microjet met canards

Ik heb een microjet met een typhoon 6/15 een 5.5 X 5.5 prop en 3S 1500 mAh Ele Lipo's.
Vliegt redelijk snel en het geheel is wel zo licht dat er met werpen bijna niets mis kan gaan, ik gooi 'm met nog geen half gas erop rustig weg.

Tijdje geleden canards d'r op gezet. Nog leuker !
Nu kan 't dingetje haakse bochten draaien...

normal_PICT0048%20%28Small%29.JPG

normal_PICT0050%20%28Small%29.JPG

normal_PICT0047%20%28Small%29.JPG

Heb ook wel een filmpje van de bewegende canards, maar weet niet hoe/waar deze te plaatsen.
Simpel aan te brengen en je kunt er leuk mee experimenteren.

Heb je dat filmpje al gepost want ik zeer benieuw hoe dat gaat.
Lekker 3D vliegen met een microjet :lol:
Anders als het filmpje niet te groot(10 Mb ofzo) wil ik hem ook wel op mijn webspace zetten moet je hem even sturen.

Mvg,

Daniël.

Het is eerder gedaan, dit heb ik gevonden:

canard.JPG

Maar veel te klein en volgens de maker hadden ze geen noemenswaardige invloed op het vlieggedrag.
Staan volgens mij ook op 0 graden t.o.v. de hoofdvleugel, bij mijn toestelletje is dit ongeveer + 3 graden.

He Frodo,

Heb jij ook de afmetingen van die canards want ik heb inmiddels ook een microjet gekocht in Dortmund.
Ik ga ook proberen om de richtings roeren aan te sturen of de motor draaibaar te maken voor trust vectoring voor 3D vliegen 8) of allebei.

Mvg,

Daniël.

Ze passen binnen een vlak van 10x10 centimeter, heel kritisch is dit volgens mij niet.
Op rc-groups staat iets over thrustvectoring, even de zoekfunctie gebruiken..

Succes !

Ik vroeg me af, kun je die canards niet mooi laten werken met behulp van een paar carbon staafjes, en een paar roerhoorntjes, zodat je de canards aan de elevons kunt koppelen? Scheelt je weer een paar servos. Of moet je die canards op een vreemde manier mixen ofzo?

Freakazoid zei:
Ik vroeg me af, kun je die canards niet mooi laten werken met behulp van een paar carbon staafjes, en een paar roerhoorntjes, zodat je de canards aan de elevons kunt koppelen? Scheelt je weer een paar servos. Of moet je die canards op een vreemde manier mixen ofzo?

Afgezien van de gote afstand tussen canard en servo's/elevons lopen de elevons niet door tot aan de romp, en de servo's in de hoofdvleugel zitten
ook niet in de buurt van de romp.
Stuurstangen door de romp is geen optie omdat de lipo's in de weg liggen.

Ach, het gewicht van die ene servo kan er wel bij, je zwaartepunt verplaatst zich toch naar voren en de accu kan niet veel verder naar de neus.

Back