Micro sized FPV quadcopters / multirotors

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
D

DutchRC

Guest
Halloa mensen :)

in dit topic zal ik (in samenwerking met enkele andere piloten) verschillende micro-size FPV quadcopters (en wellicht ook hexacopters) testen. Wanneer er nieuwe micro FPV quadjes op de markt komen, zal ik de tests daarvan aan dit topic toevoegen :)

Daarnaast gaan we ook wat races doen tussen de verschillende FPV quadjes :)

Als eerste dan nu, mijn presentatie & FPV vlieg-demo van de Blade Nano QX van Horizon Hobbies:

En de 2e kandidaat is de JJRC H6D FPV :)
Linkje naar de quadcopter: CLICK

Nummero 3 dan! De Hubsan H107D FPV :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Erg mooi in beeld gebrachte review, heb er met plezier naar gekeken. Vandaag mocht ik 'm ook even live aanschouwen, ook in vlucht. Erg krachtig quadcoptertje, dat bij Conrad wordt aangeboden als 'instapmodel'. Dat laatste is niet helemaal terecht, want dit model biedt namelijk enorme doorgroei mogelijkheden ook voor de gevorderde piloot die wil vliegen in agility-mode. Een prima opstap voor toekomstige heli-piloten.

Thanks heer Eric :) Mooi dat et filmpje beviel!
En ja.. een lekker vliegende quadje is dit. En dat hij in acro mode kan vliegen was voor mij inderdaad Het selling point. Je moet daar dan wel weer wat meer de ruimte voor hebben dan we gisteren hadden, dus binnenkort ook es buiten wat raggen met et geval :)

En bij deze dan ook de 2e quadcopter in deze vergelijking! De JJRC H6D FPV. Dit is (op dit moment) een redelijk nieuwe quad, en ik heb em gekocht bij banggood.com..

Bij deze mijn unboxing ervan + vlieg demo + FPV opname :)

Als ik de quadcopter zo bezie, denk ik al snel 'te mooi om waar te zijn'. Zo'n complete, goed uitziende, goed vliegende quadcopter inclusief FPV voor 90€ (+/-) op de deurmat, dat kan niet. Ook de FPV-kwaliteit, indoors dan wel, is eigenlijk best wel goed. Ik heb nog even zitten googelen... dit type is niet zonder FPV te koop en heeft wel iets weg van de Hubsan X4. Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen op de langere termijn...

Ja.. Hij is toch Wel zonder FPV stuff (maar MET camera) te koop.. Dan heet hij 'JJRC H6C'.. Vergeleken met de Blade is dit een wild beest eigelijk.. Zeer veel power heeft hij..
De zender is eigelijk so-far Het minpunt van deze set.. Al is dat ook gewenning. De quad zelf zit prima in elkaar en de opgenomen video is (zeker voor de prijs) Uitstekend te noemen :)

Als ik de quadcopter zo bezie, denk ik al snel 'te mooi om waar te zijn'. Zo'n complete, goed uitziende, goed vliegende quadcopter inclusief FPV voor 90€ (+/-) op de deurmat, dat kan niet. Ook de FPV-kwaliteit, indoors dan wel, is eigenlijk best wel goed. Ik heb nog even zitten googelen... dit type is niet zonder FPV te koop en heeft wel iets weg van de Hubsan X4. Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen op de langere termijn...
De versie zonder FPV JJRC H6C heb ik voor 35 dollar gekocht via AliExpress. Mijn eerste drone, maar ben er erg blij mee. Volgens de reviews (zelf kan ik niet vergelijken) doet ie niet onder voor de Hubsan X4, maar is hij dus wel wat goedkoper. Dat laatste was voor mij dan ook de reden om deze te kopen.
Ik heb ook geen ervaring met andere transmitters, maar het is inderdaad bij de H6C ook een goedkoop ding. Dat is de reden dat ik deze wil gaan besturen met een gemodde Devo 7e.

Bedankt voor de aanvulling Barry :) De Hubsan X4 neem ik ook mee in deze test-rode, dus ben ik benieuwd hoe ze het ten opzichte van elkaar verhouden..
En de zender upgraden naar een Devo lijkt me een uitstekend plan! :)

En bij deze dan ook de 3e quadcopter in deze vergelijking! De Hubsan H107D FPV.

Bij deze mijn unboxing ervan + vlieg demo + FPV opname :)

Back