Micro Extra 300 van Isofast

die manier werkt ook goed met een verfbrander zo ben ik ook bij een zeer mooi glad resultaat gekomen...bronwater flesjes van de c1000 werken hier het beste voor.

die manier werkt ook goed met een verfbrander zo ben ik ook bij een zeer mooi glad resultaat gekomen...bronwater flesjes van de c1000 werken hier het beste voor.

Ik had het al geprobeerd met een kleine petfles. Dat werkt inderdaad prima met een verfstripper. Alleen was mijn vorm, gemaakt van foam, iets gesmolten. Volgende keer maar van hout maken denk ik.

Voorlopig heb ik de cockpit dicht gemaakt met plakband.
Dscn1344.jpg

Ik heb ook gevlogen met een open cockpit maar na het dichten is de trim wel veranderd. De luchtstroom is nu veel beter.

Ik heb gisteravond weer 4 accu's leeggevlogen. Het was zo goed als windstil. Een mooi moment om te zien hoe strak ze vliegt.

Er borrelen al plannen om ook een grotere versie van deze Extra 300 te maken, misschien 70 of 80cm wingspan.

Video met een Keychain camera van 16 gram onboard:

[media=youtube]TCHsSJL0kV8[/media]

Bij een 2e vlucht dacht ik weer op te trekken nadat ik met de motor uit bijna de grond had bereikt, maar ging even niet door vanwege het extra gewicht. Dus een crash en nu ligt het staartroer er af.

Laatst bewerkt door een moderator:
V3

Ik heb afgelopen week een nieuwe gemaakt. 60cm wingspan dit keer in plaats van 46cm. De setup is hetzelfde. Waar de 46cm 60 gram woog, weegt deze 70 gram.

Vleugeltje bouwen:
VleugelMal.jpg

VleugelSpanten.jpg

Voltooid project op de setup na:
Extra300v3-1.jpg

Extra300v3-2.jpg

Extra300v3-3.jpg

Extra300v3-4.jpg

Extra300v3-5.jpg

Vliegklaar:
Extra300v3-6.jpg

Vanavond de maiden gehad en ze vliegt boven verwachting. Snel, strak en super wendbaar. Een beetje te veel uitslag op het hoogteroer misschien maar verder een prima maiden.

Ik had verwacht dat ze een maatje te groot zou zijn voor deze setup, maar...
Dit formaat past veel beter bij deze setup dan de 46cm versie. Die was te onrustig. Deze is met de motor uit bijna stapvoets te landen, zo veel draagvermogen. En toch is er qua snelheid niks ingeleverd. Vertikaal omhoog gaat ook nog steeds.

Na een paar rondjes knallen met de Spitfire of m'n Polaris is er niks leukers dan nog even stunten met zo'n dingetje.

Dit ding vliegt nog steeds prima. Dankzij het zeer lage gewicht kan deze ook tegen een stootje.

Ondanks de flinke uitslag op de ailerons vond ik hem toch wat traag rollen en heb toen de vleugels ingekort. Zo'n 8cm in totaal:

Extra300v3-chopped.JPG

Het vlieggedrag is eigenlijk alleen maar beter geworden. Rollen gaat nu wel snel en qua draagvermogen merk ik geen verschil. Voorheen wilde hij soms niet naar beneden bij een beetje wind, dat is nu beter te controleren.

Ik heb er in een opwelling het mes in gezet maar heb er nog geen minuut spijt van gehad. Het is niet mijn favoriete vliegtuig maar toch, als ik ga vliegen, vindt deze altijd weer een plekkie op de achterbank of waar dan ook. Even een paar lipo'tjes leeg knallen :-)

Back