Micro Magic aan de horizon?

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Blijven volhouden ;) Het gaat helemaal goed komen met dat scheepje van jou ;)

Voor kleuren is marineblauw met wit erg simpel, maar niet meer origineel ;) Ligt uiteraard ook een beetje aan de 2e kleur die in je zeil zit.

Marco.

@Marco. De zeilen zijn fluoriserend geel...... Kun je ook plakstrips gebruiken voor de waterlijn?

Na slechte berichten over het stickervel te hebben gelezen twijfelde ik erg of ik hem moest gebruiken. Omdat ik ook heel slecht kan spuiten heb ik het toch maar gedaan. Inderdaad is het onmogelijk de raampjes zonder kreuken te plakken, maar met veel zeepsop en een scherp mesje is er best nog iets van te maken. Maar voor vandaag stop ik er even mee, want ik ga nu vliegen...... :wink:

afb716.jpg

Die stickers blijven, mits goed geplakt, echt wel zitten. Zelf zeil ik er regelmatig mee in zout water, en ook daar heeft het niets van.

Ik heb echter wel ander sticker gebruikt als wat standaard bij de doos zat. De kleur vond ik daarvan helemaal nix.

Hij ziet er erg leuk uit mag ik wel zeggen.. lekker strak ;)

Hoelang ben je er nou zo'n beetje aan bezig geweest ???

Marco.

Ik zag erg tegen het spuiten van de romp op. Deze keer maar eens hele goede lak gekocht. Professionele autolak laten mengen en mee in de spuitbus. Wel € 17,- voor zo´n busje :oops: maar het resultaat is er dan ook naar. :D Ook heel smal afplakband van 3mm (blauw plastic) werkte heel goed. Nog nooit zo´n goed resultaat gehad. Het wordt zo tijd dat hij een naam krijgt. :wink:

afb751.jpg

Hoelang ben je er nou zo'n beetje aan bezig geweest ???
Ik hou het nooit bij, is ontspanning enzo......... Maar meer dan een paar avondjes plakken zoals ik wel eens lees :wink:

nou moet je die MM niet te mooi maken natuurlijk!!! zo valt de mijne niet meer op op het water!

Robert

Waaanzinnig.. Geen andere woorden voor ;) Kleur is perfect gekozen, en zeeeeer netjes gespoten ;)

Heeft ie al water gezien?

Ik mag aannemen dat hij op de volgende zeildag aanwezig is ???

Marco.

De besturing zit er nu in. Ik had hier mijn eerste tegenvaller, want de hevel van de zeilservo bewoog op dezelfde hoogte als de stuurstang naar het roer. Ik heb de zeilservo verlaagd door de rubbers er af te halen (gelukkig is het servoplankje uitneembaar, niet vastlijmen dus) en de zeilhevel scheef op de servo gezet. Nu loopt hij onder de stuurstang naar het roer door.

De schoot van het plankje naar het gat in de kuip komt tegen de stuurstang aan. Ik vind dit vreemd, want de stuurstang loopt mooi recht van de servo naar het roer. Ik denk dat hier een schootdoorvoer nodig is om de schoot langs de stuurstang te leiden. Hoe hebben jullie dit opgelost :?:

afb778.jpg

Het zijn rare tijden..... :wink: Dankzij de Lipo´s heb ik dus mijn, toch echt niet verouderde, 1100Mah Hecell pakketje opgeofferd om er twee ontvanger accu´s van te maken. Ik heb deze gewoon met dubbelzijdig plakband tegen de onderkant van de kuip geplakt. Door hem op te hangen hoop ik dat de accu zo veel mogelijk vrij blijft van eventueel vocht in de boot.

afb779.jpg

De aan/uit schakelaar zit mooi onopvallend tussen de andere instrumenten :wink:

afb793.jpg

De mast zit erop. De verstaging is gemaakt van een nieuw soort visdraad. Rekvrij, heel licht en 10 kilo treksterkte en natuurlijk groen.

Ik ga nieuwe zeilen maken, want ik wil er toch graag witte op hebben.

Erg leuk. Wil hem graag een keer in actie zien.

Ook ben ik wel benieuwd hoe je die zeilen gaat maken.
(wel jammer trouwens dat je die extra snelheid van het geel uit je zeilen haalt :lol: )

Marco.

ik wist dat je goed vliegtuigen kon bouwen maar scheepen dus ook :!:
mijn complimenten

ik wil hem ook in actie zien

afb808.jpg

Het materiaal voor de witte zeiltjes is er nog niet. Daarom eerste maar met de (snelle :D ) gele zeiltjes. Klaar voor onderwater.

Wow, dat ziet er gelikt uit :!:

Veel plezier ermee :wink:

Hoi,

Ook ik heb inmiddels een MM. registratie# NED-114.
'k Sla druk aan het bouwen maar ik zal volgende week zondag wel niet halen, ik ga iig wel kijken in Harderwijk.

De mijne is uitgevoerd met de nieuwe blauwe zeilen die volgens de kenners op het moment het snelst zijn.

Back