Micro Scale: Boeing F4B-4 van Golden Age Reproductions

Voor Europa zit de Plantraco 868MHz met CE (=legale frequentie ook voor Nederland), helaas zijn er in de Europese versie maar 3 kanalen beschikbaar ....
Als je een Futaba of Hitec zender hebt hebben ze de "Monolith" een zenderblokje dat je op de Leraar/leerling bus aansluit .... voor slechts € 34.99 (= ca. € 30,-- ), werk ook wel op andere merken, alleen dan klopt de knuppel instelling niet meer, wat met de "universele" 4ch ontvanger van wel 1,1 gram niet uitmaakt, maar met de 2ch en 3ch ontvangertjes is het wat lastiger, vooral ondat bepaalde functie vast gekoppeld zijn aan een kanaal .....

Het grote voordeel van die hogere zendfrequentie is dat je maar een heel korte antenne nodig hebt, tevens zijn de componenten voor ontvangers in de 868-900MHz per definitie kleiner (en dus lichter) .... een vliegtuig met 3 proportionele functies onder de 4 gram is mogelijk ... en een 4 functie RC vliegtuig met "echte" servo's is onder de 10 gram te bouwen in "Peanut" formaat .... en het bereik van de zender/onvanger combinatie is ca. 100 meter.......

Dat soort kleine modelletje zie je op 100 meter toch haast niet meer ;)

Helaas is het bouwen van zo'n peanut modelletje nou niet echt peanuts :S maar ik blijf dromen :D

Dat soort kleine modelletje zie je op 100 meter toch haast niet meer
Ik had ook meer indoor-activiteiten in het achterhoofd . . . :?

En voor outdoor: met die pistachio's kun je op een veldje van 20 bij 20 goed uit de voeten, hoor! :)

jan.

De knoop maar doorgehakt (het is maar een heel klein knoopje, kost bijna niks :D ).

Dit is 'm geworden: de Boeing F4B-4. :P

(Dwz.: hij is besteld . . . :? )

gar-13.jpg

http://www.goldenagereproductions.com/model_plane_kits

22"= 56 cm. 8)

Ben benieuwd. :)

jan.

zijn best goedkope kitjes, maakt het makkelijk om schaal te bouwen voor mensen die het minder hoog hebben, denk dat ik er ooit ook nog eentje aanschaf :)

Of het nou zo goedkoop is betwijfel ik zeer ,zoals altijd zijn de toestellen niet duur maar ga de hardware er in stoppen vergis je je toch weer snel.
Niettemin,.ik ben hier groot fan van en vind het gewoon erg leuk die micro dingen,.ben erg verliefd geworden op die mini brushless motortjes,.prachtig !

Ik ben benieuwd of er in Dortmund van dat micro-spul (besturing) aangeboden wordt . . . :?

Anders maar via internet. :P

jan.

dat betekend dat je voor iets meer dan honderd euro een mooi schaalmodel hebt waar je mee kan vliegen waar je wil 8O 9 natuurlijk niet in de buurt van clubs... of je moet op het clubveld zelf zijn...)

een maat van mij gaat misschien ook een kit kopen bij de fabrikant waar jan zijn toestel heeft besteld...

hij een me109, ik óf een me109 ( formatievliegen :P ) óf een IL2 ( dogfighten :P )....

De kit (groot woord) is al heel lang binnen.

Even naar gekeken, maar de Strega eist alle aandacht op. :?

Maar, wat in het vat zit etc.etc. :P

jan.

Back