Micro met CP en aangedreven staart gezocht. Ebay had iets...

Tadango

Forum veteraan
Ik wil een beetje loopings gaan oefenen en inverted. Nu ga ik mijn mooie (en vooral dure) lipoly daar niet meteen aan wagen. Ik zoek dus en klein microtje die lekker lastig vliegt en je dus veel moet sturen, dat leert erg snel. Ik wil GEEN staart motor meer maar een normaal aangedreven staart. CP duh... Ik heb een FP eco piccolo waarmee ik het heb geleerd maar 2 loopings was wel voldoende voor dat ding. 15 meter lager eindigen is niet goed voor je hart (als je op 15,5 meter begint).

Ik zag op ebay iets wat aardig in de buurt kwam : http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=5948719038&ssPageName=STRK:MEWA:IT

1092.jpg

walkera9.jpg

walkera39.jpg

Het gaat me dus niet om een perfect 3D vliegende micro maar een micro die inverted en iets acro kan. Deze heeft een losse gyro wat ik stukken beter vindt dan die pruts 3 in 1 borden.

Veel geld wil ik er niet aan uit geven, 200 is al meer dan genoeg. Als ik geld genoeg had ging ik wel stunten met de lipoly ;)

Maar is dit iets of helemaal niets (alles behalve zender en ontvanger / regleaar en eventueel servo's, die zooi heb ik nog wel).

He, leuk site :) Eens even kijken... is niet duur daar. Heb de helft toch al....

Maar dan nog steeds de vraag. Flikkert deze heli uit elkaar als ik hem in een de krappe loop gooit of kan je er best een beetje meer raggen? Mijn piccolo weerstond heeeel veel maar FP heeft gewoon zijn limitaties. Vooral met wind en dalen was het een ramp.

Hoi Tadango,

Was benieuwd of je al iets meer te weten ben gekomen over deze heli, of hem zelfs al hebt aangeschaft. Leek mij ook een leuk alternatief voor de Zoom/Trex klasse die mij iets te kostbaar zijn (heb nog geen knappe TX).

Grtz Rob

Niet veel. Ik zag alleen dat eheli.nl heb vanaf 22jan ook heeft voor 109 euro.

Ik twijfel nog wel een klein beetje. Ding is erg nieuw en kan enorm slecht zijn. Hij zou ook erg goed kunnen zijn.... Een Maxir is beproefd maar veel te duur voor mijn toepassing.

Ik ga er eerst eens een regelaar voor bouwen en een kleine gyro bij zoeken. Ik zag een HH gyro voor 79 euro, was 14 gram. Betaalbaard en qua gewicht te doen. Misschien kan de behuizing er wel af ;)

Die CP helitjes kunnen redelijk wat hebben. Ik crash mijn hummingbird CP 1 op de 6 vluchten. Puur omdat ik dat ding vaak op het uiterste vlieg (net als in de sim ;) ) Zo hard mogelijk, en dan blijft er zo weinig vlees meer over hè als je ineens moet corrigeren. Elke crash heb ik wel schade, meestal de hoofd as en de blad as verbogen. Soms ook een linkje gebroken. Verder eigenlijk niet. Kosten 8-12€ per crash. Gewoon zorgen dat je veel onderdelen op voorraat hebt. Ik heb er nu goedkope houten helihobby-bladen op zitten en die hebben elke klap nog kunnen hebben.

Die Dragonfly ziet er goed uit, om eerlijk te zijn zie ik weinig verschil tussen een Hornet 2 en deze. En de Hornet heeft zich ook al bewezen, alleen de staarttandwielen waren regelmatig een punt van discussie. Metalen staart tandwielen zie ik op deze (toch?), heeft ook een rede ;) , carbon frame, carbon bladen. Mooi hoor.

Hans zou nog steeds een verslagje maken over deze heli’s.

Ik zou er zeker een HH gyro op zetten. Een gewone gyro is echt een grote drama op die micro CP dingen. Een Gy240 kost 89€ bij www.e-heli-shop.de (16,50€ verzendkosten) en een LW200 83,95€ bij www.4rc.nl

Je kan ook even wachten op de Hummingbird 3D pro (eind deze maand). ietsje groter, en geen carbon bladen. Wel een aluminium rotorhub, aluminium frame, autorotatiehub en een aangedreven staart bij autorotatie. Ook de onderdelen zijn niet zo duur bij Century.

was laatst ook een draadje over deze heli op de piccolo forum. ding schijnt niet echt goed te zijn kwa afwerking. zo zouden de bladen van plastic zijn met een carbon printje erop net zoals de battery tray. de skids breken alsof het glas is. en er zit hier en daar wat speling. het zou wel handig wezen als de onderdelen ook op de H2 passen. cheap parts.. :D

let op de speling bij de rotorkop/flybar

423542-Picture100MediumWebview.jpg

Die Hummingbird 3D pro komt pas eind feb :? naar nederland in America zal hij er sneller zijn maar denk dan wel aan de straf kosten. :?

gr marc

@Crash-Expert: ach hij wou toch een micro: "die lekker lastig vliegt" beetje speling in de kop is voor Herman dus alleen maar gunstig :lol:

Wat een naaiers zeg met die carbon print. zou die metalen tandwiel ook fake zijn?

dat zou ik ook niet weten .. of ze zijn echt van metaal... of van alu in dat geval imo ook troep na een tijdje heb je kans dat de tandjes krom gaan staan. en dat zullen ze dan denk ik wel zeker doen als je staart op de grond klapt met een harde landing. ala zoom geval :P

tjah in dit geval is het echt " you get what you paid for " geval.

eeh, het moet wel goed zijn natuurlijk ;) Ik bedoel dat ik geen super stabielen en snelle zuivere heli wil. Moet wel een beetje te vliegen zijn ;)

Anders nog maar even wachten. Als er inderdaad geen carbon op zit.... Kan even bellen met eheli ;) Die zal het morgen wel weten.

Satoer zei:
Tja het staat er toch echt op :roll:
DF-6CHFullD.gif

eat.gif
Zout en peper erbij?

Goed lezen wat er staat carbon FIBRE blades.
volgens mij is dat een soort plastic met een dunlaagje carbon er overheen
maar dat weet ik pas zeker als ik ze binnen heb.

en de battery tray is niet van plastic (heb er net een stukje van afgeknipt ) maar van een soort pertinax.

En als je de metalen heckaandrijving tandwielen krom krijgt dan heb je hem volgens mij gebruikt als metaal frees :wink:

Gr Hans

Ja volgens mij is het toch altijd carbon fiber? Ik heb hier een setje Mah micro CP bladen. die bestaan alleen uit cabon fiber en een kern. voor de rest zijn ze hol van binnen.

we zullen het denk ik wel zien. :D ben in ieder geval benieuwd hoe hij vliegt. dus als iemand hem heeft zou een bouw/vlieg verslagje wel leuk zijn. en als het kan ook een crash test :lol:

En als je de metalen heckaandrijving tandwielen krom krijgt dan heb je hem volgens mij gebruikt als metaal frees

Gr Hans

ik had het over de alu tandwielen.

Back