Micro FPV (Kyosho Cessna, 38cm span)

geen tape!
probeer een koosltof stripje van 3mm bij 0.8 veel lichter en stijfer tape weegt veel te veel om te gebruiken op zo'n klein kistje

Laatst bewerkt:
is nu op je nemo toch ook niet?

en daar zit een 5x5mm box profiel in je vleugel... (en nog latjes op je staart)

Werkt een klein strookje fillament tape dan op die manier ook misschien? ;)
Anders moet ik mijn kameraad eens vragen, die weet hoe je dat soort spul moet gebruiken.

Zal vast technisch mogelijk zijn, maar gezien de gewelfde vleugels van die minium, zou ik daar toch voorzichtig mee zijn: je kunt heel gemakkelijk het torsiegedrag van de vleugels beïnvloeden (ik bedoel, dat de vleugels door toevoeging van die filament tape anders gaan torderen onder belasting) en als dat dan niet voor beide vleugels exact gelijk is, heb je opeens toch wel een vervelend probleem....

Dan zou ik eerder voor koolstof staf kiezen, lijkt mij wat makkelijker symmetrisch te maken. Weet alleen niet hoe dat de effectiviteit van de vleugel beïnvloed.

Groet, Bert

je zit alleen met de v-stelling. Je zult dus je koolstof in 2 delen moeten aanbrengen.
Iets waar tape geen last van heeft (als je helemaal van links naar rechts, een rechte reep erop plakt)

Dat klopt, en dat is iets wat ik vanaf hier niet kan bekijken.

Het kan best wezen dat die tape goede resultaten geeft hoor, maar als het nodig is om de vleugels te verstevingen, geeft dat al aan dat er dingen gebeuren buiten de ontwerpparameters... dan is de mogelijkheid van ongewenst torderen onder belasting toch echt iets om rekening mee te houden.

Stel: de vleugels torderen na aanbrengen van die tape iets naar positief onder belasting; dan vlieg je een bocht, en door de G-belasting word de invalshoek alleen maar positiever, dus de G kracht neemt toe.... (maar de bocht ook krapper dus)

Geeft een heel nerveus vlieggedrag.

Lijkt me zeker voor FPV erg vervelend als een kistje onvoorspelbaar gaat reageren.

Groet, Bert

Back