micro springer

servo

de servo en esc zijn ook binnen gekomen:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ooit, na jaaaaaren oefenen, zul jij een keer een inieminie springer tugje bouwen wat super strak, recht&haaks, kei-netjes en mega-gedetailleerd afgewerkt is... ;)

Ik vind het echt hartstikke leuk wat je aan het doen bent, Thijs.

Ga zo door! Ik lees het met plezier.

Groet, Bert

Klein man! Ik vind het leuk om te zien dat je kijkt waar je grenzen van het bouwen liggen...
Veel kleiner kan het ook niet, denk ik...

roersysteem

hoi iedereen
vandaag ben ik bezig geweest met het roerensysteem
de eerste keer 2 roeren is volgens mij aardig goed gelukt:thumbsup:
full

de servo staat nog niet vast.
ik wil eerst een indeling maken voordat alles vast komt te staan

Laatst bewerkt door een moderator:
Thijs, Je zou op het voorste eind van de schroefkoker een kapje kunnen zetten om het wegslingeren van water en/of olie te voorkomen. Zelf gebruik ik daar een dop van een weggooi waterflesje voor. Gat erin boren met dezelfde diameter als de schroefkoker en dan met het open eind naar voren op de koker schuiven. Weggeslingerd water/olie wordt nu door het kapje opgevangen en slingert niet door de hele machinekamer. Papieren zakdoekje eronder en klaar is Thijs. Succes ermee! Groeten, Klaas.

Toe maar weer.... een dubbel roer.... Je maakt het jezelf in ieder geval niet makkelijk!

Nogmaals: heel erg leuk....

Groet, Bert

bedankt klaas, ik zal er eens over na denken, aangezien ik alle ruimte nodig heb
Bert 1 roer zou moeilijker zijn, omdat de roeren dan echt achter de schroef moest staan, dan zou de roerhevel de achterkant van de boot raken

Thijs, laat eens de onderkant van je springer zien? Je gaat ons toch niet vertellen dat het draaipunt van je roeren voor de achterkant van je schroef zit? Een echte duwboot heeft soms ook roeren voor de schroef, maar die zijn om achteruit varend te kunnen sturen. Gr. Klaas.

Bert 1 roer zou moeilijker zijn, omdat de roeren dan echt achter de schroef moest staan, dan zou de roerhevel de achterkant van de boot raken

Je had natuurlijk ook een koker-roer kunnen maken.... dat zit OM de schroef, met het draaipunt gelijk met de schroef.... Stuurt ook perfect achteruit....

En voor een handig ventje als jij natuurlijk een koud kunstje... ;)

Groet, Bert

wow,

zo op de laatste foto zie je pas hoe krap het is......
Tis opbouwende kritiek van mij he, dus laat je niet uit het veld slaan, ook ik vind het leuk dat je deze uitdaging bent aangegaan.

Succes !!!

de roeren zitten niet achter de schroef hoor
voor een stuurbuis had ik totaal geen plek haha

het bootje is ook maar 11 cm lang ;-) ik weet dat het opbouwende kritiek is

Ik ben benieuwd hoe dit gaat varen, twee roeren NAAST de schroef is een beetje onconventioneel maar hee, wie niet waagt...

Gewoon bouwen en zien wat er gebeurt :D

...En de volgende keer toch een groter bootje maken ;-)

Back