haalt.

de 4.8v heeft meer toeren, maar minder vermogen.
de 6 volt gaat ook lekker, dar kan je een grotere schroef op doen.

zet de 4,6 er maar in met een kleiner propje..
het is een kleine boot dus de prop kan ook niet groot.
en omdat het een klein licht bootje is heb je geen zware kracht nodig maar meer toeren dan kracht.

je moet gp1100 of ar 500 cellen in die boot gaan gebruiken ivm het gewicht..

groetjes jaimy

dit is een gp1100
gp_1100mah_cel.gif

nou niet opladbare cellen gebruiken lijkt me een duur grapje... dat is 5 min varen zonder power en dan moet je weer nieuwe cellen kopen

greetz jaimy

Sanyo 500AR, 600AE NiCad's en KAN, GP en Sanyo 1100mAh NiMH cellen zijn van het 2/3 A formaat (17x28mm) ... deze cellen kunnen alle behoorlijk hoge stromen aan, met AA cellen (penlites) uitkijken, deze hebben vaak een te hoge inwendige weerstand, waardoor ze niet in staat zijn voldoende stroom te leveren om een SP400 (of beter) goed te laten draaien ....

Gewone batterijen zijn onbruikbaar voor SP400 aandrijvingen, kunnen de benodigde stroom gewoon niet leveren......

oke bedankt voor je uitleg Dirk. maar op de site van 2 brothersrc staat dit: A cheap 400 series motor causes the Mikado to fly over the water with six to eight AA, GP250, N500AR, or KAN950 2/3 A cells!!

dus kan ik nou op oplaadbare batterijen varen of niet? die lijken mij lichter dan de 2/3A cellen

het moet niet altijd lichter zijn het moet ook nog eens de stroomen kunnen leveren.

de meeste penlites kunnen die stromen niet aan.

greetz jaimy

Back